היישום אינו מחובר לאינטרנט

נרקו-טרוריזם

עבודה מס' 070764

מחיר: 239.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תופעת הנרקו-טרוריזם, מאפייניה, פעילותה הלכה למעשה, תוך התייחסות לחקר המקרה של ארגון חיזבאללה.

9,313 מילים ,49 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

במקרים רבים, מרגע הקמת ארגוני טרור, קיים צורך עז והדוק לשיתוף פעולה עם ארגוני הפשע המאורגן כדי לבסס את ארגון הטרור מבחינת מימון. ישנו מכנה משותף למלחמה בטרור ולמלחמה בסמים בדמות המלחמה בנרקו-טרוריזם, שמשלב את שני האיומים, של הטרור והסמים יחדיו. מאז אירועי ה- 9.11 ניתנה תשומת לב מוגברת גם לתופעת הנרקו-טרוריזם. למרות שהתופעה מקושרת באופן מסורתי לאמריקה הלטינית, בעשור האחרון ישנה התחזקות של התופעה במרכז ודרום מזרח אסיה ובמיוחד במשולש הזהב (Bjornehed, 2004). נרקו-טרוריזם הוגדר כאיום המסוכן ביותר לביטחון הלאומי שעומד בפני הקונגרס האמריקני (Kirk, 2006).
מטרת העבודה הנוכחית היא לבחון את תופעת הנרקו-טרוריזם, מאפייניה, פעילותה הלכה למעשה, תוך התייחסות לחקר המקרה של ארגון חיזבאללה.
שאלת המחקר: מהו הקשר שבין ארגון טרור לסחר בסמים, כיצד בא לידי ביטוי קשר זה בארגון חזבאללה, ומה הסיבה שלמרות האמצעים החיצוניים שעומדם לארגון הוא עוסק גם בסחר סמים?
בעבודתי ארצה לטעון שהקשר בין ארגוני פשע וארגוני טרור קיים על מספר מישורים, הן באופנ הפעולה והן בעמדה הלעומתית לממשל. במקרים רבים נזקק ארגון טרור לתקציבים נוספים, שבאפשרותו להפיק מהסמים. לעתים, כמו במקרה של חזבאללה, הופך ענף הסמים למרכזי מבחינה כלכלית עבור הארגון ותומכיו. לרוב יכולתו של הארגון לעסטוק בסחר סמים תלוי בסביבה המדינית-פוליטית שבה הוא פועל. כששלטון חזק על הארגון לפעול במחתרת ולרוב פעילות הסחר בסמים מצטמצמת. כששלטון חלש, ולחלופין כששלטון משתף פעולה עם הטרור, מתרחב הסחר בסמים מבחינה טסטרטגית ומבחינה כלכלית.
מבנה העבודה: הפרק הראשון יתאר הגדרות ומאפיינים של הנרקו-טרוריזם, היקף התופעה והתפתחות החקיקה ברמה הבינלאומית. הפרק השני יתייחס אל תופעת הנרקו-טרוריזם הלכה למעשה. בפרק תהיה התייחסות לתרומות הסחר בסמים לארגוני טרור, מהם אזורי הצמיחה של נרקו-טרוריזם והקשר בין ארגון טרור לסחר בסמים. הפרק השלישי יבחן את הסיבות שבגינן יש ארגוני טרור שסוחרים יותר בסמים ויש ארגוני טרור שעוסקים בכך פחות. הפרק הרביעי יוקדש לחקר מקרה של ארגון חיזבאללה. לבסוף, יובאו סיכום ומסקנות.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון - הגדרות ומאפיינים של הנרקו-טרוריזם
1.1. הגדרות
1.2. היקף התופעה
1.2. התפתחות החקיקה
פרק שני - תופעת הנרקו-טרוריזם הלכה למעשה
2.1. תרומות הסחר בסמים לארגוני טרור
2.2. אזורי צמיחה של נרקו-טרוריזם
2.3. הקשר בין ארגון טרור לסחר בסמים
פרק שלישי - הרחבה וצמצום הסחר בסמים בקרב ארגוני הטרור כפונקציה של מניעים וכוח
3.1. טרור וסמים - ארגונים כנגד המדינה
3.2. תמיכת האוכלוסייה
3.3. האינטראקציה שבין הארגונים לשלטונות
פרק רביעי - חקר מקרה של מימון טרור באמצעות סחר בסמים - ארגון החיזבאללה
4.1. רקע על הארגון
4.2. פעילות טרור וסחר בסמים של חיזבאללה
4.3. הסמים כענף כלכלי מרכזי במערכת של חזבאללה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

נרקו-טרוריזם הינו מונח שנולד בתחילת שנות ה-80 על-ידי הנשיא הפרואני בלאונדה טרי. משמעות המונח בראשיתו הייתה "האיחוד של סמים עם האלימות של הטרור" (UNITED PRESS INT'L, 1982). מונח זה שיקף את ההתקפות הטרוריסטיות נגד המשטרה הפרואנית למלחמה בסמים, מדובר בניסיונות של סוחרי הסמים להשפיע על מדיניות הממשלה או החברה באמצעי הפחדה על מנת לעכב את אכיפת החוק ולפגוע במערכת המשפט באמצעות השימוש באלימות (Holmberg, 2009).

תגים:

סמים · טרור · לבנון · חיזבאללה · פשיעה · פשע · טרור בינלאומי · אסלאם · אסלאמי · גרילה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נרקו-טרוריזם", סמינריון אודות "נרקו-טרוריזם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.