היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיטת המשפט האדוורסרית

עבודה מס' 064964

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שיטת המשפט האדוורסרית ככלי לחקר האמת במשפט הפלילי הישראלי - האמנם?

10,285 מילים ,29 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בחרתי דווקא בנושא זה היות והמטרה הבסיסית לדעתי בכל שיטת משפט היא כפי דבריו של הנשיא ברק - עשיית צדק. עשייה שכזו, חייבת להתבסס על חקר ומציאת האמת ועל כן, נוצר בקרבי עניין רב באשר למידת התאמתה של השיטה המשפטית בה אנו משתמשים לכדי השגתה של מטרה זו. ברצוני להתוודות כבר בשלב זה, כי כבר במהלך שנתי השנייה ללימודים, כאשר למדתי את הקורס בנושא סדר הדין הפלילי בו הכרתי יותר לעומק את כלליה ואת מאפייניה של השיטה ועוד יותר במהלכו של סמינריון זה, התגבשה אצלי העמדה כי ישנה בה ליקויים וחסרונות רבים באשר ליכולתה בהשגתה של אותה המטרה.
במהלכה של רשימה זו בכוונתי לבחון האם השיטה האדוורסרית הנוהגת במשפט הפלילי הישראלי, מגשימה את מטרת המשפט - חקר האמת. בחינה זו תיעשה תוך הצגת דרך התפתחותה של השיטה, הרציונאל העומד בבסיסה, הנחות היסוד העומדות בבסיס הרציונאל, הבעיות שבאותן הנחות יסוד, הצגת השיטה האדוורסרית הנוהגת בישראל, חלקו ותפקידו של השופט בשיטה האדוורסרית הישראלית והקשרם לקידום חקר האמת ובסופה של הרשימה, הצגת מסקנות באשר ליעילותה של השיטה במטרת חקר האמת, והצגת פתרונות אפשריים.

תוכן העניינים:
א. הקדמה.
ב. סקירה היסטורית - התפתחותה של השיטה האדוורסרית.
ג. רציונאלים:
ג-1. הרציונאל העומד מאחורי שיטת המשפט האדוורסרית.
ג-2. הנחות היסוד שבבסיס הרציונאל.
ג-3. כשלים בהנחות היסוד שבבסיס הרציונאל.
ד. המציאות המשפטית:
ד-1.השיטה הנוהגת בישראל - אדוורסרית בעלת מאפיינים אינקוויזיטורים.
ד-2. מבט השוואתי - הדין האנגלי בסוגיה.
ה. חלקו ותפקידו של השופט בהליך האדוורסרי - האם מקדם את חקר האמת?
ו. האם השיטה הנוהגת פועלת כיאות לטובת חקר האמת - הצגת המסקנות והצעת פתרונות אפשריים.
ז. סיכום.
ח. ביבליוגרפיה.

קטע מהעבודה:

השיטה האדברסרית, היא שיטת משפט המקובלת במיוחד בארצות בהן נהוג המשפט המקובל (לרוב ארצות חבר העמים הבריטי ומדינות שקיבלו את שיטת המשפט הבריטית, וביניהן, במידה מסוימת מדינת ישראל), בה משמש שופט (או חבר מושבעים) כמכריע פאסיבי על פי עובדות וטיעונים המובאים בפניו על ידי בעלי הדין, ואינו לוקח חלק אקטיבי בחיפוש העובדות והכללים המשפטיים שיש להחיל במקרה הבא לדיון.
להבדיל מן השיטה האינקוויזיטורית אשר לגביה ניתן להצביע על המהפכה הצרפתית כנקודת הזמן שבה עוצבה מחדש עפ"י ערכיה של המהפכה, השיטה האדוורסרית התפתחה במשפט האנגלי בצורה איטית ,לא סדורה וניתן לומר, אף אקראית.

תגים:

האמת · חקר · משפט · פלילי · ראציונאלים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיטת המשפט האדוורסרית", סמינריון אודות "שיטת המשפט האדוורסרית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.