היישום אינו מחובר לאינטרנט

חלוקת נטל הראיה בחוזי ביטוח

עבודה מס' 065100

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: חלוקת נטל האחריות במקרה של אי בהירות לגבי מקרה הביטוח

8,204 מילים ,20 מקורות ,1991

תקציר העבודה:

אחד הנושאים העולים תדיר על שולחנם של העוסקים בתביעות הוא נטל הראיה בתביעות לשיפוי. בכל חוזה עשויים להתגלות חיכוכים וויכוחים, ובפרט בחוזה ביטוח, ואז כל צד צריך להוכיח את צדקתו.
מטרת העבודה הנוכחית הינה לבדוק לפתחו של מי רובץ נטל ההוכחה במקרה של ביטוח, ובאילו מקרים, ככל שזה נוגע לעובדה האם אכן קרה מקרה הביטוח ומאידך האם המקרה אינו נופל בחריגים לפוליסה השוללים את זכות המבוטח לשי]וי.

ראשי פרקים
1
מבוא
1.1 מטרת העבודה
1.2 עיקרי החוק
סקירת הפסיקה
2.1 הפסיקה האנגלית
2.2 הפסיקה בישראל
2.3 בחינת תניות הפטור
2.4 אחריות פלילית מול אזרחית
סיכום העבודה
ביבליוגרפיה
4.1 ספרות
4.2 פסיקה

קטע מהעבודה:

חוק חוזה הביטוח הביא עמו שינויים מרחיקי לכת בסוגה של חובת הגילוי. שינויים אלה נבעו, בתת מודע מהרצון להנתק מהחוק האנגלי הנוקשה ולהצטרף לעידן המודרני.
במשפט האנגלי ובעקבותיו במשפט הישראלי (באמצעות סימן 46 לדבר המלך במועצה) התפתחו הלכות הגילוי על רקע ההנחה כי חוזה הביטוח הוא מסוג החוזים של "יושר מירבי" הדורשים מן המבוטח לפעול בגילוי לב יותר מסוגי חוזים אחרים. הנמקה המסורתית להטלת חובת הגילוי על המבוטח מקורה בהנחה כי העובדות המטריאליות לגבי הסיכון נמצאות בידי המבוטח בלבד ואין ביכולת המבטח לבררן בעת כריתת חוזה הביטוח. (ראה לדוגמא ע"א 77/493 ציון חברה לביטוח בע"מ נגד משייך, פ"ד לב (1) 477,383 וכן טדסקי ג', "על הטעיית המבטח בעריכת חוזה הביטוח", מחקרים במשפטנו הפרטי, האוניברסיטה העברית, תשי"ח).
פיתוחה של חובת גילוי זו באה לגשר על הפער בין הצדדים ולאזן את אי השיוויון לטובת המבטח (מקור ההנחה הנ"ל ביטוחים ימיים במאות הקודמות כאשר לא ניתן היה לבדוק את הסיכון בעת עריכת הביטוח שעה שהאוניות היו כבר בלב ים. במאה הקודמת ובתחילת המאה הנוכחית שררה באנגליה השאיפה לחזק את החברות המסחריות הגדולות ולכן אלו נהנו מאמון בנושאי ביטוח).

תגים:

ראיות · ביטוח · מבטח · מבוטח · פוליסה · תביעה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חלוקת נטל הראיה בחוזי ביטוח", סמינריון אודות "חלוקת נטל הראיה בחוזי ביטוח" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.