היישום אינו מחובר לאינטרנט

אמנות מושגית ביצירתו של מנשה קדישמן

עבודה מס' 065661

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהי "אמנות מושגית", איזו השפעה היא יצרה בעולם וכיצד סגנון זה השפיע על אמנים ישראליים, ובעיקר על קדישמן.

9,338 מילים ,10 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעבודה זו אבקש להתמקד בתקופה המושגית ביצירתו של קדישמן, סגנון שאפיין את עבודותיו בעיקר במהלך שנות ה-70 אך נותן את אותותיו גם בעבודותיו המאוחרות יותר, בעצם עד היום. בעבודתי אבקש לחקור את יצירתו בתקופה זו ביחס לתנועות המושגיות הן בישראל והן בעולם באותה התקופה, ולבדוק איזה שיח קיים קדישמן עם אותן תנועות, ממי הושפע ועם מי יצר קווים משותפים.
בכדי לחקור את נושא זה אנסה לבדוק קודם כל מהי בכלל "אמנות מושגית", ואיזו השפעה היא יצרה בעולם, בעיקר במהלך שנות ה-70. בהמשך אבדוק כיצד סגנון זה השפיע על אמנים ישראליים, ובעיקר על קדישמן. אנסה לבדוק מה מושגי ביצירתו של קדישמן באותה התקופה, מי הם מקורות ההתייחסות שלו וכיצד התקבלו עבודותיו ה"מושגיות" בישראל, בהתייחס למצב החברתי-תרבותי-פוליטי בארץ באותה התקופה. במסגרת ההתייחסות לאמנות המושגית אבדוק גם את היחס בין עבודותיו של קדישמן באותה התקופה ל"אמנות האדמה", זרם אמנותי נוסף שעלה ותפס תאוצה בסוף שנות ה-60 ותחילת שנות ה-70 בעולם כולו- את המאפיינים בעבודותיו אשר הושפעו מאמני האדמה הבינלאומיים ואת הקשר הרציף של קדישמן לאדמת ארץ ישראל, למולדתו.



תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: מהי אמנות מושגית?
פרק שני: קדישמן- בין מינימליזם למושגיות
פרק שלישי: אמנות מושגית, אמנות אדמה ומה שביניהן
פרק רביעי: המושגיות בשנים שאחרי
סיכום
יצירות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מנשה קדישמן הוא אחד מהאמנים הישראליים המוערכים והמצליחים של ימינו, בארץ ובעולם. את קדישמן אפשר להגדיר כפסל (זוכה פרס ישראל לפיסול ב-1995), כצייר, כאמן מיצג ומיצב. הוא עבד במהלך השנים עם מגוון עצום של חומרים מלאכותיים: אבן, פלדה, מתכת, בדים, שמן, זכוכית, הדפסי משי ועוד, ועם מגוון עצום של חומרים מהטבע: עצים, ים, אדמה, ובעלי חיים. לפי תפיסתו של קדישמן את הטבע הגלובאלי- האמנות היא טבע והטבע הוא אמנות- וזה אחד הדברים המקשרים אותו באופן חזק מאד אל המולדת, אדמת ארץ ישראל. יכולתו של קדישמן לטוות חיים ואמנות למארג אחד, בנוסף לכושרו לראות את המשמעות האוניברסלית שבפרטי הנסיבות, הם שעשו אותו לאמן ייחודי בארץ ובעולם.
קדישמן פועל בישראל ובעולם מזה כ-5 עשורים, ובמהלך תהליך יצירתו הוא עבר כמה תקופות שונות, שכל אחת התאפיינה בדגש על יצירה מסוג מעט שונה הוא החל את דרכו בשנות ה-50 וה-60 כפסל מינימליסט ניאו-קונסטרוקטיביסט, תקופה בה יצירתו הושפעה מאד מן האווירה האמנותית בלונדון, בה למד וחי כ-13 שנים. בתחילת שנות ה-70 חזר קדישמן לישראל וסגנון היצירה שלו התפתח ממינימליזם לסגנון המתחבר יותר עם האמנות המושגית, הקונספטואלית- זרם אמנותי שתפס תאוצה באותה התקופה בעולם כולו וגם בישראל. עם כניסתם של שנות ה-80 הפך קדישמן גם לצייר, ובמסגרת המגמה של ה'חזרה לציור' בישראל פנה לסגנון ניאו-פיגורטיבי. מאז ועד היום ממשיך קדישמן לפסל, לצייר וליצור מיצבים והדפסים, כאשר גם היום ניתן למצוא ביצירותיו מאפיינים אמנותיים שהוא לוקח איתו עוד מתחילת דרכו- מן המינימליזם ומן האמנות המושגית.

תגים:

פיסול · ציור · צילום · מיצג · מושגית · קונספטואלית · שנות · השבעים · ג'וזף · קוסות · פיטר · אוסבורן · מייקל · קוריס · פייר · רסטאני · מינימליזם · דלות · החומר · איב · קליין · רוברט · סמיתסון · אמנות · אדמה · אמנות · ישראלית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אמנות מושגית ביצירתו של מנשה קדישמן", סמינריון אודות "אמנות מושגית ביצירתו של מנשה קדישמן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.