היישום אינו מחובר לאינטרנט

נשים בקולנוע

עבודה מס' 067551

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ייצוג האחר המיני בסרטים "קרוב יותר" ו"שחור".

2,581 מילים ,2 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

הן בקולנוע הנראטיבי ההוליוודי והן בקולנוע האלטרנטיבי, העלילות, הבימוי והתסריט נקבעים על ידי מעצבי התרבות המערבית: גברים לבנים והטרוסקסואלים. האשה בתוך הטקסטים התרבותיים הללו ממוצבת כ"אחר". כלומר, האשה לא נחשבת כמעצבת תרבות, אלא לכל היותר, כמשמרת אותה או מאפשרת את המשכיותה. האשה היא האובייקט שדרכו מעוצבת היצירה, היא זו שמעוררת משמעות בתוך היצירה אך לא מייצרת את המשמעות הזו.
מבחינת הקולנוע הישראלי, ניכרת היעדרותה של האשה, על אף יומרתה של הציונות לכונן חיים שוויוניים במדינה. על פי מאמרה של שוחט (1993), ייצוג האישה בסרטים הישראליים המוקדמים הסתמך על דגמי המלודרמה הוליוודית ועל כך נמנע מהצגת האישה כסובייקט. לרוב זהותה נגזרה מהאיש שלצידו עמדה ומנכונותה ליטול חלק פעיל בקורבן שהוא עצמו הקריב.

עבודה זו אמנם תעסוק בסרט ישראלי המתמקד בנרטיב השולי והאלטרנטיבי של האחר המזרחי כמו גם האחר המיני, או דמות האשה, אך ניתן לזהות בו אותם מרכיבים גבריים של הסדר הפטריארכלי השליט. הסרט השני שבו אעסוק הוא "קרוב יותר", סרט הוליוודי שאף הוא מאתגר את הנרטיב הסטנדרטי אך במובן של ייצוג האשה, גם הוא משקף את הסדר הגברי הפטריארכלי.
עבודה זו תבחן כיצד משתמשים סרטים אלה בדמות האישה על מנת לייצר סדר הגמוני גברי. ראשית הדברים בסקירת העלילה של שני הסרטים. לשם ניתוח הסרטים על פי ייצוג האחר המיני, או האשה, בגוף העבודה, אשתמש הן במאמר של אלה שוחט, "לדובב את השתיקות: ייצוג האשה והמזרח בקולנוע הישראלי" והן במאמרה של לורה מאלווי, "עונג חזותי וקולנוע נרטיבי".

קטע מהעבודה:

על פי מאמרה של לורה מאלווי, הנשים לכודות בתוך השפה הפטריארכלית והקושי הגדול שלהן הוא העובדה שהן נאלצות להיאבק בלא-מודע המצוי בשפה זו באמצעות אותה שפה עצמה. כך, עושה מאלווי שימוש בתיאוריה הפסיכואנליטית של פרויד על מנת לבטא כיצד עיצב הלא מודע של החברה הפטריארכלית את תבנית הקולנוע. מאלווי קוראת תיגר על הדרך שבה קולנוע משקף וחושף את הפרשנות הסטרייטית שמיוצרת בחברה ואשר שולטת בדימויים, בדרכי התבוננות ארוטיים ובחיזיון הראווה (spectacle). לדבריה, הקולנוע ההוליוודי משקף את יחסי הכוחות של הזרם המרכזי הפטריארכלי. הוא מקודד את האירוטי אל תוך השפה הפטריארכלית ומספק את האגו הגברי תוך הענקת תחושה של קלילות ושפע של קולנוע נראטיבי בדיוני. (מאלווי, 2006).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נשים בקולנוע ", סמינריון אודות "נשים בקולנוע " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.