היישום אינו מחובר לאינטרנט

ארגון ה - K.K.K

עבודה מס' 067318

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמקדות בגל השני לעליית הארגון, דהיינו שנות העשרים של המאה ה- 20.

2,564 מילים ,5 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בשנה האחרונה יצאה ארצות הברית כ"מנהיגת העולם החופשי", כהגדרתה, למלחמה בכוחות האופל הפונדמנטליסטים באפגניסטן ובעיראק, בשם עקרונות הדמוקרטיה. יש הטוענים, כי בכך כפתה ארצות הברית את ההגמוניה שלה על עמים אחרים באורח שאינו דמוקרטי, ליברלי ונאור, כפי שניתן היה לצפות ממדינה המניפה את נס הדמוקרטיה.
תופעה זו אינה ייחודית, והיא מעוררת מחשבות בנוגע למקרים נוספים בעברה, בהם נתנה ארצות הברית, במסגרת משטרה הדמוקרטי, מקום ואף לגיטימציה לתופעות שאינן עולות בקנה אחד עם ערכי הדמוקרטיה.
התופעה בה בחרתי לעסוק במסגרת עבודה זו, היא צמיחתו של ארגון ה-Ku-Klux-Klan , אותו ארגון אשר ביטא באלימות את סלידתו מזרים, שחורים, קתולים ויהודים. אתמקד בגל השני לעליית הארגון, דהיינו שנות העשרים של המאה ה - 20, דווקא משום שבתקופה זו כבר תם פרק העבדות, בו נתפסו השחורים תתי אדם, וניתן היה לצפות כי המנגנונים הדמוקרטיים ישאפו ויתאמצו במיוחד למגר תופעות גזעניות.
לפיכך, שאלת המחקר שברצוני לבחון, היא כיצד ניתן להסביר את התעצמותה של תנועה גזענית המגלמת בתוכה תפיסות כה מנוגדות לרוח הדמוקרטית, במדינה שתפסה עצמה ונתפסה בעיני העולם כערש הדמוקרטיה.
תחילה אציג סקירה היסטורית שכוללת בין השאר תופעות אחדות שאיימו על הנורמות והערכים האמריקניים בתחילת המאה ה- 20. בהמשך, אחשוף את עיקרי האידיאולוגיה של ארגון ה "קו קלוקס קלאן" ואבחן את ארבעת גלי ההתפרצות של פעילות הארגון. לאחר מכן, אתמקד בגל הגזענות השני רב ההיקף והעוצמה, תוך כדי בדיקה דקדקנית של נסיבותיו והשלכותיו השונות. ולבסוף, אעמוד על הסתירה המהותית שקיימת בין תופעת הגזענות שהתקיימה בארצות הברית לבין ערכי הדמוקרטיה האמריקנית.

תוכן עניינים:
- מבוא
- רקע היסטורי
- הארגון
- הגל השני
- גזענות מול דמוקרטיה
- סיכום
- ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשנת 1865, בטנסי שבדרום ארצות הברית, נוסד ארגון ה - K.K.K, ובשמו המלא ה - Ku Klux Klan, ארגון גזעני שדגל בעליונות הגזע הלבן. הוא הוקם על ידי בוגרי צבא הקונפדרציה של הדרום והתנגד בתוקף לשחרור העבדים השחורים. חברי הארגון הגדירו את מטרתם העליונה כהגנה על אלמנות ויתומי הקונפדרציה מפני מהפכה חוקתית וחברתית, אולם בפועל הם שרפו בתי שחורים, בתיהם של אלה שתמכו בהם, בזזו, עינו ורצחו מאות בני אדם חפים מפשע. במישור ההסברתי הם הטיפו לשנאת זרים, שחורים, קתולים ויהודים. הארגון התנהל בצורה הירארכית וריכוזית: בראש הארגון עמד ה"קוסם הגדול"; כל מדינה כוננה "מלכות", ובראשה עמד "הדרקון הגדול". כל מלכות חולקה לדומיניונים; בראש כל דומיניון, שכלל כמה מחוזות, עמד "הטיטן הגדול"; בראש כל מחוז עמד "הענק הגדול", היחידות הבסיסיות היו המועדונים, ובראש כל מועדון עמד "הקיקלופ הגדול".

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ארגון ה - K.K.K", סמינריון אודות "ארגון ה - K.K.K" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.