היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמות השוטר בקולנוע

עבודה מס' 067355

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת דמות השוטר בקולנוע הישראלי לעומת האמריקאי בעשור האחרון.

8,338 מילים ,24 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

"אמצעי תקשורת ההמונים בחברה מערבית של תחילת שנות האלפיים, הם הזירה המרכזית לעיצוב דעת הקהל". מקומבס ושאו (1972)מתוך כספי, תקשורת המונים.
עבודה זאת עוסקת בתדמיתה של המשטרה, ובמיוחד בדמותו של השוטר, בסרטים ישראליים מודרניים, בהשוואה לדמות השוטר בסרטים אמריקאיים מהעשור האחרון.
העבודה עוסקת באופן בו התרבות הפופולארית מייצגת ואף מדגישה דימויים וסטריאוטיפים הקיימים בחברה.
שאלת המחקר בעבודה זאת היא "האם קיימים הבדלים סמליים בהבניה הקולנועית של דימוי השוטר בסרטים ישראליים, לעומת סרטים אמריקאיים, בעשור הנוכחי?"
השערת המחקר היא כי הקולנוע הישראלי מייצג דימויים וסטריאוטיפים המציגים באופן שלילי ונחות את השוטר הישראלי לעומת השוטר החיובי והגיבור בסרטים האמריקאים.
שיטת המחקר היא ניתוח תוכן של חמישה סרטים ישראליים וחמישה סרטים אמריקאיים.
בתחילת העבודה אגע בתפקיד המשטרה בישראל ומהותה, כדי לדעת בהמשך כיצד למדוד את תפקוד השוטר בסרטים. לאחר מכן אסקור את יחסי המשטרה-חברה כדי לבחון כיצד דמות המשטרה מוצגת בציבור ואמשיך בפרק על דמות בתרבות הפופולארית בכלל.
לאחר מכן אכתוב על קולנוע ומציאות- אבדוק את היחסים בניהם ומה משפיע על מה, הקולנוע על המציאות או להיפך.
אבחן את הקולנוע כראי לשינויים בחברה כדי לאמוד כיצד ניתן להשליך מהקולנוע אל החברה.
לאחר מכן אדבר על כיצד יש לנתח דמות קולנועית, כדי שנדע מה הנתונים לניתוח בטבלת הממצאים, ומשם אמשיך לפרק העוסק בסטריאוטיפ ומזרחיות, פרק שיעזור לנו להבין במימד נוסף את דמות השוטר.
לאחר פרק המתודולוגיה בו אבצע ניתוח תוכן איכותני של חמשת הסרטים הישראלים והאמריקאים, אציג את הממצאים, אסכם אותם ואבצע דיון בממצאים.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. המשטרה בישראל
2.א.משטרה בחברה
2.ב.דמות השוטר בתרבות הפופולארית
3. קולנוע ומציאות
3.א. קולנוע כראי לשינויים בחברה
3.ב. ניתוח הדמות הקולנועית
3.ג. סטריאוטיפ ומזרחיות
4. מתודולוגיה
4.א. ניתוח תוכן איכותני של חמשת הסרטים הישראלים.
4.ב. ניתוח תוכן איכותני של חמשת הסרטים האמריקאים.
5. הצגת הממצאים
6. סיכום הממצאים
7. דיון וסיכום
8. ביבליוגרפיה
9. פילמוגרפיה
10. נספחים.

קטע מהעבודה:

עבודת המשטרה כוללת אלמנטים של מתח, עימותים ודילמות מוסריות, שהם חומר גלם מבוקש מאוד עבור יצירות דרמתיות. המאבק המנטאלי בין החוקר ובין הרוצח, רסקולניקוב, הוא הרקע של יצירה ספרותית מופתית, "החטא ועונשו". השוטר ז'אבר, הרודף את ז'אן ולז'אן ב"עלובי החיים", מהווה דמות מופת של אדם ישר ומסור לתפקידו שנקלע לבסוף לדילמה מוסרית המביאה להתאבדותו. סופרים רבים כללו בספריהם התייחסויות לשוטרים ולעבודת המשטרה, יש כאלה שהציבו שוטר במרכז עלילתם (ראו הסרט "מת לחיות", שהופק על פי הספר "כלום לא נמשך לעד") ויש אף כאלה, שבנו דמות של שוטר-גיבור המככב בשורה של ספרים, למשל מיכאל אוחיון בספריה של בתיה גור. המצב דומה בקולנוע ובטלוויזיה וסדרות משטרתיות, כגון בלוז לכחולי המדים, חוק וסדר והמגן זכו לפופולאריות רבה.

תגים:

סרט ישראלי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמות השוטר בקולנוע ", סמינריון אודות "דמות השוטר בקולנוע " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.