היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפסיכולוגיה הדיסקורסיבית והניתוח הפנומנולוגי ושימושיהם במחקר כיום

עבודה מס' 067483

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השימוש המחקרי של שתי גישות מפסיכולוגיה איכותנית: הפסיכולוגיה הדיסקורסיבית והניתוח הפנומנולוגי פרשני.

1,633 מילים ,16 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

המחשבה האנושית הינה חלק מהפעולה החברתית אליה האדם חשוף והיא מתווכת על ידי תוצרים תרבותיים המשרתים לתפיסת העולם ועיצוב המציאות בקרב החברה. האדם עושה שימוש בכלים שונים כבמערכות סמלים וביניהם בשפה. השימוש בשפה נעשה באמצעות השיח אשר מגביל את גבולות הדיון לנושא מסוים ובעזרת מערכות של דימויים, מטאפורות ואמונות בעלי משמעות אותם הוא כופה על מחשבותינו, אנו חווים את המציאות.
ניתוח השיח הינו המחקר על האופן בו נעשה שימוש בדיבור או בטקסט. זוהי התמקדות בשונות הנמצאת במגוון ההקשרים אליהם מתייחס האדם כשהוא מבנה את גרסאותיו הספציפיות לאירוע מסוים. שונות זו מוגדרת כרפרטוארים פרשניים והיא מצביעה על כך שהשפה מתפקדת בעולם האמיתי ולא רק מייצגת אותו (Parker, 2002). אנשים, עושים דברים עם הדיבור הם מתמודדים עם מקרים, מתווכחים לנקודות ספציפיות, מתארים ניגודים וכדומה. במובנים רבים, הם למעשה "תופרים" את תוכן הדיבור לשימושים רטוריים ואלטרנטיביים ספציפיים. (Edwards, 2005).
בעבודה זו, ניתן רקע תיאורטי, נאפיין ונדון בשימושם המחקרי, של שתי גישות מפסיכולוגיה איכותנית, הפסיכולוגיה הדיסקורסיבית (Edwards & potter, 1992) והניתוח הפנומנולוגי פרשני (Smith, Jarman, & Osborn 1999), להם, משותפת ההכרה בחשיבות השפה למחקר ולניתוח האיכותני אולם, שתיהן נבדלות בהתייחסותן לסטאטוס של הקוגניציה האנושית.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. פסיכולוגיה דיסקורסיבית ושימושיה במחקר כיום
3. הניתוח הפנומנולוגי הפרשני ושימושיו במחקר כיום
4. ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אחת מהגישות המתייחסות לניתוח השיח הינה הפסיכולוגיה הדיסקורסיבית. היא מיישמת רעיונות ועקרונות משיטות ניתוח השיח לנושאים בפסיכולוגיה, כשההתמקדות העיקרית היא על ניתוח ההדדיות ויחסי הגומלין המתרחשים בטבעיות, כשאנשים חיים את חייהם ומנהלים את ענייניהם
(Edwards, 2005). במקום להתייחס לשיח כתוצר של תהליכים פסיכולוגיים, היא מחשיבה את הדרכים בהם פסיכולוגיה מובעת בטווח של מונחים פראקטיים ושל משימות טכניות ובין אישיות, שאנשים מבצעים במערכות יחסיהם, בעבודתם או בכול תחום תרבותי אחר (Potter & Edwards, 1999).

תגים:

פסיכולוגיה · ניתוח שיח

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפסיכולוגיה הדיסקורסיבית והניתוח הפנומנולוגי ושימושיהם במחקר כיום", סמינריון אודות "הפסיכולוגיה הדיסקורסיבית והניתוח הפנומנולוגי ושימושיהם במחקר כיום" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.