היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמות החייל בקולנוע הישראלי

עבודה מס' 068411

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח שני סרטים: "בופור" ו"ואלס עם באשיר".

4,728 מילים ,5 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בעבודה זו בחנתי אילו נרטיבים משתקפים בסרטי הצבא בקולנוע הישראלי? אילו מאפיינים קולנועיים יש לנרטיב הלאומי הרואי לעומת הנרטיב הביקורתי? ואנסה לענות על השאלה, שעומדת במרכז עבודה זו: כיצד הנרטיב משתקף מדמות החייל בסרטי הצבא בקולנוע בישראל?
על מנת לעשות זאת, אציג באמצעות השתלשלות היסטורית את סוגי הנרטיב השונים, כפי שהם משתקפים בדמות החייל בקולנוע הישראלי: מנרטיב הרואי, שמנציח את המיתוס הלאומי ובו החייל הוא גיבור, ועד נרטיב ביקורתי, שיוצא כנגד המיתוס הלאומי ובו החייל הוא אנטי גיבור. לאחר מכן, ותוך כדי שימוש במושגי היסוד של החלק הראשון, אנתח שני סרטי הצבא שיצאו לאקרנים בישראל וזכו להצלחה מסחרית ואומנותית גדולה: "בופור" (יוסף סידר, 2007) ו"ואלס עם באשיר" (ארי פולמן, 2008). למרות ששני הסרטים עוסקים באותו צבא ובאותה מלחמה, הנרטיב, שמשתקף מהדמות הראשית בכל אחד מהסרטים שונה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א'- סקירת ספרות
1. מיליטריזם בישראל
2. דמות החייל בקולנוע בישראל
2.1 דמות החייל בקולנוע הלאומי הרואי
2.2 דמות החייל בקולנוע הביקורתי
2.2.1 דמות החייל "הזר והחריג"
2.2.2 דמות החייל הפוסט מודרני
2.3 דמות החייל בסרטי הצבא החדשים

פרק ב'- מתודולוגיה
1. ניתוח הנרטיב
2. ניתוח הדמות הראשית בסרט

פרק ג'- ממצאים
1. הסרט "בופור"
2. הסרט "ואלס עם באשיר"

פרק ד'- דיון
סיכום
ביבליוגרפיה
פילמוגרפיה

קטע מהעבודה:

ברוך קימרלינג (1993) חילק את המיליטריזם לשלושה מימדים עיקריים: מימד כוחני/פוליטי, מימד תרבותי ומימד קוגניטיבי. על פי הגדרתו, מיליטריזם פרטוריאני כולל את שלושת המימדים ומאופיין בשליטה מוחלטת של הצבא על מסגרות החברה, הכלכלה, החינוך והתרבות. לעומת זאת, מיליטריזם אזרחי, כפי שלדעת קימרלינג קיים בישראל, כולל את המימד הקוגניטיבי ובא לידי ביטוי בשליטת החשיבה הצבאית על דפוסי המחשבה של האזרחים בישראל. אחת הדוגמאות, לטשטוש גבולות המחשבה בין המגזר הצבאי והמגזר האזרחי, היא התרבות הישראלית (בן אליעזר, 1995).

תגים:

קולנוע ישראלי · לאומיות · לאומיות בקולנוע · ואלס עם באשיר · בופור · מיליטריזם · החברה הישראלית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמות החייל בקולנוע הישראלי", סמינריון אודות "דמות החייל בקולנוע הישראלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.