היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח הסרט הדקומנטרי "השכן של ישו"

עבודה מס' 067883

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד מוצג המאבק הפלסטיני דרך סיפור ההאבקות של ג'והר אבו לאשין ומהי האמירה המשתמעת מכך?

5,134 מילים ,11 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

"השכן של ישו" הוא סיפורו של ג'והר אבו-לאשין, פלסטיני יליד נצרת שהגיע לתואר אלוף אגרוף עולמי למשקל בינוני, נישא לאישה אמריקאית והקים לו חוות סוסים בטנסי.
לאשין, שתחילה ראה עצמו כגיבור ישראלי לכל דבר, מגלה בהדרגה גם את זהותו הפלסטינית ומבקש לתקן את העוול שגרם לבני עמו.
מדובר בסרט שהוא מצד אחד סרט מחאה הנלחם בסטריאוטיפים חברתיים גזעניים ומצד שני ניתן לראות בו גם כסרט המשתייך לז'אנר האגרוף או לחילופין כסרט פוליטי מובהק המציג את הצד הישראלי כמשטר כובש ואלים ואת העם הפלסטיני ככנוע וככזה החי בניסיונות מרד כושלים.
עם זאת בעבודה זו בחרתי להתמקד בהיבט של זהות הגיבור ולצד זה אבדוק כיצד נוצרת ההקבלה בין הסיפור האישי של אבו לאשין לבין הסיפור הפלסטיני מבחינת תחושת השייכות למקום ולעם.
דרך המסע האישי של אבו לאשין להגשמת החלום האמריקאי ניכרים אבני דרך חשובים להבנת הזהות האישית והלאומית, הצורך להילחם ביריב לצד הלחימה בסטיגמות ולצד הצורך להוכיח למי אני שייך או בעצם למי אני רוצה להשתייך. כאשר העיקרית מביניהם היא היכולת לשלב בסרט אחד את מהותה של הלחימה כעם וכלאום נרדף לצד המלחמה האישית והמאבק להגשמה עצמית. ניכר כי לאשין איבד לא רק את חייו האישיים ופרנסתו לאגרוף אלא גם איבד עצמו למאמץ להשתייך לכל מקום ובעצם לאף אחד. אנסה להבין את המהלכים שהובילו לסיפור טראגי של זהות חצויה בלב הסכסוך במזרח התיכון.

שאלת המחקר: כיצד מוצג המאבק הפלסטיני דרך סיפור ההאבקות של ג'והר אבו לאשין ומהי האמירה המשתמעת מכך?

על מנת לבחון את השערותיי ובניסיון לענות על שאלת המחקר, בחרתי לנתח סצנות אלו אשר נקבעו לאחר צפייה בסרט:
* חוות הסוסים בארה"ב
* הנפת דגל ישראל
* הנפת דגל פלסטין
* הקרב בנצרת
* זיכרון האינתיפאדה
* סצנת סיום - בידוק בשדה התעופה ותחנת הדלק

אנתח את הסצנות על פי האמצעים המאפיינים אותה. אבדוק באילו אמצעים הבמאי משתמש על מנת להמחיש דבר מה בסצנה. האמצעים אשר אבדוק בסצנות: סאונד, קריינות הגיבור, סצנה והקשרה למסר.
בעזרת אמצעי המבע אבדוק כיצד מוצגת ההקבלה בסרט בין המאבק הפלסטיני למאבק האישי של גיבור הסרט.

תוכן העניינים:
מבוא
מתודולוגיה
סקירת ספרות
- משבר הזהות של ערביי ישראל
- ספורט האגרוף
- ספורט ערבי-פלסטיני
- הצגתו של המיעוט הערבי בקולנוע
- הסכסוך הערבי ישראלי
- אמצעי המבע בסרטי תעודה
ניתוח הסצנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ג'והר אבו לאשין, מתאגרף שחי בארה"ב ונשוי לאמריקאית. מציג את חוות הסוסים שלו בטנסי. ברקע אנו רואים מקום ירוק ושלו, מתוודעים לשוני העצום שבין האדמה השקטה והירוקה הזו לבין אדמת הבית של לאשין ישראל-פלסטין רווית הקרבות והמלחמות. האישה האמריקאית לכאורה אינה מייצגת משפחה ערבית טיפוסית. דבי היא המאמנת של לאשין, מעודדת אותו, מכינה אותו לקרבות ובעיקר מצפה ממנו שיביא את הגביע הביתה. דבי אמנם לא מייחסת חשיבות למקורותיו של בעלה אך באותה עת גם לא רוצה שמוצאו יתווה את מהלכיו המקצועיים. היא יודעת כי בשלב כלשהו זה יכול לגרום לו לבעיה.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח הסרט הדקומנטרי "השכן של ישו"", סמינריון אודות "ניתוח הסרט הדקומנטרי "השכן של ישו"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.