היישום אינו מחובר לאינטרנט

משפט ותקשורת - פרשת כלל נגד אלי ארוך והליך הבוררות

עבודה מס' 065783

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עיצוב דעת הקבל בפרשה לאור העיסוק התקשורתי, ההשפעה שיש לתקשורת בהבנתנו את הליך הבוררות ובהליך עצמו

2,633 מילים ,4 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

הפרשה בה נדון בעבודה זו, נסקרה בחלק מעיתוני הארץ אם לא ברובם, הן בעיתונים היומיים, והן באלו העוסקים בעולם הכלכלה והפיננסים. כמו כן, דובר על אותה פרשה בתוכניות האקטואליה ובחדשות בטלוויזיה וברדיו. יחד עם זאת, באם נפנה לקוראים ולצופים הממוצעים, אשר לא בקיאים ברזי תחומי הכספים, נגלה כי התמונה אותה יתארו לא תהיה לגמרי תואמת מציאות. לדעתנו, קיימים מספר גורמים לכך.
פרשה זאת, מדגימה היטב כיצד התקשורת פועלת באופן בו, הדבקות באמת היא לאו דווקא בראש מעיינה.
עניין "כלל" נ' אלי ארוך תואר באמצעי התקשורת בדרכים מאד רומנטיות, וציוריות, תוך ויתור על ההתמקדות בפרטים החשובים באמת, הכוללים בתוכם הבנה קצת יותר עמוקה של התחום . עובדה זו יצרה פער בין המקרה עצמו, שעיתונות אמונה על פרשנותו והעברתו לציבור כמות שהוא, לבין מה שהוצג על ידי התקשורת בפועל. באמת היה זה קל לעיתונות ליצור מצג שכזה, בכל זאת, הרי הפרשה כוללת דמויות מאוד צבעוניות, החל מאלי ארוך המאיים או האזרח הפשוט וכלה בשופט בדימוס "המבולבל" או חברת הענק השתלטנית.
אם כך, בעבודה זאת נבחן את עובדות הפרשה, נראה כיצד סיקרה התקשורת את הפרשה, וננסה להבין מדוע בחרה התקשורת לעשות זאת באופן חסר זה.

תוכן עניינים:
מבוא
הפרשה
על הליך הבוררות
הסיקור באמצעי התקשורת
טוקבקים
התקשורת והפרשה - כתבתו של יאיר לוי
סיכום

קטע מהעבודה:

בשנת 1999 אלי ארוך, סוכן מניות מתחיל, פתח חשבון בבית ההשקעות "אילנות בטוחה", שנרכש ברבות הימים על ידי קבוצת אי.די.בי והפך ל"כלל-פיננסים".
תחת חשבון זה, הזרים ארוך פקודות רבות לקנייה ומכירה של אופציות מעו"ף. תחום אופציות המעו"ף, שהוא למעשה, מדד המורכב מ-25 המניות הגדולות בבורסה, נחשב לאחד הסבוכים ביותר והתנודתיים ביותר בשוק ההון, שטומן בתוכו פוטנציאל לרווחיות גבוהה, אך גם סכנה לספיגת הפסדים כבדים. בדרך כלל במקרים כאלו, בתי - ההשקעות נוהגים לדרוש מהלקוחות להעמיד בטחונות משמעותיים כנגד הפעולות שהם מבצעים בו.

תגים:

משפט · תקשורת · בוררות · אלי · ארוך · כלל · השופט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משפט ותקשורת - פרשת כלל נגד אלי ארוך והליך הבוררות", סמינריון אודות "משפט ותקשורת - פרשת כלל נגד אלי ארוך והליך הבוררות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.