היישום אינו מחובר לאינטרנט

איראן כמדינה תומכת טרור

עבודה מס' 066493

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהן הסיבות להפיכת איראן למדינה המבשרת טרור ותומכת בטרור ומהם מאפייני מדיניותה בסוגיות אלו.

7,977 מילים ,25 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בחרתי באיראן כמדינה מבשרת טרור ותומכת טרור מאז 1979, מכיוון שמהפיכת איראן הינה ציון דרך חשוב בהתעוררות האסלאם וחידוש האמונה בו. מהפכה מטבעה הינה התמוטטות הסדר הקיים ותפיסתו על ידי סדר פוליטי חדש, הסדר החדש מבוסס על מקורות דת האסלאם, המשטר באיראן מחנך מחדש, כשהבסיס לכל פעולותיו הוא הקוד המוסרי של האסלאם, אין בו מקום למערביות ולחילוניות ובכל זאת הקדמה מתקיימת באיראן, הטכנולוגיה מודרנית ומפותחת, נעזרים בטכנולוגיה להפצת האסלאם במדיה, בתקשורת, בביסוס הצבא וחיזוק כוחה.
מטרות המחקר:
להתחקות אחר הגורמים למהפיכה הדתית באיראן בשנת 1979.
להבין את כיוון המחשבה של המשטר באיראן, יעדיו ותכניותיו.
להגדיר את האיומים מצד איראן על המערב ודרכים למנוע / לצמצם את כוחה.
אחד הגורמים לצמצום כוחה של איראן הוא החופש הפוליטי והרעיונות הנלווים של ייצוג, בחירות וממשלה חוקתית. הרפובליקה האסלאמית של איראן מבוססת על חוקה כתובה ואסיפה נבחרת בראשה עומד איאתולה (מעין בישופות). אין כל זכר או תקדים ולו לאחד מן המוסדות האלה בתורת האסלאם או בהיסטוריה האסלאמית. כל המוסדות נלקחו מהמודלים המערביים. מדינות מוסלמיות שומרות על רבים מן המנהגים החברתיים והתרבותיים של המערב ועל הסמלים המבטאים אותם.
הסבר אחר הנשמע לעתים קרובות מפיהם של פרשנים מוסלמים, מייחס את הרגשות האנטי-אמריקאים לתמיכה האמריקאית במשטרים שְׂנואים, הנראים כריאקציונרים בעיני הקיצונים, כאפיקורסים בעיני השמרנים וכמושחתים ועריצים בעיני כל המחנות. האשמה זו מתקבלת על הדעת במידה מסוימת ויכולה לסייע להסביר מדוע תנועה מונחית מבפנים ואנטי לאומנית תפנה נגד מעצמה זרה. אולם בכך לא די, בעיקר מאחר שתמיכה במשטרים כאלה מוגבלת הן בהֶקפה והן ביעילותה - כפי שנוכח השאה לדעת.
יעדים בכתיבה: להסביר על המשטר באיראן ודרך הפעולה בה נוקט, להראות קשר בין מדיניות רשמית של איראן ופעילות טרור, להראות כיצד פעילות טרור משפיעה ומקדמת את האינטרסים של איראן, ללא תלות ותוך שילוב אינטרסים בין המערב וארצות המזרח.
ברור לגמרי כי התמיכה בשתי תורות מנוגדות - תורת הגזע הנאצית, שבמהותה היתה מנוגדת ודחתה את הערבים, והקומוניזם האתיאיסטי, המנוגד ודוחה את המוסלמים - נשענת על המכנה המשותף שלהן: אנטי-מערביות. נאציזם וקומוניזם היו הכוחות העיקריים המנוגדים למערב, הן כדרך חיים והן ככוח עולמי (ניתן לנתח את יחסה של איראן להכחשת השואה, ולבדוק האם קיים קשר בין מדיניות זו לבין שנאת ישראל, תורת הגזע ואנטישמיות).

תוכן עניינים:
מבוא
רקע - איך צומח טרור
איראן עד המהפכה
המהפכה באיראן - 1979
פעולות טרור המיוחסות לאיראן ובחסות איראן
תמיכת איראן בארגוני טרור
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: לא בכל העבודה צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

גישתה של איראן לטרור הינה דו פרצופית, לצד הפעילות הענפה של טרור פנימי וחיצוני, המשטר מכחיש כל פעילות טרור לסוגיה, מתכחש למעורבות איראנים (כולל נציגים רשמיים של המשטר תחת דרכון דיפלומטי המוצבים ברחבי העולם) אשר נתפסו ואף הואשמו בפעילות טרור או ניסיון לבצע פעילות טרור. קו מנחה זה של התכחשות פורמלית גרם לאיראנים לבצע את פעילות הטרור בצורה שלא תצביע על איראן כמתכננת או מובילה של הפיגועים, איראן מסווה את המימון, הציוד והאנשים הקשורים לפעילות הטרור, תוך יישום רעיון המהפכה בגירוש נוכחות זרה והקמת רפובליקה אסלאמית.

תגים:

צמיחת טרור

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "איראן כמדינה תומכת טרור", סמינריון אודות "איראן כמדינה תומכת טרור" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.