היישום אינו מחובר לאינטרנט

מנהיגות נשים בחינוך

עבודה מס' 067730

מחיר: 459.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אפיוני מנהיגות אצל נשים מנהלות במערכת החינוך.

9,312 מילים ,33 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בסגנון ניהול נשי במערכת החינוך.
בעבודתי רציתי לבדוק מהם אפיוני מנהיגות אצל נשים מנהלות במערכת החינוך.
על מנת לבדוק את הנושא ערכתי סקירת ספרות מתוך מאמרים ומחקרים שנכתבו בנושא.
קיימת ספרות ענפה העוסקת בחקר המנהיגות והגדרתה. הספרות המוקדמת דנה בסוגיות כמו: תכונות המנהיגים, השפעה וכוח, סגנונות מנהיגות, אישיות המנהיג והמצב ויחסי מנהיג ומונהגים.
בכדי לבדוק זאת, הגדרתי את מושג המנהיגות באופן כללי עפ"י יוקל ובס, מהם המרכיבים והתכונות של מנהיגים, מה מניע מנהיגים ומהם מאפייני המנהיגות.
כמו כן, סקרתי תיאוריות הנובעות ממאפייני המנהיגות. מצאתי כי, ישנן שלוש תיאוריות עיקריות: תיאורית האדם הדגול, תיאורית התכונות ותיאורית המצב / הנסיבות.
לאחר מכן בדקתי אילו סגנונות מנהיגות יש בארגונים ומצאתי שישנם שני סגנונות בולטים: מנהיגות מתגמלת ומנהיגות מעצבת. השוואה שערכתי בין שני הסגנונות מעלה כי ההבדל העיקרי ביניהם הוא בגישתם כלפי הארגון וכלפי המונהגים. המנהיג המתגמל פועל בעיקר עפ"י אינטרסים אישיים, מציב מטרות ומבהיר מהם התגמולים לשם מימושם, לעומתו המנהיג המעצב מונע ע"י ערכים מאמין באנשים ושואף להאציל להם סמכויות וכוח.
לאחר מכן בדקתי אילו סגנונות מנהיגות יש בבית הספר ומצאתי כי, במרבית המחקרים נמצא כי מנהיגות מעצבת של מנהל בית הספר עולה בקנה אחד עם הכנסת שינויים יעילה ושיפור בביצועים אצל מורים ותלמידים.
המאבק לשוויון הנשים שהחל לקבל תאוצה לאחר מלחמת העולם השנייה ומתנהל עד היום בכל הזירות, החל לייצר הזדמנויות לנשים למלא תפקידי מנהיגות. נשים אומנם מהוות מחצית מאוכלוסיית העולם, אך מבצעות רק שליש מהעבודה בעולם.
מתוך כך הגעתי לפרק הבא בעבודתי אשר עסק במנהיגות נשים, חוקרים רבים מבדילים בין סגנון ניהול "נשי" לבין סגנון ניהול "גברי" . סגנון הניהול הנשי שם דגש על יחסי אנוש, שיתופיות בקבלת החלטות ודמוקרטיה בניגוד לסגנון הגברי המתאפיין בגישה קשוחה לבעיות ודחיקת שיקולים רגשיים הצידה. מצאתי כי חוקרים רבים טוענים שאימוץ סגנון ניהול "נשי" מתאים יותר לניהול העולם העסקי של היום וישנה הבנה שלא ניתן היום לנהל לבד.
החלק האחרון בעבודתי עסק במנהיגות נשים במערכת החינוך.
בעקבות תהליך לפמיניזציה שחל במערכת החינוך, ישנה הבנה שנשים מנהלות יעילות יותר מגברים, והן בעלות סגנון ניהול דמוקרטי ושיתופי יותר מאשר גברים. מחקרים רבים מצביעים על ייחוסים והתנהגויות של נשים-מנהלות התורמים לניהול יעיל ולשיפור אקלים ביה"ס. ועל כן יש לעודד נשים לתפוס מקומות בכירים במערכת החינוך.
עוד מצאתי כי המאפיינים העיקרים של ניהול נשי בחינוך הם: שיתוף, הקשבה, תקשורת טובה, עבודת צוות ומתן יחס אישי.
לדעתי, יש חשיבות רבה לחינוך דור העתיד ויש מקום לשנות את הגישה החינוכית ולבדוק מהם הנקודות שיש לשפר. לנשים יש סגנון הנהגה ייחודי וצריך לתת להן לגיטימציה לא תכונות גבריות, אלא לבטא את הקול הייחודי להן, את הקודים הנשיים ואת עולם הערכים הנשיים.

תוכן עניינים:
פרק א' - מבוא
פרק ב' - סקירת ספרות
1.א.מהי מנהיגות
1.ב.מאפייני המנהיגות-השפעה,סמכות וכוח
1.ג.תיאוריות הנובעות ממאפייני המנהיגות
1.ד.סגנונות מנהיגות בארגונים
1.ה.סגנונות מנהיגות בבית ספר
2: מנהיגות נשים
3: מנהיגות נשים במערכת החינוך
פרק ג'- מערך המחקר
פרק ד' - ממצאים
פרק ה' - דיון ומסקנות
פרק ו' - ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על פי Yukl (1994) יש מספר הגדרות למנהיגות:
מנהיגות כמיקוד של תהליכים בקבוצה- ריכוז של מאמצים באדם אחד כביטוי לכוח של כולם
מנהיגות כאישיות והשפעותיה- אדם שיודע להפעיל טכניקות, ליצור את הגירוי המתאים בקרב הכפיפים שלו שיתנו תגובות מתאימות עבור המטרות. צירוף של תכונות אשר מאפשרות ליחיד להמריץ אחרים כדי להשלים משימה נתונה.
מנהיגות כאומנות התגובה- היכולת לכפות את רצון המנהיג על המונהגים וגורמת לציות, כבוד, נאמנות ושיתוף פעולה.
מנהיגות כמכשיר להשגת מטרה- אדם שיש לו תכונות מיוחדות והוא נע לקראת תכלית יחד עם הקבוצה באופן מוגדר.

תגים:

סמכות מנהלות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מנהיגות נשים בחינוך", סמינריון אודות "מנהיגות נשים בחינוך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.