היישום אינו מחובר לאינטרנט

קריאת התורה בפני כל העם

עבודה מס' 065698

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המצווה, מהותה, זמנה, צורת הקריאה בפני שבי ציון ומשמעותה.

2,569 מילים ,6 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

מצוות כתיבת וקריאת ספר התורה בפני כל העם מוזכרת מספר פעמים בתורה. בספר דברים (לא', 10-13) אנו קוראים: "מקץ שבע שנים במעמד שנת השמיטה בחג סוכות בבוא כל ישראל לראות את פני ה' אלוהיך במקום אשר יבחר... הקהל את העם, האנשים והנשים והטף וגרך אשר בשעריך למען ישמעו...ויראו את ה' אלהיכם..".
גם עזרא כינס את כל העם לקרוא את ספר התורה, ועל קריאה זו נושא העבודה הנוכחית.
עזרא ולאחריו נחמיה, הם מחדשי הישוב היהודי בארץ. האפשרות לעלות חזרה לירושלים ולבנות בה מחדש את המקדש אינה מעוררת את חשובי העם לעלות לארץ. דווקא המיוחסים פחות עולים מבבל (קידושין ס"ט ע"א) ואילו האמידים נשארים ליד סיר הבשר. העולים נגועים בנישואי תערובת, בחילולי שבת, בחוסר הקפדה על התורה והמצוות.
בניין בית המקדש הופסק למשך שמונה עשרה שנה, זמן קצר לאחר שהוחל לבנותו, בעקבות צרות וקשיים של יושבי הארץ. עם עלייתו של נחמיה החלה השלמת העבודה, ורק לאחר מכן "וישבו הכהנים והלוים והשוערים והמשוררים ומן העם והנתינים וכל ישראל בעריהם" (נחמיה ז, ע"ב). מצב זה משמש סגירת מעגל שהחל עם ראשי העליה מבבל ולכן אין תאריך מתאים יותר מאשר יום שהוא תחילת שנת שמיטה שבה לא עובדים את האדמה (Myers ,1965).
העבודה תתמקד במצווה, מהותה, זמנה, צורת הקריאה בפני שבי ציון ומשמעותה היות ומקריאת התיאור בנחמיה (ז, 72) עולות מספר שאלות:
- מה הניע את העם לעלות לירושלים בראשון לחודש השביעי ולפנות לעזרא הסופר להביא את תורת משה ולקרוא מתוכה בפניהם? בתורה לא מוזכר חג בשם ראש שנה. בספר דברים נמסר על שלוש הרגלים: פסח, שבועות וסוכות, בלי תאריכים קבועים.
- אם המסורת הזו התקיימה בידי העם מימים קדמוניים ומנהיגי העם שסמכו את ידיהם עליה, למה לא הכריזו המנהיגים על האסיפה החגיגית מראש?

תוכן העניינים:
מטרת העבודה
תאור התקופה
אסיפת העם
3.1מה נקרא בפרשה
3.2ראש המעמד ועוזריו
3.3העמידה במעמד
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשני הספרים עזרא ונחמיה לא מעטות הן החידות שצריך למצוא להן פתרונות, ומצד אחר לא תמיד מתאימים החיבורים האלה למה שידוע לנו לתולדות מלכי פרס , פה ושם אנו מוצאים גם שמות שקשה לזהותם מפני שנשתבשו באשמת הסופרים המעתיקים. נוסף לזה אנו תמהים לראות כי בתקופה שלאחר שיבת ציון במשך שנים על שנים לא נתרחש בה שום דבר שהיה ראוי לתשומת לב (Williamson 1965).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קריאת התורה בפני כל העם", סמינריון אודות "קריאת התורה בפני כל העם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.