היישום אינו מחובר לאינטרנט

החלטת בגין לצאת למבצע של"ג

עבודה מס' 068069

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגה וניתוח המקרה ע"פ המסגרת התיאורטית של בריצ'ר.

4,329 מילים ,17 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

מלחמת לבנון הראשונה (מבצע שלום הגליל) החלה עם פלישת צה"ל ללבנון ב- 6 ביוני 1982. הרקע לפלישה היה כוחם ההולך וגובר של בסיסי אש"ף בדרום-לבנון, טילי הקטיושות שנורו לעבר יישובי הצפון של ישראל, וחדירות של מחבלים לשטח ישראל לשם ביצוע פעולות טרור. הלחימה הסתיימה ביולי 1985, עם נסיגתו הרשמית של צה"ל אל מעבר לקו הגבול הבינלאומי.
המודל של בריצ'ר ואח' (1978) מקשר בין חקר יחסים בינ"ל ברמת המדינה ורמת הפרט. החוקרים מנסים להבין איך מתקבלות החלטות במדינה בנוגע למדיניות חוץ ומאמץ את תורת המערכות כדי להסביר זאת. ההחלטה מאפיינת את רמת הפרט כי היא מתקבלת ע"י אדם אחד או קב' מצומצמת של אנשים. המאמר מנסה למפות את כל הגורמים המשפיעים על ההחלטה. בעבודה זו, נחקור את החלטתו של מנחם בגין לפתוח במבצע של"ג על פי מודל זה במטרה לבדוק מהם הגורמים שהביאו להחלטה.

קטע מהעבודה:

מערכת גלובאלית- שנות -80 הינן שנים בהן שררה המלחמה הקרה, בין הגוש המזרחי הקומוניסטי (בריה"מ) לגוש המערבי (ארה"ב). בתחילת שנות ה-80 הדטאנט בין המעצמות הופסק והן חוזרות לאותה יריבות ששררה ביניהן קודם. ממשל רייגן בארה"ב, בתקופה זו, ביקש לבלום את ההתפשטות סובייטית ברחבי העולם (שיפר, 1986). לעומת סוריה שנתפסה כלקוח סובייטי הפועל ע"פ הוראות ממוסקבה, נתפסה ישראל כנדבך חיוני במערכת הביטחון האזורית במזרח התיכון שמשתתפת בבלימת הסובייטים באזור. ארה"ב רצתה למנוע את סיכוני ההתלקחות הצבאית בין ישראל לבין סוריה שהייתה עלולה לזעזע את היציבות היחסית במזרח התיכון ולהביא למתיחות בין ארה"ב לברה"מ (אבי-רן, 1986). בגין ורייגן היו מאוחדים בעמדתם העוינת כלפי בריה"מ ומסמך מדיני שנחתם בין המדינות, שקרא לשיתוף אסטרטגי בין המדינות, הוכיח שישראל שותפה לגדולה שבמעצמות (שיפר, 1984).

תגים:

מערכת גלובאלית · תת מערכת · תת מערכת אחת · דו- צדדית · דו-צדדית שולטת · סביבה ביצועית · תקשורת · סביבה חיצונית · סביבה פנימית · יכולת כלכלית · יכולת פוליטית · קבוצות אינטרסים · מלחמה קרה · אריאל שרון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "החלטת בגין לצאת למבצע של"ג", סמינריון אודות "החלטת בגין לצאת למבצע של"ג" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.