היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח טקסטים ישראליים בנושא חבורות נעורים

עבודה מס' 066965

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הסרט 'חסמב"ה ונערי ההפקר' מול הסדרה "השמינייה".

2,807 מילים ,5 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

התארגנות חברתית היא תופעה בעלת פנים רבות, והכרחית לקיומה של חברה מתפתחת. עצם
היותו של הפרט כחלק מהתארגנות חברתית בעלת מכנה משותף, תורמת לתחושת שייכות, היטמעות חברתית תקינה ובריאה, נוסכת עליו ביטחון ועוזרת לו לקדם ולמנף עניינים אישיים וחברתיים. ישנן רמות ואופנים שונים של התארגנויות חברתיות, שמובדלות האחת מהשנייה בין השאר במידת הלכידות של חבריה, מספרם והאינטרסים המשותפים שהם מבקשים לקדם. יש שיטענו כי החברה כולה בנויה התארגנויות: החל ממשפחה, דרך חבורת ידידים קרובה, תנועות נוער, מפלגות פוליטיות, והתארגנויות שבבסיסן קידום אינטרס כלכלי.
"התארגנות חברתית" מתוך הלקסיקון לסוציולוגיה, קינג (1971): "התארגנויות חברתיות מייצגות מאמץ קולקטיבי להשיג או למנוע שינוי בחברה או בקבוצה אליה הן שייכות.
"קבוצה חברתית "על פי טלמון (2001)": קבוצה חברתית מוגדרת על פי שלושה מדדים: קיום של חסי גומלין, תקשורת ופעילות מתואמת בין הפרטים המרכיבים את הקבוצה : מטרה או יעדים משותפים ותחושה של שייכות הדדית בין חברי הקבוצה. היחידים רואים עצמם כמשתייכים לקבוצה, ומבחינים בין ה"אנחנו" של הקבוצה לבין ה"הם" שאינם שייכים.
החברה הישראלית התאפיינה לאורך השנים בשלל התארגנויות חברתיות שבבסיסן קידום אידיאלים ומוסר, ומימוש ערכים חברתיים וציוניים. הדוגמאות הבולטות ביותר הן הקיבוץ, מספר לא מבוטל של תנועות נוער ("מדריכים צעירים"," צופים", "הנוער העובד והלומד"..), מחתרות שונות שאפיינו את תקופת קום המדינה (לח"י, "אצל", "השומר הצעיר"), וכמובן צבא הגנה לישראל. ניתן לומר אם כן, שהתארגנויות חברתיות הן תופעה המושרשת בהסטוריה של מדינת ישראל, כמו גם בזיכרון הקולקטיבי שלנו כאומה, ורבות מהן עדיין תופסות חלק משמעותי גם בהווה.
בעבודתי זו, אעסוק בהתארגנויות חברתיות בקרב בני נוער, כפי שבאות לידי ביטוי בטקסטים ישראלים. ההתמקדות תעמיד להשוואה את הסרט, חסמב"ה ונערי ההפקר, אל מול הסדרה "השמינייה".
ניתוח התוכן ייעשה באופן הבא: הסרט ינותח באופן מלא בהתייחס לקריטריונים הנבחרים, ואילו פרק אחד מהסדרה ה"שמינייה", יבחר באופן אקראי לחלוטין מספריית הVOD, וינותח על פי אותם קריטריונים.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
מתודולוגיה
ניתוח וממצאים
דיון ומסקנות

קטע מהעבודה:

שאלת המחקר שברצוני לבחון בעבודה זו היא כיצד מאופיינות חבורות נעורים בטקסטים ישראלים על רקע התקופה שבה הן לוקחות חלק.
כפי שצוין ברקע התיאורטי ובמבוא, התארגנויות חברתיות, או חבורות, הן תופעה חברתית רווחת ומשמעותית בפרט בחברה הישראלית. יש בהתארגנות החברתית המוצגת בטקסטים ישראלים, מן הכמיהה לחברה מתוקנת הפועלת יחד מתוך אינטרסים משותפים לבנות את המדינה. החבורה מסמלת אידיאולוגיה הולכת ונעלמת של שיתוף פעולה, שיש בו במקרים רבים גם חירוף נפש, למען הקולקטיב. על קרע זה, ומתוך השינוי המהותי שחל במדינה מאז הקמתה, אני רוצה לבחון כיצד מתבטאים הלכי שתי תקופות תוך בחינת חבורות נעורים בטקסטים ישראלים. כיצד נראתה החבורה בשנות ה-50, וכיצד היא נראית היום. החשיבות והתוספת של בחירת חבורות נעורים דווקא, שאובה מן ההנחה כי הדור הצעיר נולד לתוך תקופה קיימת וסופח אליו ביתר קלות הלכי הרוח שלה. צעירי התקופה הם הם התקופה עצמה.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח טקסטים ישראליים בנושא חבורות נעורים", סמינריון אודות "ניתוח טקסטים ישראליים בנושא חבורות נעורים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.