היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקופטים במצרים

עבודה מס' 065902

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השתלבות הקופטים בבניית הקהילה במצרים 1798-1922

3,561 מילים ,7 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

הקהילה הקופטית במצרים הינה אחת מהקהילות הקדומות ביותר במזרח התיכון ואחת היחידות שניתן להגיד עליה שהיא בת המקום ולא קהילה שפלשה לאזור שבו היא שוכנת, בניגוד לחברות אחרות במזרח התיכון. עם זאת, הקהילה הקופטית סבלה מרדיפות בשל היותה מיעוט נוצרי, לאורך ההיסטוריה נשלטו הקופטים על-ידי גורם זר ומעולם לא זכו להיות הכוח השולט. מאז הכיבוש הערבי חיו בתוך רוב מכריע של מוסלמים והיחסים שלהם עם השלטון ידעו עליות וירידות. לאחר תקופת הכיבוש הצרפתי החל במצרים תהליך של מודרניזציה והפתיחות לאירופה גדלה והלכה. כחלק מתהליך זה עלו שאלות רבות בנוגע לבניית קהילה וחברה במצרים, כשהקופטים מטבע דברים היוו חלק בלתי נפרד מהחברה. בעבודה זו נעמוד על מקומם של הקופטים בבניית הקהילה במצרים מזמן הכיבוש הצרפתי בשנת 1798 ועד לעצמאות בשנת 1921.

ראשי הפרקים:
1. מבוא.
2. התמורות שחלו בהשתלובתם של הקופטים בחברה המצרית, 1805-1882.
3. תקופת הכיבוש הבריטי.
4. מרד 1919.
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לאחר תום הכיבוש הצרפתי נקלעה מצרים לתקופה של אנארכיה שתמה בשנת-1805 עם עלייתו של מוחמד עלי לשלטון, כשליט וילאיאת (מחוז) מצרים מטעם האמפריה העות'מאנית. כאשר עלה מוחמד עלי לשלטון, הוא ניסה לבנות מדינה עצמאית מודרנית. בתקופתו של ה"ואלי" (מושל) מוחמד עלי נערכו רפורמות במצרים, אשר חלקן השפיעו על מצבם של הקופטים ואיפשרו להם לאייש משרות בתחום השרותים הציבוריים ובשלטון המקומי . מוחמד עלי החל לקיים קשרים עם אירופה על-ידי העסקת מומחים בתחומים שונים מארופה ושליחת סטודנטים ללמודים בצרפת, צעד זה השפיע בעקיפין על שיפור מצב הקופטים שקודם לכן הואשמו בשיתוף פעולה עם הצרפתים ככוח כובש, אך עדיין נבצר מהם מלהחזיק עמדות בכירות בשלטון.

תגים:

מצריים · מוחמד · עלי · איסמעיל · ג'יזייה · מהפכת · 1919 · מרד · עוראבי · אל-ווטן · סיריל · החמישי · סעד · זע'לול · סעד · זג'לול · אל-ופד · מסרי · ופד · חזב · אל-אומה · חזב · אל-ווטני · נפוליאון · חדיו · תאוופיק

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקופטים במצרים", סמינריון אודות "הקופטים במצרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.