היישום אינו מחובר לאינטרנט

גאיוס מריוס

עבודה מס' 068293

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד עלה מריוס לשלטון, איזה תקדימים קבע, והאם היה זה באמת אירוע סנסציוני כפי שמתארים זאת ההיסוריונים העתיקים?

2,512 מילים ,3 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

העבודה עוסקת במריוס - האיש החדש שעלה לגדולה. כיצד עשה זאת? על כמה חוקים עבר, או לא עבר, כיצד השתמש במבנה הרפובליקאי כדי להתקדם במסלול המשרות ומהי מידת אחריותו לנפילת הריפובליקה לבסוף.

קטע מהעבודה:

1."...שכן מין זה של אנשים הוא שרומם את שמו ונישאהו."(1) מציטוט זה של סלוסטיוס ניתן לראות כי הוא רואה בפלבס העירוני והעני את קהל תומכיו העיקרי של מריוס - זה שרומם אותו והוביל לבחירתו כמצביא וכקונסול. מכתבי סלוסטיוס ופלוטארך עולה כי מריוס היה פופולארי ביותר בקרב המעמדות הנמוכים ברומא, ובקרב חייליו. אך כידוע, לפלבס העירוני העני של רומא הייתה השפעה קטנה למדי באסיפת הקנטוריות שמשקלם של הקולות בה לא היה שווה לכל נפש, וקולם של חסרי האמצעים כמעט ולא נחשב בה. גם קולם של החיילים כמעט ולא נשמע, שכן הם היו עסוקים במלחמה בנומידיה ורק מי שנכח באסיפה פיזית יכול היה להשפיע - לבחור או להיבחר. אשר על כן יוצא מכל אלה כי מן המקורות עולה תמונה של תמיכה גדולה במריוס, אך גם תמיכה זו לא מהווה הסבר מספק בשאלת בחירתו של מריוס לקונסולאט על ידי אסיפת הקנטוריות. כיוון שידוע לנו שהמשקל הקולות המכריעים נמצא בידי המעמדות(2) הגבוהים, שם אנו צריכים לחפש את האנשים שגם תמכו במריוס, וגם היו בעלי יכולת והשפעה באסיפת הקנטוריות. מכאן ששאלת תומכיו של מריוס קיבלה תשובה חלקית ולא מספקת מן המקורות. השאלה אם כן נותרה על כנה והיא, מי היו אותם אנשים או קבוצות שיכלו לעזור למריוס להיבחר לקונסולאט?

תגים:

מריוס · רומא · אסיפת הקנטוריות · אסיפת הפלבס

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גאיוס מריוס", סמינריון אודות "גאיוס מריוס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.