היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי גומלין בין מנהלים למורים (הצעת מחקר)

עבודה מס' 065164

מחיר: 216.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: יחסי גומלין בין מנהלי חטיבת הביניים לצוות המורים (הצעת מחקר)

5,336 מילים ,19 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

תקשורת היא דבר בסיסי ביחסים בין בני אנוש. ארגון זוהי קבוצה הרוצה להתארגן כדי להשיג מטרות ועעל מנת שהארגון יתפקד עליו ליצור תקשורת נאותה. על מנת שכל אחד מחברי הארגון יוכל לתרום להשגת מטרות הארגון. לפיכך עובדי הארגון הוא המשאב האנושי החשוב ביותר בכל ארגון.
בראש הארגון עומד מנהל שתפקידו מביע את חותמו על האקלים הארגוני. חלק מהאקלים נוצר ע"י עבודת צוות מחד לטיפוח הפוטנציאל האינדיבידואלי בפרט מאידך ומאפשר ניצול המשאב האנושי של הארגון. על מערכת החינוך מוטלת אחריות חברתית בטיפוחם והכשרתם של אזרחי העתיד, ולפיכך תפקודו של צוות בית הספר והשלכותיהם על הלומדים יש חשיבות פדגוגית וחברתית. המורים הם המשאב החשוב האנושי ואחד ומתפקידיו ש מנהל בית הספר הוא לפתח ולטפח את המורים כסוכני חיברות מובילים. חלק מסגנונות הניהול נרכשים וחלקם נלמדים, וללא ספק הם משפיעים על עובדים (Murply &Hallinger 1992).
עבודת המנהל הינה רב גונית. המנהל נתקל במהלך עבודתו במספר רב מאוד של מקרים ונאלץ להתמודד חדשות לבקרים עם מקרים שונים. אי לכך הוא צובר ניסיון כיצד יש להתמודד עם בעיות ובמיוחד כיצד לנהוג בכפיפים Poplin,1992).).יחסי הגומלין בינו לבין המורים הם מאבני היסוד בדרך להצלחה ארגונית.

שאלות המחקר :
1. זיהוי ואפיון צוות המורים (רקע מקצועי, פדגוגי חינוכי, וותק, התמקצעות, הכשרה, תפקיד היררכיה).
2. תפישות המורים והמנהל את תפקידם (ציפיותיהם ומטרותיהם בהוראה).
3. מה הם דפוסי התקשורת בין המורים למנהל.
4. מה הם תפישות המורים והמנהל את מערכת היחסים ביניהם.

מטרות המחקר
הבנת המציאות הנחקרת העשויה לתרום להבנת מרקום היחסים ברמה הגלויה והסמויה בין המנהלים והמורים. הבנת הדרכים להגברת המודעות באשר ליחסי התקשורת האפקטיביים בארגון שעשויים להוביל לשיתוף פעולה ולתפקוד מלא בין כל הפרטים הארגון.

ראשי פרקים:
1 מבוא
1.1 הנושא
1.2 הרציונל
1.3 שאלות המחקר
1.4 מטרות המחקר
2 שיטות מחקר
2.1 הפרדיגמה
2.2 מחקר
2.3 פרדיגמה כמותית
2.4 פרדיגמה איכותית
2.5 הרציונל המחקרי
3 כלי המחקר
3.1 כלי המחקר
3.2 השאלון
3.3 שדה המחקר
3.4 נגישות לשדה
3.5 איסוף הנתונים
3.6 רפלקציה
3.7 תוקף ומהימנות
3.8 הערכת הנתונים
5 ביבליוגרפיה
6 נספח
6.1 התצפית
6.2 השאלות שנשאלו המורים
6.3 השאלות למנהל

קטע מהעבודה:

לשם בדיקת השפעת שיטות הניהול על בית הספר ועל עמדות המרואיינים בחרתי במחקר איכותי. המחקר האיכותי הינו שם כולל לשיטות מחקר שונות כמו תצפית משתתפת, ראיון, ניתוח מסמכים ועוד. מקורות המידע מגוונים: הנחקרים עצמם, תמונות, תעודות ועוד.
שיטת הניתוח היא ניתוח תוכן. תהליך הניתוח מכוון על ידי כללים מנוסחים בבהירות. תהליך הניתוח הוא תהליך שיטתי. כל פיסת חומר מאוסף הנתונים תנותח על פי אותה מערכת כללים שקבע החוקר. המכשיר העיקרי לניתוח הוא השוואה והנגדה. התהליך מתבצע בדרך של זיהוי חלקים רלבנטיים של הטקסט, הגדרת גבולותיהם ומיונם לפי תבנית מאורגנת.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי גומלין בין מנהלים למורים (הצעת מחקר)", סמינריון אודות "יחסי גומלין בין מנהלים למורים (הצעת מחקר)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.