היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיפור תהליכי עבודה

עבודה מס' 067507

מחיר: 665.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת תהליך העבודה במפעל במספר שלבים.

3,348 מילים ,3 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

"ענביד" - מוצרי בידוד, הינו מפעל המייצר מוצרי גומי לבידוד מחום ו/או קור. המפעל מעוניין להגדיל את רווחיות בכ- 5% בתוך שנה ומחפש אחר הדרכים אשר יאפשרו לו לעשות כן.

הפרוייקט בודק את תהליך העבודה במפעל ומפרק אותו למספר שלבים. בעזרת פירוק התהליך ניתן למצוא מספר אילוצים המשפיעים על רווחיות המפעל וביניהם מסתתר האילוץ המרכזי אותו עלינו למצוא ולשפר.

במהלך הפרוייקט, לאחר מציאת האילוצים, הוגדרה על-ידינו מכונת האקסטרוזיה כאילוץ המרכזי וזאת מכיוון שהיא זו שקובעת את תפוקת המפעל, משמע הגדלת הניצולת של מכונה זו תגדיל, בעצם, באופן המשמעותי ביותר את רווחיות המפעל, כאשר זו המטרה אשר לשמה נעשה פרוייקט זה.

מצאנו כי ניתן לנצל את האילוץ של מכונת האקסטרוזיה בצורה טובה יותר ע"י הפחתת מספר הכינונים (ירידה מ-6 ל-5 ביום תגרום לעלייה של 2.2% ברווחיות), ובנוסף הכנסת מערכת מידע חדשה אשר תמנע טעויות אנוש כתוצאה מחוסר תשומת לב (הגדלת הרווחיות ב-1.25%).

לסיום ניתן לראות כי יישום מלא של הפתרונות שהובאו על הכתב יביאו להגדלת רווחיות המפעל ב- 5.1% בתוך כשנה.

מתודולוגיה
עקרון פארטו (כלל ה-80/20) - באמצעותו נגלה איזה סוג טעויות גורם ל-80% מהמוצרים הפגומים המתקבלים בתהליך הייצור.
בעזרת שיטה זו נוכל לזהות את האילוץ הקריטי אשר השיפור הקטן ביותר בו יביא לשיפור גדול ביותר, באופן יחסי, בתפוקת המפעל וברווחיותו.

על מנת למצוא את אילוצי המערכת אנו חילקנו את שלבי הייצור לשלושה חלקים עיקריים :
1) מכונת אקסטרוזיה .
2) אריזת המוצר.
3) מעבר תוצרת גמורה למחסן.
לסיום יוצגו מספר דרכים לשיפור האילוצים כולל עלויות וזמן החזר השקעה (ROI).

תוכן עניינים
תקציר מנהלים
מבוא
המטרה
מתודולוגיה
מבנה הדו"ח
גוף הדו"ח
מבנה ארגוני
חקר מצב קיים
מדדים ושיקולי בחירה
מצב קיים
1. בעיית מספר כינונים גבוה
2. טעויות בהרכבת הדיזות + טעויות בלקיחת חומר גלם
דיון מסקנות והמלצות
1. בעיית מספר כינונים גבוה
2. טעויות בהרכבת הדיזות + טעויות בלקיחת חומר גלם
3. פתרון כולל
TOC- תורת האילוצים
1. פוליטיקה ארגונית
2. מכונת האקסטרוזיה
מסקנות והמלצות לשיפור
ביבליוגרפיה (מקורות העבודה הם המפעל עצמו ושני קורסים)
נספחים (תמונות)

קטע מהעבודה:

תהליך הייצור במפעל הינו פשוט, אך עדיין ישנם שיפורים שאם נכניס אותם נוכל להגדיל את רווחיותו של המפעל. המפעל מתרכז בייצור של מוצר אחד עיקרי אך במספר רב של גדלים . כאשר מתבצעת החלפה של גודל מיוצר מתרחש תהליך של כינון מכונת האקסטרוזיה ע"י אחראי הקו (התהליך אורך בין 30 ל-60 דקות), התהליך יכול להתרחש מספר פעמים ביום.
אריזת הצנרת מתבצעת ע"י 2-3 פועלים , כאשר ניתן לאבחן כי העומס עליהם אינו רב מידי, מה גם שאחראי הקו, בזמן עבודה רגיל, עומד חסר מעש ליד מכונת האקסטרוזיה.
השלב האחרון של תהליך הייצור כרוך בהעברתם של המשטחים עליהם מסודרים ארגזי התוצרת הגמורה אל עמדת ההמתנה בדרכם למחסן. המשטחים מוכנסים למחסן אך ורק ע"י המחסנאים עצמם.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיפור תהליכי עבודה ", סמינריון אודות "שיפור תהליכי עבודה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.