היישום אינו מחובר לאינטרנט

טרשת נפוצה

עבודה מס' 066310

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית והצגת 4 מאמרים בנושא.

4,636 מילים ,7 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

תארו לכם מכוניות אשר נוסעות במהירות גבוהה ולפתע הן עוברות לכביש לא סלול. חלקן יאטו אך חלקן יעצרו בצד, ולא ימשיכו בדרכן כמתוכנן. (www.doctors.co.il)
בדומה לכביש הלא סלול, במחלת טרשת נפוצה ניזוקה מעטפת המיאלין, שהינה חומר שומני המקיף את סיבי העצב ויוצר סביבו שכבת בידוד המגבירה את הולכת הגירויים לאורך האקסון.
עקב הפגיעה לא נמנעת דליפה וכך השדר עשוי להתעכב ואף להיפסק (בדומה למכוניות שלא המשיכו בדרכן).
טרשת נפוצה הינה מחלה כרונית של מערכת העצבים המרכזית הגורמת לנכויות רבות, ותוקפת את האדם בשנים היפות של חייו. ההשלכות הנפשיות, הכלכליות והחברתיות מהמחלה, בעלות חשיבות רבה, ולכן המחלה מעוררת תסכול וייאוש אצל החולה עצמו וכן אצל בני משפחתו.

מטרת עבודה זו הינה הבנת סיבות המחלה גורמיה ומאפיינה, וכמו שאציין בעבודתי גורמיה והסבריה עדיין אינם ידועים ונחקרים, ועקב כך הטיפול בטרשת ארוך ומייגע.
בחלקה הראשון של העבודה אציג רקע כללי למחלה, שכיחותה ותפוצתה בעולם, הבדלים בין המינים ובגזעים שונים, גורמי המחלה, כיצד נוצרת וכן אציג הסברים פסיכולוגים להתפרצות המחלה.
כמו כן, בפרק זה אדון בתסמיני המחלה המתחלקים לשלושה: ראשוניים,משניים ושלישוניים, כיצד מאבחנים את המחלה, ואופייה של המחלה ( שיכול להיות מתון, מדרדר, ומתקדם).
בחלק השני של העבודה אציג טיפולים הנעשים בחולי טרשת נפוצה וכוללים טיפול תרופתי, דיכוי מערכת החיסון, טיפול בדיאטה ועוד. כמו כן אציין בפרק זה כי היות שסיבת המחלה עדיין לא ידועה, הטיפול מתסכל ומאכזב והרבה פעמים נמצא כלא מרפא אלא רק מאט את התקדמות המחלה.
בחלקה האחרון של העבודה, אסקור ארבעה מאמרים אשר נעשו בנושא טרשת נפוצה, ומהם עולה כי עדיין יש צורך במחקרים רבים ואפקטיביים, אשר ימצאו בבוא היום תרופות, טיפולים וכן את הסיבה העיקרית להתפתחות המחלה.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. טרשת נפוצה- רקע כללי
2.2 גורמי המחלה והתפרצותה:
2.2.1 הסברים פסיכולוגים להתפרצות המחלה
2.3 תסמיני ומאפייני המחלה
2.3.1 תסמינים ראשוניים
2.3.2 תסמינים משניים
2.3.3 תסמינים שלישוניים
2.4 אבחון המחלה
2.5 מהלך המחלה ואופייה
3. טיפולים בטרשת נפוצה
3.1 טיפול תרופתי
3.2 דיכוי מערכת החיסון
3.3 טיפול בדיאטה
3.4 טיפול סיעודי
3.5 טיפול גופני ופיסיותרפי
3.6 טיפול פסיכולוגי
4. מחקרים בנושא טרשת נפוצה
5. סיכום
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

חקר טרשת נפוצה במשך השנים התפתח רבות והתקדם, אך עדין הסיבה למחלה אינה ידועה.
כיום בישראל מצויים 4000-5000 חולי טרשת נפוצה, וכן ממחקרים עולה שבקרב עולי ברית המועצות שכיחות המחלה גבוהה יותר בהשוואה לילידי הארץ. (טרשת נפוצה: המדריך לחולה ולבני המשפחה, 1993;www.amalent.k12.il).

תגים:

מחלות · מוח

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טרשת נפוצה", סמינריון אודות "טרשת נפוצה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.