היישום אינו מחובר לאינטרנט

עבודת מטה במשרדי ממשלה (תרגיל)

עבודה מס' 067395

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ליקויים בעבודת מטה בדוחות מבקר המדינה 53 ב' לשנת 2002 ו- 55 ב' לשנת 2004.

2,299 מילים ,3 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עבודת מטה במנהל הציבורי-ממשלתי, מטרתה לסייע לקבלת החלטות מיטביות לניהול יעיל ומועיל של המשרד הממשלתי, ברמה הכלל משרדית וברמת היחידה המשרדית תוך ארגון מבנה השלטון המרכזי והשירות הציבורי כולו באופן שישרת היטב את יעדי השלטון ויקדם צמיחה כלכלית ויציבות חברתית במשק.
הממשלה מקבלת החלטות בתחומים שונים, כגון: הקצאת משאבים, שיקולי מדיניות, זכויות וחובות הציבור, אופן התנהלות גופים שונים במשק ועוד. כדי להבטיח תהליך תקין של קבלת החלטות, הנסמך על מיטב המידע והשיקולים הרלוונטיים, נדרשת עבודת מטה לפני קבלת ההחלטה, הכוללת איסוף מידע ונתונים, אשר יהוו את התשתית העובדתית הנחוצה לקבלת ההחלטה, פיתוח ובחינת חלופות ובחירה מנומקת בחלופה המועדפת.
עבודת מטה סדורה דורשת תכנון אסטרטגי, הגדרת תפקידים וחלוקת סמכויות, סדרי פיקוח, בקרה והערכת ביצוע של תכניות, תכנון והפקת לקחים להגברת היעילות והחסכון, תיאום בין יחידות המשרד ותיאום בין משרדי. לצורך השגת המטרות הללו, נדרשים גיבוש והטמעה של תורת הניהול והתאמתה לנסיבות משתנות, ידע וניסיון מצטברים.
בדוח מבקר המדינה הועלה, כי לתהליך קבלת ההחלטות בממשלה לא קדמה תמיד עבודת מטה סדורה ולעיתים הועלו הצעות החלטה שלא היו בהן התייחסות שיטתית להיבטים כלכליים וחברתיים, הנובעים מהצעת ההחלטה. כמו כן, הועלו הצעות, שחסר בהן המידע הנדרש ליצירת תשתית עובדתית נאותה, המאפשר קבלת החלטה מיטבית.
משרד מבקר המדינה בחן היבטים מסוימים של תיאום, פיקוח ובקרה וכן יוזמות לשינויים ארגוניים ורפורמות בפעולותיהם של יחידות המטה המרכזיות וכן היבטים של מבנה וארגון בחלק מיחידות המטה המרכזיות.

תוכן העניינים:
מבוא
ליקויים בעבודת מטה: מתוך דוח מבקר המדינה 53 ב' לשנת 2002
ליקויים בעבודת מטה: מתוך דוח מבקר המדינה 55 ב' לשנת 2004
סיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

אגף תיאום מעקב ובקרה
הקמת האגף ב- 1992 נועדה לאפשר לראש הממשלה ולמנכ"ל להשפיע ולהיות מעורבים בנושאים, שהטיפול בהם עד אז לא היה בעדיפות גבוהה: ענייני פנים, חינוך, תרבות, קליטה, חברה וכלכלה. עבודת האגף הייתה אמורה להיות התשתית לעבודת המטה של המשרד.
ממצאי הדוח:
1. למרות שלאגף תפקיד מרכזי במשרדי הממשלה, לא נעשה לו "ניתוח תפקידים", כלומר, האגף לא מוסד באופן רשמי, תפקידו של ראש האגף מוגדר "יועץ רה"מ", רוב עובדי האגף אינם עובדים עפ"י תקן ומגדרים כעוזרים ליועץ ורה"מ ומועסקים עפ"י חוזה עסקה מיוחד.
2. צומצמו מספר העובדים המקצועיים באגף.

תגים:

עבודת מטה · ביקורת המדינה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עבודת מטה במשרדי ממשלה (תרגיל)", סמינריון אודות "עבודת מטה במשרדי ממשלה (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.