היישום אינו מחובר לאינטרנט

רישום כפול - ניתוח תשואות ומחזורי המסחר סביב יום הרישום

עבודה מס' 066924

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השפעת הרישום הכפול של מניות הרשומות למסחר הן בארה"ב והן בישראל, על-פי חוק הרישום הכפול (מניות "דואליות")

4,368 מילים ,7 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בעבודה זו אני בוחן את השפעת הרישום הכפול של מניות הרשומות למסחר הן בארה"ב והן בישראל, על-פי חוק הרישום הכפול (מניות "דואליות"). העבודה מתמקדת בבדיקת תשואת המניות ומחזורי המסחר סביב יום הרישום למסחר בישראל. בחרתי מדגם של עשר מניות ובחנתי אותן בהיבטי תשואה ומחזורי המסחר בטווח זמן של חמישה ימים לפני תאריך תחילת המסחר בארץ ועד לחמישה ימים לאחריו. נצפתה תשואה עודפת מצטברת חיובית ברוב המניות שנלקחו למדגם. בהתייחס למחזורי המסחר של המניות, במהלך תקופת המדגם, ניתן להבחין בירידה במחזורי המסחר ברוב המכריע של המניות.
בעבודה זו חקרתי ההשפעה על שיעורי תשואות המניות והן על מחזורי המסחר בבורסת NASDAQ עקב הרישום הכפול בבורסת ת"א וזאת על-בסיס יומי. המתודולוגיה המחקרית שהשתמשתי בה בעבודתי, היא מתודולוגית מבחני האירועים (Event Studies). מבחנים אלו עוסקים בבדיקת תגובת מחירי ני"ע לאירוע ספציפי בחברה ובוחנים את יעילות שוק ההון בוורסיה החצי חזקה. במתודולוגיה מסוג זה, מגדירים חלון אירוע, אשר במרכזו יום הרישום בבורסת ת"א ובוחנים את התוצאות סביב אירוע זה בפרקי זמן קצובים. מתודולוגיה זו מנכה את השפעת תנודות השוק וזאת כדי לבודד את השפעת האירוע הנחקר על המניה. ניכוי תנודות השוק נעשה על-ידי אמידת המתאם בין תשואת תיק השוק לתשואת המניה, באמצעות בניית מודל רגרסיה שמתבסס על נתונים הקודמים לחלון האירוע. באמצעות מודל הרגרסיה ניתן לחזות את תשואת המניה ושינויים במחזורי המסחר בהינתן תשואת השוק הודות למתאם בניהם.

תוכן העניינים:
תמצית
מבוא
סקירת ספרות
מתודולוגיה
איסוף נתונים
ניתוח תוצאות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

סביב רישום כפול נעשו מחקרים אמפיריים רבים לאורך השנים. בפרק זה אציג כמה מהם:
מחקר שנעשה באוניברסיטת ""Alberta שבקנדה בדק השפעה של בעלי עניין על התנהגות המניה ומחזורי המסחר סביב תקופת רישום הכפול. המחקר נעשה על מדגם של 83 חברות קנדיות נסחרות ב- TSE (Toronto Stock Exchange ) שנרשמו גם בבורסות ארה"ב. 50 מהם נרשמו למסחר ב- NYSE (New York Stock Exchange), 13 ב- AMEX (American Stock Exchange) ו 20 ב- NASDAQ National) Association of Securities Dealers Automated Quotations). 83 חברות שנבחרו למדגם נרשמו לבורסות ארה"ב בתקופה שנע בין השנים 1978 לבין 2003.

תגים:

מניות דואליות · תשואות של מניות · בורסה השקעות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רישום כפול - ניתוח תשואות ומחזורי המסחר סביב יום הרישום", סמינריון אודות "רישום כפול - ניתוח תשואות ומחזורי המסחר סביב יום הרישום" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.