היישום אינו מחובר לאינטרנט

תכנית ויסקונסין: "מרווחה לעבודה" - הצלחה או כישלון?

עבודה מס' 069396

מחיר: 324.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עד כמה הצליחה להגשים תכנית וויסקונסין את המטרות והציפיות שיועדו לה לצמצום התלות של אוכלוסיית מקבלי קצבאות הבטחת ההכנסה והפנייתן מרווחה לעבודה?

9,810 מילים ,28 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

נרצה במסגרת הדיון לעמוד על פרטי התכנית על כל היבטיה, תוך שימת דגש על ביטויי ההצלחה, כמו גם על הביקורת והכשלים של התכנית ביישומה בישראל. בנוסף, פן אחר יוקדש לסיכום ביניים אודות התכנית, ציון השינויים והרפורמה שהוכנסה בה והמלצות להמשך, בהתייחס למשק ולצורכי החברה בישראל.
שאלת המחקר שתנחה את הדיון סביב "תכנית וויסקונסין" תהיה: עד כמה הצליחה להגשים תכנית וויסקונסין כמדיניות נכונה וראויה, את המטרות והציפיות שיועדו לה לצמצום התלות של אוכלוסיית מקבלי קצבאות הבטחת ההכנסה והפנייתן מרווחה לעבודה?
מרבית דיוננו ינסה לשרטט ולהשיב, תוך כדי סקירה ודיון את המגמות והממצאים שעולים מניתוח יישום התכנית עד כה בישראל.

תוכן העניינים:
מבוא והצגת שאלת המחקר

פרק 1
מדיניות הרווחה בישראל -שינוי מגמה
השינוי האידיאולוגי במדיניות הרווחה של ישראל: רקע ועידן של דגילה בצמצום מדיניות הרווחה והפעלת תכניות "מרווחה לעבודה"

פרק 2
אבטלה בהיבט המבני
מאפייני שוק העבודה ונתוני האבטלה בישראל

פרק 3
תכנית "וויסקונסין - (תכנית מהל"ב)
א. הרקע וההחלטה לייבוא התכנית מארה"ב
ב. "תכנית וויסקונסין" (תכנית מהל"ב)- מטרות, יעדים ומתווה
ג. נתונים אמפיריים על תוצאות התכנית הניסויית

פרק 4
"תכנית וויסקונסין" - האמנם הצלחה או כשלון ?
א. נתונים, ביטויים ודעות בזכות התכנית
ב. ביקורות, כשלים, נתונים ודעות בגנות התכנית

פרק 5
תכנית ההמשך - "אורות לתעסוקה"
סיכום, מסקנות והמלצות להמשך יישום התכנית

ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מדיניות רווחה ,ככלל, הנה "סדרת החלטות והסדרים אשר נועדו להבטיח רווחתם ,שלומם וביטחונם החברתיים- כלכליים של אזרחי המדינה ותושביה. מדובר בתפיסה לפיה המדינה מחויבת לדאוג לאזרחיה מ"העריסה ועד הקבר" ואינה יכולה להפקירם לחסדי השוק כשמדובר בצורכיהם הבסיסיים, כל זאת באמצעות מערך של ביטוח חברתי/לאומי ,כהכנסת מרכיב של רשת בטחון לאותו מארג בחברה: בריאות ,חינוך ,ביטחון סוציאלי ,דיור ,זקנה - עימם מדינה נאורה חייבת להתמודד אם היא חפצה חיים :מחסור, בורות ,דיור רחוב או ארעי ובטלה" (דורון, 1985 ,8).

תגים:

רווחה · בטחון סוציאלי · יחסי עבודה · כלכלה · ניאו ליברליזם · ניאו ליברלי · נתניהו · אבטלה · מדיניות רווחה · אורות לתעסוקה · עוני · גמלאות · ביטוח לאומי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תכנית ויסקונסין: "מרווחה לעבודה" - הצלחה או כישלון?", סמינריון אודות "תכנית ויסקונסין: "מרווחה לעבודה" - הצלחה או כישלון?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.