היישום אינו מחובר לאינטרנט

דת ה- זורואסטרא

עבודה מס' 070149

מחיר: 108.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית תוך התייחסות לשמש כאלמנט בדת זו.

1,574 מילים ,6 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

סקירה במקורות הספרותיים השונים מעלה, כי תנועתה היומית של השמש במרום, החל מזריחתה במזרח ועד שקיעתה במערב, משפיעה על כל אספקט בחיי האדם בכל התקופות לאורך ההיסטוריה.
בהתאם לכך, אין זה מפתיע שהשמש הפכה לסמל מרכזי של כוח, פיקוח, חכמה, צדק, טהרה וכו' בקרב מספר דתות, ושתנועת השמש בעלת תרומה מכרעת ליצירת הדיכוטומיה הראשית, שמעצבת את נפש האדם ואת צורת התבוננותו בקוסמוס, וליצירת ניגודים של אור - חושך, לבן - שחור, טוב - רע וחיים - מוות.
במסגרת העבודה, בחרתי לעסוק באחת הדוגמאות, שמשלבת בתוכה הן את הסמלים והן את הניגודים, היא דת זורואסטרא, הדת הרשמית של פרס, מתקופת האימפריה האחמנית ועד לסוף תקופת האימפריה הסאסאנית.

תוכן:
תקציר
ההיבטים הבין תחומיים המקשרים בין אלמנטים שונים סביב השמש
מושגים/מילות מפתח
רקע מדעי
דעה
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

דת זורואסטרא ("זרתה" - זקן; "אוסטרא" - גמל; בעל גמלים זקנים) הייתה הדת הרשמית של פרס, מתקופת האימפריה האחמנית (539 לפנה"ס - 331 לפנה"ס) ועד לסוף תקופת האימפריה הסאסאנית במאה ה-7.

תגים:

דתות · עתיקות · פרס · איראן · הדת הזורואסטרית · אמונות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דת ה- זורואסטרא", סמינריון אודות "דת ה- זורואסטרא" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.