היישום אינו מחובר לאינטרנט

מבצע "מוקד" - מלחמת ששת הימים

עבודה מס' 069361

מחיר: 168.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח מבצע מוקד בהיבטים של "הפתעה אסטרטגית".

2,912 מילים ,8 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

הפתעה אסטרטגית מתרחשת כאשר קורבן אינו מסוגל להעריך אם יותקף, מתי, היכן וכיצד .
האיום הערבי שקדם והוביל לפרוץ מלחמת ששת הימים, היה כה גדול, משמעותי וקיומי, כך שיישומה של הפתעה אסטרטגית נגד אויבותיה, היה קריטי להשגת הכרעה וניצחון לישראל .
מבצע "מוקד" אשר פתח את מלחמת ששת הימים בבוקר ה- 5/6/1967 (7:45 לערך) ושבמסגרתו הושמד חיל האוויר המצרי בעודו על הקרקע, היווה למעשה גורם עיקרי אשר הוביל לניצחון ולהכרעה הישראלית נגד מצרים, סוריה וירדן. יש שיאמרו, כי ההפתעה האסטרטגית בבוקר הראשון למלחמה, הוא שהביא לסיומה ולתוצאותיה הדרמטיות.

בעבודה זו, אנתח את מבצע "מוקד" ואת עצם היותו הפתעה אסטרטגית. אתייחס הן להיבטים הטקטיים הצבאיים, אימוץ תורות לחימה חדשות והשפעה על שדה הקרב העתידי, הפתעה טכנולוגית והאופן בו הפתיעה ישראל והאופן בו הופתע הצבא המצרי.
את העבודה אפתח בסקירה תמציתית של אירועי מלחמת ששת הימים. לאחר מכן, אדון בתפקידו האסטרטגי של הכוח האווירי בתפישת הביטחון של ישראל. אז אעבור לעיסוק במבצע עצמו: הרקע למבצע (התכניות המקדימות, ההכנות וכיו"ב), תיאור אירועי המבצע ולבסוף אנתח את משמעות מבצע "מוקד" כהפתעה אסטרטגית על היבטיה השונים.

תוכן עניינים:
מבוא
תמצית השתלשלות אירועי מלחמת ששת הימים
תפקידו האסטרטגי של הכוח האווירי בתפישת הביטחון של ישראל
הרקע למבצע מוקד
מבצע מוקד (5/6/1967)
מבצע מוקד כהפתעה אסטרטגית
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

תפקידו האסטרטגי של הכוח האווירי בתפישת הביטחון של ישראל:
"מכיוון שאנו נופלים בכמות, עלינו לעלות באיכות... עקרון האיכות פירושו שוב הגברה מכסימלית, של כוח המחץ העיקרי שלנו - חיל האוויר... הוא צריך מראשית הסכסוך... להשמיד כוח האוויר של האויב... שלטוננו באוויר מבטיח לנו הניצחון יותר מכל גורם אחר, ולהפך."
(מתוך סקירת ראש הממשלה דוד בן גוריון, אוקטובר 1953)

ארבעה נתוני יסוד המאפיינים את מדינת ישראל, הובילו לגיבוש הדוקטרינה הביטחונית המנחה אותה:

תגים:

מלחמת ששת הימים · 1967 · מבצע מוקד · חיל האוויר · הפתעה אסטרטגית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מבצע "מוקד" - מלחמת ששת הימים", סמינריון אודות "מבצע "מוקד" - מלחמת ששת הימים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.