היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקונפליקט בין עורכי הדין לבין קהילת המגשרים

עבודה מס' 070650

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהו הקונפליקט הקיים בין קהילת עו"ד לבין קהילת המגשרים ואיך בסופו הוא מתיישב לפי הפסיקה החדשה בעניין תקנות הגישור אשר מסדירות את עבודתו של המגשר.

6,397 מילים ,35 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

הגישור הוא הליך שבו צדדים לסכסוך מנהלים משא ומתן על מנת להגיע לפתרון הסכסוך ביניהם. את תהליך המשא ומתן בין הצדדים מלווה מגשר המהווה צד שלישי מקצועי וניטרלי בתהליך. המגשר מסייע בניהול הדיאלוג בין הצדדים, לכוון את הדיון ולהציע הצעות לפתרון אולם אין לו סמכות החלטה לגבי פתרון הסכסוך. הליך הגישור כולו, כולל הפתרון שיושג במסגרתו, הינם בהסכמת הצדדים בלבד. כל אחד מהצדדים רשאי להפסיק את הליך הגישור בכל שלב. בהליך הגישור נוצרת הזדמנות עבור הצדדים להידבר זה עם זה באווירה המאפשרת התקדמות לעבר פתרון בשיתוף פעולה. בגישור כל צד מביע את עצמו, מקשיב לצד השני, הצדדים והמגשר ממפים את נושאי המחלוקת ומעלים חלופות מגוונות ויצירתיות עד כמה שניתן לפתרון. זוהי הזדמנות עבור הצדדים לקבוע את התוצאה העדיפה להם במקום להפקיד את גורלם בידיו של שופט.

על פניו נדמה כי הליך הגישור היא כלי יעיל מובהק. הוא חוסך זמן, עימותים מיותרים, מקצר הליכים ומקל על העומס הכבד המוטל על בתי המשפט. מנגד ישנו קונפליקט מסוים בין קהילת עורכי הדין לבין קהילת המגשרים. קהילת עורכי הדין חוששים כי הגישור יגזול את פרנסתם וינגוס במקצוע עריכת הדין וחוששים ממדרון חלקלק בו ימצאו עצמם ללא עבודה. לפיכך, שאלת המחקר בעבודה זו היא: מהו הקונפליקט הקיים בין קהילת עו"ד לבין קהילת המגשרים ואיך בסופו הוא מתיישב לפי הפסיקה החדשה בעניין תקנות הגישור אשר מסדירות את עבודתו של המגשר.
על מנת לענות על שאלת המחקר, אסקור את ההיסטוריה של הליך הגישור בישראל. אבחן את סעיפי החוק, אדבר על ההיסטוריה של הקונפליקט בין שתי הקהילות, אדבר על ההבדלים בין יישוב סכסוכים ע"י הליך הגישור לבין יישוב סכסוכים בין כותלי בית המשפט. בהמשך אבחן את היתרונות והחסרונות של הליך הגישור אל מול היתרונות והחסרונות של דיון בבית משפט ונראה מה המלומדים חושבים על קונפליקט בין קהילות אלו וכיצד המלומדים מציעים לפתור את הבעייתיות של הקונפליקט בין הצדדים. בהמשך נראה כיצד הפסיקה החדשה בעניין מתייחסת לקונפליקט. לבסוף אסכם את העבודה ונגיע למסקנות האם החוק והפסיקה החדשה מצליחים ליישב את הקונפליקט הקיים בין שתי הקהילות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירה על יישוב סכסוכים ע"י גישור
3. ההבדלים המהותיים בין יישוב סכסוכים ע"י גישור ליישוב סכסוכים במערכת המשפט.
4. היסטוריית הקונפליקט בין שתי הקהילות
5. המצב הנוכחי - פסיקה חדשה בעניין המגשרים והביקורת שיפוטית והחברתית.
6. סיכום ומסקנות

קטע מהעבודה:

משהחל הגישור את צעדיו הראשונים בבתי המשפט, גילו עורכי הדין ולשכת עורכי הדין התנגדות לגישור. הם חששו כי הגישור יגזול את פרנסתם וינגוס במקצוע עריכת הדין. היה צורך בשיחות רבות ומאמצי שכנוע במשך תקופה ארוכה, עד שעורכי הדין הסירו את התנגדותם העקרונית לגישור והגיעו למסקנה כי גם כמגשרים תימצא להם פרנסה והם גם יוכלו להופיע כבאי כוח הצדדים בפני המגשרים. בשלב שני התנגדו עורכי הדין לחובה לעבור קורס גישור. חשוב להבין כי עורכי הדין עוברים דרך מאוד ארוכה עד שהם מקבלים את רשיון עריכת הדין. ראשית הם נדרשים ללמוד את המקצוע בפקולטה למשפטים במשך 4 שנים ואחר כך לעבור תקופת התמחות של שנה ורק לאחר מכן יש להם את הזכות לגשת למבחני לשכה עליהם הם עומלים ושוקדים במרץ תקופה של שלושה חודשים מינימום על מנת לעבור את הבחינה הקשה ולכן זה רק טבעי כי ערכי הדין אינם ששים לעבור קורס נוסף ותקופת הכשרה נוספת.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקונפליקט בין עורכי הדין לבין קהילת המגשרים", סמינריון אודות "הקונפליקט בין עורכי הדין לבין קהילת המגשרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.