היישום אינו מחובר לאינטרנט

רפליקציה לבארון ויחיעם (2000)

עבודה מס' 065442

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: היכולת הנתפסת לעזור על ידי בדיקת מספר התשובות החיוביות

3,276 מילים ,5 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

במחקרנו ביצענו ריפליקציה למחקרם של בארון ויחיעם (2000), העוסק במושג פיזור האחריות ואפקט הצופה מהצד. בעבודתנו התמקדנו במושג היכולת הנתפסת לעזור והשפעתו על הנכונות לסייע. מושג זה נמדד על-ידי מספר התשובות החיוביות שהתקבלו מהנמענים דרך אי-מייל. השערתנו היא שתמצא השפעה על היכולת הנתפסת לעזור כך שככל שהיחיד יתפוס עצמו כבעל יכולת גבוהה לעזור (ביחס לשאר הנמענים בקבוצה), הוא יטה יותר לענות בחיוב לבקשה, ולהפך. אנו מאמינות שנוסח מכתב אישי ופניה ישירה וייחודית אל המכותב יענו בתשובה חיובית ונכונות לסייע במילוי השאלון. לעומת זאת יגבר הסיכוי לקבלת תשובה שלילית, תשובה שאינה מסייעת או חוסר תשובה, ככל שנוסח המכתב כללי וללא פנייה המייחדת את הנמען. במחקר השתתפו 200 סטודנטים מאוניברסיטאות שונות בארץ. לכל סטודנט נשלח מכתב בו פנייה אישית שחיזקה או הורידה את יכולתו הנתפסת לעזור, בהתאם לקבוצה אליה השתייך. תגובת הסטודנט נכנסה לאחת מחמש קטגוריות: אי קבלת תשובה, תשובה שלילית, תשובה שאינה מסייעת, תשובה חיובית או תשובה שלא מתאימה לאף אחת מהקטגוריות הנ"ל. נמצא הבדל מובהק בין יכולת נתפסת גבוהה לבין יכולת נתפסת נמוכה, בנטייה לעזור (p< 0.05). נמענים שקיבלו מכתב בעל נוסח המחזק את היכולת הנתפסת לעזור, החזירו יותר תשובות חיוביות מנמענים שקיבלו מכתב בעל נוסח שהוריד את היכולת הנתפסת לעזור. מכאן ניתן להסיק כי ישנו סיכוי גבוה יותר לקבלת עזרה מיחיד התופס את יכולתו לעזור כגבוהה.

תוכן עניינים
תקציר
מבוא
שיטה-
א. משתתפים
ב. מכשור וגירויים
ג. מערך
ד. הליך
תוצאות
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
נספחים
א. נספח 1: דף הוראות הנסיין
ב. נספח 2: נוסח שני המכתבים
ג. נספח 3: פלט t-test

קטע מהעבודה:

טכנולוגית האינטרנט ותכתובת הדואר האלקטרוני בהיותם נגישים לכל, נוחים לשימוש ואנונימיים מספקים דרך קלה ונוחה לבקשת סיוע ומידע ממספר רב של מקורות. אחד היתרונות בשימוש באינטרנט ככלי לבקשת מידע הינו ביכולת לפנות למספר רב של מקורות במקביל תוך שימוש בנוסח מכתב יחיד, באופן כזה נחסך זמן רב וגדל הסיכוי לקבלת תשובה חיובית.
בקשת עזרה דרך האינטרנט הינה מקרה פרטי של בקשה לסיוע איתו מתמודד כל אחד ואחד מאיתנו כמעט בכל יום. המוטיבציה לסייע נובעת לרוב מרגשות אמפתיים כלפי האחר והידיעה כי אני בעל היכולת לספק את העזרה הדרושה Shaw 1994)

תגים:

אימייל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רפליקציה לבארון ויחיעם (2000)", סמינריון אודות "רפליקציה לבארון ויחיעם (2000)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.