היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיאוריית האיזון

עבודה מס' 065742

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: על תופעת האיזון ההכרתי בעולמו של הפרט כתוצר של פער בהרגשות

5,208 מילים ,2 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

במחקר זה שוער כי טיב הקשר בין האדם (p) לבין האחר(o) הנמצא על רצף שקצותיו מאופיינות בקשר חיובי מחד (מאפיין את קצהו האחד) לעומת קשר שלילי מאידך, (המאפיין את קצהו השני), מהווה מניפולציה המשפיעה בעוצמתה בנוסף לרכיב הקוגניטיבי המתבטא בעמדה של הפרט, על הפער בהרגשות כפועל יוצא על כיוון וקשר ועוצמתו.
במחקר השתתפו 32 נבדקים, עובדי אגף כ"א, בחברה לתקשורת סלולארית "פלאפון". כ-27 נשים ו- 5 גברים, אשר גילם הממוצע היה 28, ואשר התנדבו למחקר זה, התבקשו למלא שאלונים אשר נבנו לצורך כך מארבע גרסאות של סיפור שכללו את תיאור הדמויות, טיב מערכת היחסים בינן ועמדותיהן באשר לסוגיה מסוימת. הנבדקים התבקשו לענות על השאלות שמטרתן: בדיקת הפער בהרגשות.
טווח הציונים של הפער ברגשות נקבע על- פי סולמות ליקרט. מניתוח התוצאות הובהר כי המניפולציה המשולבת של טיב הקשר והעמדות לא תרמה להסבר השונות בפער בהרגשות ולפיכך לא ניכרה השפעה על כיוון הקשר, וזאת בניגוד לציפיות. הדיון הוקדש להשתמעויות התיאורטיות של המתודולוגיה הנוגעת למערך המחקר ולהליך המחקר.

המחקר הושפע מהתיאוריה של היידר (1958) ומהמודל של אורן עילם(2006) אשר התמקדו במניע האדם לשמור על איזון בעולמו בין עמדותיו לעמדות הזולת.
המחקר נועד לבחון האם טיב הקשר בין האדם (p) לבין האחר(o) הנמצא על רצף שקצותיו מאופיינות בקשר חיובי מחד (מאפיין את קצהו האחד) לעומת קשר שלילי מאידך, (המאפיין את קצהו השני), מהווה מניפולציה המשפיעה בעוצמתה בנוסף לרכיב הקוגניטיבי המתבטא בעמדה של הפרט, על הרכיב ההתנהגותי בפועל שביטויו הוא הסכמה על הנושא המשותף (X) (ולא על הנטייה ההתנהגותית או העדפה ההתנהגותית) וכתוצאה מכך על כיוון הקשר.

קטע מהעבודה:

התיאוריה של היידר (Heider,1958), מתמקדת באיזון (שיווי משקל) בין עמדות הפרט לבין עמדות זולתו. על-פי היידר, הפרט שואף לשמור על שיווי משקל קוגניטיבי ורגשי בין עמדותיו לבין עמדות האחר, בעוד שחוסר שיווי משקל גורם אי נוחות, ולכן הפרט יפעל על מנת להגיע למצב של נוחות.
תיאורית האיזון ההכרתי או הקוגניטיבי של היידר מסבירה בעיקר את שינוי עמדות, כנטייה של האדם לשמור על איזון הכרתי בעולמו. זוהי הרגשה סובייקטיבית בה כרוכים הרגשות שהפרט רוחש לזולת והעמדות של שניהם בנושא מוגדר.

תגים:

היידר · ניתווח רגרסיה · איזון הכרתי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיאוריית האיזון", סמינריון אודות "תיאוריית האיזון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.