היישום אינו מחובר לאינטרנט

גמילה מחיתולים באמצעות ספרות דידקטית פסיכולוגית

עבודה מס' 068092

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית ומחקר שבוצע על ארבעה פעוטות בעזרת הספר "סיר הסירים".

4,667 מילים ,10 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

חינוך לניקיון והקניית הרגלים לקראת שליטה בצרכים בגיל הרך, הוא נושא מדובר בתחומים תיאורטיים ומחקריים בפסיכולוגיה התפתחותית וחינוך של הגיל הרך. לנושא השלכות רבות על עיצוב תפיסת עולם חינוכית, על הנחות שונות באשר לאופיו של הילד ועל היישומים המעשיים. תהליך הגמילה מורכב משני מרכיבים. המרכיב התפתחותי האוניברסאלי אשר כולל הבשלה גופנית, קוגניטיבית ונפשית-רגשית של הילד. והמרכיב השני הוא, המרכיב החברתי - תרבותי, הקובע מהם הכללים הנאותים לעשיית צרכים באותה החברה. יחסים בין המרכיבים האלה הם אלה שקובעים מתי ואיך ייגמל הילד מחיתוליו.
התפתחות וצמיחה שחלו בשנים האחרונות בספרות בתחום הפסיכולוגי -דידקטי, מביא לתהייה/שאלה על תרומתה של ספרות מסוג זה, לתהליך הגמילה מחיתולים והקניית הרגלים לקראת שליטה בצרכים.
מטרתו העיקרית של מחקר זה, לבדוק את ההשפעה של ספרות דידקטית-פסיכולוגית על ההבשלה הנפשית-רגשית של הילד כחלק מתהליך גמילה מחיתולים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירה ספרותית
2.1 גישות תיאורטיות ושיטות שונות לגמילה מחיתולים
2.2 " חיברות מבחוץ" ו"חיברות מבפנים"
2.3 ספרות פסיכולוגית-דידקטית
3. מחקר - שיטה
3.1 נבדקים
3.2 כלים
3.3 מבנה מחקר
3.4 הליך
4. תוצאות
5. דיון
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים

קטע מהעבודה:

בתחילת המאה העשרים הילדים התחנכו לניקיון מוקדם מבני-זמנינו. ההכנה לתהליך החלה בסביבות שלושה חודשים, ויש דיווחים רבים על ילדים שהיו נקיים כבר מיום הולדתם הראשון. באותם ימים של מים קרים וכביסה ביד, הייתה חשיבות רבה לחינוך לניקיון מוקדם. זו הייתה גם תקופה בה האנשים התעסקו בצורה אובססיבית בפעילות המעיים ובחשיבות שבקיום קבוע ומתוזמן שלה. להורים הטריים הובהר שאם התינוק לא יחונך בהקדם לניקיון, יסבול בהמשך חייו מבעיות של עצירות.(גרין, 2002). גם הזהרותיו של פרויד (1908),בתחילת המאה העשרים, כי סיבוך בזמן הגמילה יכולים ליצור מתחים פסיכו-סקסואליים וקונפליקטים פנימיים, שבסופו של דבר ישפיעו על מאפיינים אישיותיים, השפיע רבות על הורים ומחנכים.( Riblatt & Obegi, 2003). למרות שעברו מאז יותר ממאה שנה, מיתוס החינוך המוקדם לניקיון עדיין מבלבל ומדאיג הורים.

מקורות:

גרין, כ.,(2002). ליהנות מפעוטות, שמעוני הוצאה לאור בע"מ. ע"מ 129-134.
טל, ק.(2000) "יש לי פיפי." הד הגן. 64, (2) 8-19.
כצנלסון,ע., (2005). מדריך לגמילה מחיתולים. הוצאת עמיחי.
לבנת, ח., ושיכמנטר, ר., (2000). "הכל זורם ": ספרים העוסקים בנושא הגמילה מחיתולים כמקרה מבחן לבחינתה של הספרות הפסיכולוגית-דידקטית. עולם קטן: כתב עת לספרות ילדים ונוער (1). ע"מ 195-210.
לנסקי, ו.,(1992), לצאת מחיתולים, ר. סירסקיס מוצאים לאור בע"מ.
לנסקי, ו.,(2004), עצות מעשיות להורות נכונה, הוצאת ספרים "אח" בע"מ.
פירס,ג.,( 1996). הרגלים טובים הרגלים רעים - הפסקת הרגלים רעים ועידוד הרגלים טובים. עופרים הוצאה לאור בע"מ.
Polaha, J., Warzak, W.J,Dittmer-McMahon, K., (2002). " Toilet training in primary care: current practice and recommendations from behavioral pediatrics". Journal of developmental & behavioral pediatrics. V23, 424-434.
Riblatt, S., Obegi, A., Hammons, B.,Ganger, T., Ganger B.,( 2003). Parents' and child care professionals' toilet training attitudes and practices: a comparative analysis. Journal of research in childhood education . V17, 133-147.
Sun, M., Rugolotto, S., (2004)." Assisted infant toilet training in a western family setting". Journal of developmental & behavioral pediatrics. V25, 99-101.

תגים:

חינוך לניקיון · ספרות ילדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גמילה מחיתולים באמצעות ספרות דידקטית פסיכולוגית", סמינריון אודות "גמילה מחיתולים באמצעות ספרות דידקטית פסיכולוגית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.