היישום אינו מחובר לאינטרנט

יוקו אונו: אמנות שבין הפלקסוס לתרבות ההמונים

עבודה מס' 065756

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפתחותה של אמנות הפלקסוס של אונו

5,852 מילים ,6 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בפרק הראשון של עבודתי אדון ביצירותיה של יוקו אונו בראי התיאוריות שמהן צמח הפלקסוס ואנתח אחדות מהן כדי לאמוד על מידת השתייכותן לזרם זה. אטען כי כבר מראשית פועלה אין זה מן האפשר לסווג את אונו המוקדמת כאומנית פלקסוס "קלאסית" משום שעבודותיה אינן נושאות באופן מובהק מאפיינים מובהקים של זרם זה כמו מחאה פנים-אומנותית וגם הצמדות לעיסוק ברבדי המחשבה והדמיון של הצופה.
הפרק השני של העבודה יעסוק רובו ככולו ביצירתה העצמאית של אונו למן היכרותה עם ג'ון לנון. בחלק זה של העבודה אטען כי הקשר עם אומן פופולארי כמו לנון נתן לה מצע כלכלי ואומנותי לגעת בתרבות ההמונים - לאו דווקא בצורה של ביקורת פנים-אומנותית נוסח הפלקסוס אלא שילובה של זו בתוך ניסוח מחדש של האייקונים התרבותיים המוכרים.
אומנותה של אונו מתקופה זו מאופיינת מצד אחד בשילוב יסודות פלקסוסיים כמו פשטות , יצירת קומבינציות שונות ומשונות בין אובייקטים ושימוש בהומור אך מצד שני הן מביעות אקטיביזם פוליטי ורעיונות קוסמופוליטיים כמו שלום, אחווה בין עמים ואמירת לאו מוחלט למלחמה ומדיניות של כח.
רק בשנים האחרונות זוכה יוקו לעדנה מחודשת כאשר היא מציגה את עבודותיה הישנות מחדש ברחבי העולם כקטליזאטור לפיוס בין עמים.
הפרק השלישי והמסכם של עבודתי ידון ביצירתה של אונו ממותו של לנון ועד ימינו. חלק זה יציג את אונו כאמנית השבה ומבצעת את עבודותיה מן השנים הראשונות אך הן נושאות כעת מסר של הנצחה וזיכרון.

תוכן העניינים:
הקדמה - הפלקסוס ויוקו אונו
יצירתה המוקדמת של יוקו אונו
יוקו אונו וג'ון לנון - פלקסוס או תרבות פופולארית להמונים
סיכום: הפלקסוס כנחמה אמנותית ואמנות מודרנית כגשר בין עמים - יוקו אונו בשנים שלאחר ג'ון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מקורות ההשפעה העיקריים של הפלקסוס מיוחסים בעיקר לדאדא ולאומנות האוונגרד של שנות ה- 60 ובייחוד המוזיקה של המלחין האמריקאי הנודע ג'ון קייג' (John Cage). בהתאם לכך, עבודותיה הראשונות של יוקו אונו הושפעו באופן ניכר משני האישים מייסד הגישה Maciunas ו Cage.
גישתו ההומוריסטית-פילוסופית של Maciunas שהתאפיינה בשימה ללעג את מגמת האבסטרקט הניו-יורקית בשנות ה-50 השפיעה רבות על אונו. באשר לקייג', אונו מעולם לא הייתה תלמידתו אולם בעלה השני, המלחין היפני Toshi Ichiyanagi ,היה תלמיד בכיתתו ואונו הייתה משתתפת פעילה בחבורה שהקיפה את קייג'.

תגים:

אמנות · פוסט · מודרניזם · מודרניזם · דאדא · ציור · פלקסוס · אמנות · מושגית · ג'ון · לנון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יוקו אונו: אמנות שבין הפלקסוס לתרבות ההמונים", סמינריון אודות "יוקו אונו: אמנות שבין הפלקסוס לתרבות ההמונים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.