היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפיסת הביטחון של נסיכויות המפרץ הפרסי

עבודה מס' 068433

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח ותיאור נסיכויות המפרץ ותפיסת הבטחון שלהן, תוך התייחסות למצבן הייחודי מבחינת מאפיינים היסטוריים (המורשת הבריטית), גיאוגרפיים, דמוגראפיים, כלכליים וצבאיים.

4,891 מילים ,16 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

מאחר ולתפיסת הבטחון של כל הנסיכויות מאפיינים דומים, אתייחס לתפיסה זו בראייה כוללת (כל הנסיכויות כגוף אחד) עם אזכור של מאפיינים ייחודיים של כל אחת מהן והתייחסות ליחסים הפנימיים ביניהן במקומות בהם זה רלוונטי. כמו כן, אתייחס למועצת שיתוף הפעולה של נסיכויות המפרץ שהוקמה במאי 1981 - ה- GCC - Golf Cooperation Council והנפט.

בנוסף אתייחס להחלטות הקשורות לרכש בטחוני מכוונות על ידי הדרג השלטוני עם איומי הייחוס מצד אחד ומצד שני תומכות בתפיסת בטחון רחבה יותר, כלומר באסטרטגיה של המדינה בזמן נתון, בדגש על יחסי חוץ ותפקידה של ארה"ב כמעצמת על באיזור.

מדינות המפרץ הקטנות, כולל כווית, מהוות בשטחן 0.2% מכלל שטח היבשה של כדור הארץ. עם זאת בשטחן נמצאים 18.3% ממרבצי הנפט העולמיים הידועים(1). עובדה זו בשילוב מיקומן, הן גיאוגרפית והן תרבותית בלב העולם הערבי והמוסלמי, הופך אותן לישויות יוצאות דופן על המפה הבינלאומית בכלל ובתחום הבטחון בפרט.

אנסה לענות בעבודה זו ולתת תמונה בהירה בנושא תפיסת הבטחון של נסיכויות המפרץ.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: המורשת הבריטית והשחקנים המקומיים
פרק שני: מאפייני השלטון ועיקרי תפיסת האיומים של מדינות המפרץ הפרסי
פרק שלישי: הנפט, תפקיד ארה"ב וה- GCC
סיכום
רשימה בביליוגרפית

קטע מהעבודה:

נסיכויות המפרץ הפרסי היו במרכז האינטרס הבריטי החל מאמצע המאה ה- 18 (2) ובפועל תחת הגמוניה בריטית משנת 1820 ועד לקבלת עצמאותן בשנת 1971 (3). העניין של האימפריה הבריטית במפרץ הפרסי השתנה לסירוגין לאורך השנים והיה בעיקר קשור למיקומו האסטרטגי של המפרץ כחוצץ בין האימפריה העות'מאנית לבין תת היבשת ההודית מחד, כשולט על דרכי הסחר לאירופה מאידך ובאופן משני יותר כמרכז סחר. עם המצאת הרכב והמעבר מספינות מפרש וקיטור לספינות מונעות על ידי כוח בערה שמקורו בנפט, חשיבותו האסטרטגית של האיזור גדל משמעותית עם גילויי מצבורי הנפט המשמעותיים הראשונים בצפון המפרץ (1908 באיראן). הנפט הפך לנכס אסטרטגי תוך כדי התפתחות מלחמת העולם הראשונה בעיקר לצרכי הפעלת הצי הבריטי הגדול. עם זאת רק לאחר גילוי הנפט בנסיכויות עצמן גדלה חשיבותן העצמונית בעיניי הבריטים בפרט ובראייה הבינלאומית בכלל.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפיסת הביטחון של נסיכויות המפרץ הפרסי", סמינריון אודות "תפיסת הביטחון של נסיכויות המפרץ הפרסי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.