היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח חברת Priceline

עבודה מס' 066985

מחיר: 271.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המבנה, אסטרטגיית השיווק, ניתוחים שונים והמלצות.

4,124 מילים ,2004

תקציר העבודה:

חברת Priceline אשר הוקמה באפריל 98 על ידי ג'י וולקר הנה חברה ידועה בתחום המסחר באינטרנט, הנותנת שירותי מכירה מקוונים וחדשניים. השירות הראשון שספקה החברה היה מכירת כרטיסי טיסה, היום היא מאפשרת מגוון רחב של אפשרויות רכישה דרך האתר. ייחודה וחדשנותה של החברה הוא שינוי מערכת השיווק הקונבנציונאלית באופן מובהק כאשר קבעה את המודל השיווקי "name your own price". (בניגוד למערכת המסחר המקובלת בה מוכר מפרסם פרטי מכירה בשוק במחיר מוסכם והקונה בוחר אם לרכוש או לא). החברה נוקטת בשיטת פרסום שונה מחברות אחרות המספקות מוצרים באינטרנט: בעוד שהאחרות התמקדו בפרסום באינטרנט ע"י קישור לאתרים אחרים או פרסום מכרזים עם או בלי מחיר מינימום, Priceline התמקדה גם באמצעי התקשורת המסורתיים: עיתונות רדיו וכד'- פרסום שיגיע גם לגולשי האינטרנט וגם לאלה שאינם. השירות החדשני שהחברה יצרה ,אמצעי הפרסום תוך שימוש בוויליאם שטנר הסלבריטי מסדרת המד"ב "מלחמת הכוכבים" נתן מעין גושפנקה לאופי המקדם והעתידני של החברה והביאו לקצב צמיחה גבוה. בשנת 1999 מחזור המכירות של החברה הסתכם בכ- 482 מיליון דולר (לעומת כ-36 מיליון דולר בשנת 1998). ומחקרים קבעו כי האתר הנו האתר השני המוכר ביותר מכל אתרי המסחר ברשת (אחרי אמזון). ג'י וולקר ראה במודל השיווקי הזדמנות והחליט להרחיב את הפעילות למאות ואפילו לאלפי מוצרים נוספים. החברה הרחיבה את המותג, את המודל השיווקי לקטגוריות נוספות: מכוניות חדשות, חדרי מלון, מימון ומשכנתאות לבתים, שירותי מידע על ערים גדולות ובסוף שנת 99 חתמה על הסכמים עם חברות אשר יספקו תמיכה לשירותי השכרת רכבים ושיחות טלפון בינלאומיות. בנוסף החברה מתכננת להיכנס אך טרם עשתה זאת, לתחום מכירת המזון והיעד הנו להרחיב את המודל לקטגוריות נוספות. למרות הצלחת החברה, יש אשר ראו במסחר המובל על ידי הלקוח כגימיק שיווקי יותר מאשר מהפיכה לאור העובדה כי החברה לא מפרסמת את המחירים יתכן והלקוח משלם יותר מהמחיר שהספק היה דורש. כמו כן מתעורר ספק אם אפשר להרחיב את השירות גם למוצרים אחרים, מלבד המוצרים המתכלים כמו כרטיסי טיסה, חדרים פנויים בבתי מלון וכד'. החברה מאפשרת שירותים דרך האתר שלה גם באנגליה וגם באסיה אך שם מתמקדת במוצרים : רכב, טיסה, וחבילות נופש.
השאלות שעומדות הן: האם נכנסה עד כה לנישות נכונות, האם להרחיב את הפעילות ולאילו תחומים עליה להתרחב על מנת לשמור על מעמדה בשוק התחרותי, באיזה דרך לבצע את ההתרחבות, לאיזה קהל יעד לפנות ובאילו אמצעי חשיפה להשתמש. האסטרטגיות שנבדקו היו:
1. הרחבת מותג בארה"ב
2. שכלול האתר-הוספת מידע ואפשרויות קניה לתחומי מסחר נוספים.
3. התמקדות והרחבת תחומים מסוימים בלבד.
4. התמקדות והרחבת תחומים מסוימים וכניסה לשווקים חדשים.
5. שילוב של חלופות 2 ו-4.
לדעתנו ככלל, החברה שגתה בכך שלא טיפחה את המוצר כחדשני. נכון שיש חברות למסחר באינטרנט אך אף אחת מהן לא מציעה את שיטת התמחור של חברה זו.
כדי לעמוד בתחרות, החברה חייבת לנקוט באסטרטגיה שתאפשר צמיחה לטווח ארוך. באסטרטגיה זו תפעל החברה ב-3 ממדים:
* הגדלת נתח השוק של החברה- תספק את הצורך של הצרכן במידע במוצרים מסוימים ובנוסף תשלב שיטות מכירה נוספות, אשר חלקן מקובלות באתרים אחרים.
* הרחבת קו המוצרים- הרחבת קו המוצרים תוך בחינת התאמתם למכירה באינטרנט בכלל ובאתר עצמו בפרט.
* חדירה לשווקים חדשים-ניצול פוטנציאל הצמיחה הקיים בשווקים חדשים, מחוץ לארה"ב. שיתופי פעולה עם חברות בינלאומיות בתחום המלונאות והתעופה יחזק את מעמדה ויתרונה היחסי גם בארה"ב.

קטע מהעבודה:

החברה מתארת את האסטרטגיה שלה כאסטרטגיה אגרסיבית של הרחבת מותג שכולל מכירות בהיקפים גדולים, פרסום בתקשורת, קידום מכירות ופעילות ציבורית. היעד שקבעה החברה הוא להכפיל את מחזור המכירות ובשנת 2000 להגיע למחזור מכירות העולה על 1 מיליארד דולר. היעד ששמה לעצמה החברה בתהליך הצמיחה הוא המשך הגברת חוזקו של המותג, והרחבתו לקטגוריות נוספות מבלי לפגוע בערכו.

תגים:

יעדים אסטרטגיים · מודל ANSOF

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח חברת Priceline", סמינריון אודות "ניתוח חברת Priceline" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.