היישום אינו מחובר לאינטרנט

אוטיזם

עבודה מס' 066609

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התופעה, דרכי הוראה וטיפול, מסגרת חינוכית בארץ לדוגמה, תהליך הקבלה של הילד במשפחה.

6,756 מילים ,6 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

כל דיון בנושא האוטיזם של הילדות חייב להתחיל בחלוצים ליאו קאנר והנס אספרגר, אשר פרסמו, כל אחד באופן בלתי תלוי, דיווחים על הפרעה זו. פרסומים אלה, של קאנר משנת 1943 ושל אספרגר בשנת 1944, כללו תיאורי מקרה מפורטים וכן הציגו את הניסיונות התיאורטיים הראשונים להסברת הלקות. שני המומחים האמינו שקיימת הפרעה בסיסית מלידה שבעקבותיה מופיעות הבעיות האופייניות לה כל כך. עבודתו של קאנר הפכה למצוטטת ביותר בספרות על אוטיזם, ואילו עבודתו של אספרגר, שנכתבה בגרמנית והתפרסמה בתקופת מלחמת העולם השנייה, כמעט לא זכתה לתגובות. רבים סברו שאספרגר תיאר סוג שונה לגמרי של ילד, שאין לבלבלו עם הילד שתיאר קאנר. לסברה זו לא היה כל בסיס, הגדרת האוטיזם לפי אספרגר, או כפי שהוא כינה זאת "פסיכפטיה אוטיסטית", רחבה מזו של קאנר. כיום נוהגים לייחס את המונח "תסמונת אספרגר", לילדים המעטים מאוד בין אלו עם אוטיזם, שהם אינטליגנטים ובעלי יכולת מילולית טובה, וכמעט נורמאלים. המונח "תסמונת קאנר", משמש היום במקרים רבים להגדרת ילד בעל תכונות, הדומות בפרטיהן לתכונות היסוד הקלאסיות שהגדיר קאנר בתיאורו. (אוטה פרית', 1989).

תוכן:
הקדמה והצגת הלקות
מאפייני האוטיזם
סיבות וגורמים להיווצרות הלקות
דרכי הוראה
ארגון הסביבה הלימודית
שיטות טיפול, צוות מקצועי ועזרי הוראה
מסגרת חינוכית בארץ
משפחת הילד החריג - תהליך הגילוי והקבלה של הילד החריג
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המחקרים הובילו אל דרכים טובות ומתאימות יותר לקידומם של הילדים בתפקוד, בהתנהגות ובלמידה. גם התפיסה לגבי מקומה של משפחה בתהליך עברה מהפך, והיא נחשבת כיום לחלק מהותי בתהליך הטיפול, החינוך והשיקום של הילד והמתבגר, וזוכה על כן להתייחסות מצד אנשי המקצוע (מישורי, 1992).

תגים:

אוטיזם · אוטיסט · חריג · ילד חריג · משפחה · חינוך · הוראה · טיפול

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אוטיזם", סמינריון אודות "אוטיזם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.