היישום אינו מחובר לאינטרנט

כלל בחירה אופטימלי בוועדות במקרה של בחירה דיכוטומית

עבודה מס' 069372

מחיר: 350.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מודלים.

8,151 מילים ,7 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

ועדה היא קבוצה של אנשים אשר מטרתם לבחור באלטרנטיבה הטובה ביותר מכל אלה שמוצגות בפניהם. כל אחד מחברי הוועדה הינו בעל העדפות אישיות שלו. פרטים שונים יכולים להיות בעלי כישורי החלטה שונים, תלוי בידע וניסיון שיש להם בתחום. עבודה זו עוסקת בבחירה דיכוטומית. במצב זה חברי ועדה בוחנים הצעה מסוימת ומחליטים האם להצביע בעד או נגד ההצעה.
לבחירות של ועדות יש השפעה ניכרת על חיי כל אחד מאיתנו ועל חיי החברה בכלל. אנו נתקלים בוועדות בתחומים רבים: ממשל ופוליטיקה, מערכת משפט, רפואה, צבא, השכלה. לכן המטרה היא להגיע לבחירה יעילה, בחירה שתביא למקסימום תועלת חברתית. ניתן למדוד את יעילות הבחירה של ועדה בדרכים שונות. ניתן לומר כי הבחירה יעילה כאשר היא מביאה לרווחת החברה כולה. לחילופין, ניתן לבחון את יעילות הבחירה באמצעות קריטריון של שוויוניות, כלומר האם העלות והתועלת מהבחירה מתפלגת בצורה אחידה, שוויונית בין הפרטים בחברה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
3. כללי בחירה בוועדות
4. כלל הבחירה האופטימלי
*כלל הבחירה הראשון הטוב ביותר
*כלל הבחירה השני הטוב ביותר
*המודל
*אנונימיות כתמריץ להצבעה אסטרטגית
*הימנעות מהצבעה
5. כלל בחירה המשיג את מירב תועלת חברתית
*המודל
6. השפעת דיון מוקדם על החלטות הוועדה
7. סיכום וביקורת
8. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

בעבודתי אתייחס למספר מאמרים אשר חקרו כללי בחירה אופטימליים בוועדות. בפרק זה אערוך סקירה של מאמרים אלה.

מאמר של Ben Yashar & Milchtaich (2007) דן בשני כללי בחירה לוועדות, כלל הראשון וכלל השני הטוב ביותר. כלל ראשון הוא כלל הרוב המשוקלל, אשר לוקח בחשבון יכולות שונות של חברי הוועדה, לכן הכלל הזה אינו אנונימי. תחת כלל זה, הבחירה הרציונלית של חברי הוועדה היא להצביע לפי דעותיהם, כלומר הצבעה אינפורמטיבית. הדבר אינו נכון במקרה של בחירה אנונימית, אז יש לחלק מחברי הוועדה תמריץ להצביע באופן לא אינפורמטיבי. במקרה זה מדובר בבחירה אסטרטגית, והכלל השני הטוב ביותר הוא כלל הרוב המשוקלל המיוחס.

תגים:

בחירה חברתית · כלל רוב משוקלל · כלל המומחה · קבלת החלטות · ועדות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כלל בחירה אופטימלי בוועדות במקרה של בחירה דיכוטומית", סמינריון אודות "כלל בחירה אופטימלי בוועדות במקרה של בחירה דיכוטומית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.