היישום אינו מחובר לאינטרנט

מצע בחירות וכלכלה (תרגיל)

עבודה מס' 065051

מחיר: 90.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה קצרה של התוכניות הכלכליות-חברתיות של שלוש המפלגות הגדולות שהתמודדו בבחירות 2006- קדימה, ליכוד והעבודה.

1,130 מילים ,9 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

ח"כ עמיר פרץ בכנס הרצליה האחרון (2006) הצהיר במהלך נאומו חודש וחצי לפני מועד הבחירות: "אצלי לא יהיו ילדים רעבים, אצלי לא יהיו קשישים שיחטטו בזבל, אצלי מעמד הביניים לא ידרדר אל תחת לקו העוני." האם אמרה זו מחברת את מי שאמר אותה לאחד מההוגים הפילוסופים של המאה ה18 וה19כגון סמית או מרקס? או שמה לקיינס שחי בתחילת המאה ה20 או שבכלל, ח"כ פרץ מסתמך בבניית תוכניתו הכלכלית חברתית ברישומיו של שטיגליץ?
בעבודה זו אתייחס לתוכניות הכלכליות חברתיות של שלוש המפלגות הגדולות המתמודדות בבחירות של 2006- קדימה, ליכוד והעבודה. תוך מציעת המקור רעיוני האידיאולוגי שעליו המפלגות מסתמכות בבניית המצע הכלכלי חברתי שלהן.

קטע מהעבודה:

סקירה תיאורטית של ההוגים עליהם מתבססים המצעים של המפלגות, מתחילה במאה 18 עם משנתו של אדם סמית- אבי הקפיטליזם. סמית טען כי האדם הינו אגואיסט, והחופש שניתן באותה תקופה (ההשכלה, הרציונליזם), יאפשר לאדם לעסוק במקצועות חופשיים ולצבור הון וכך הוא יקדם את האינטרסים שלו עצמו, וכמותו יעשו שאר האנשים ולמעשה כך החברה תצמח. סמית דיבר על "יד- נעלמה", כוח לא נראה, מנגנון המחירים הנקבע על ידי שוק פתוח ושוק של קונים מוכרים וצרכנים ומוצרים.

תגים:

אידיאולוגיה · מדינה · מפלגה · מפלגות · מצע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מצע בחירות וכלכלה (תרגיל)", סמינריון אודות "מצע בחירות וכלכלה (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.