היישום אינו מחובר לאינטרנט

הצורך בהשתייכות

עבודה מס' 070001

מחיר: 108.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית.

1,748 מילים ,13 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

ההנחה כי לבני אדם יש מוטיבציה עזה לייצר ולשמר קשרים חברתיים ידועה לרבים באמירתו המפורסמת של ג'ון דון "אף אדם איננו אי" (No [person] is an island). ואכן, אחת המשימות המרכזיות של העצמי הוא להשיג קבלה חברתית, ורבות מפעולותיו מוקדשות למען קידום מטרה זו (Baumeister & Leary, 1995). מאסלו דירג את הצורך באהבה ושייכות במרכז פירמידת הצרכים שלו, כלומר, שהצורך בשייכות ואהבה אינו מתעורר לפני שסופקו הצרכים של מזון, ביטחון וצרכים פיזיים בסיסיים אחרים, אך צורך זה מגיע אף לפני צרכים אחרים כמו הערכה עצמית ומימוש עצמי (Maslow, A. H., 1968).

תוכן העניינים:
הצורך בהשתייכות
תיאוריית הזהות ותיאוריית הזהות החברתית
-הערכה עצמית על פי תיאוריות הזהות
-פרדיגמת הקבוצה המינימלית
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תיאוריית הזהות ותיאוריית הזהות החברתית הן שתי נקודות מבט על הבסיס החברתי ומושג העצמי. שתיהן מתייחסות לעובדה כי העצמי נבנה על ידי החברה, אך מתקיים גם באופן עצמאי וראשוני לחברה (Hogg, M. A., Terry, D. J., & White, K. M., 1995). תיאוריית הזהות מסבירה התנהגות חברתית במובנים של היחסים בין העצמי לחברה. העצמי, לפי תיאוריה זו, משקף את המבנה החברתי הרחב יותר, במובן שבו אוסף זהויות נובע מהתפקידים השונים אותם מבצע היחיד (Stryker, S., 1968).

תגים:

השתייכות · זהות · קבוצה · הערכה עצמית · קבלה חברתית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הצורך בהשתייכות", סמינריון אודות "הצורך בהשתייכות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.