היישום אינו מחובר לאינטרנט

תקרות הפיצוי בישראל לנפגעי תאונות דרכים

עבודה מס' 064367

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההיבטים השונים של סוגיית תקרות הפיצוי בדיני הנזיקין.

2,466 מילים ,38 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בעבודה זו נתבקשנו לחקור את סוגיית תקרות הפיצוי בדיני הנזיקין. במסגרת העבודה אתייחס ראשית למטרות דיני הנזיקין לדעת הגישות השונות, ולפיהן אנסה להגדיר את הרציונלים העומדים מאחורי קביעת תקרות פיצוי. בהמשך אסקור את המצב המשפטי בישראל בנושא, תוך התמקדות בחוק הפלת"ד*. אבחן את ההבדלים בין קביעת תקרת פיצויים עקב שינוי בסיס האחריות בנזיקין, לבין אחריות על בסיס אשמה אישית ואציג את הניסיון שבוצע בניו-זילנד בהקשר זה. לבסוף אנסה להגדיר מתי ראוי לקבוע תקרות פיצוי, תוך כדי התייחסות לחוקיות תקרות הפיצוי לאחר המהפיכה החוקתית.
------------------------------------------------------------------
* חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975, ס"ח 234.

תוכן עניינים
מבוא
מטרות דיני הנזיקין
הרציונלים לקביעת תקרות פיצוי
המצב המשפטי בישראל- פלת"ד
בחינת תקרות הפיצוי לאור המהפכה החוקתית
המודל הניו-זילנדי
סיכום- הדין הרצוי

קטע מהעבודה:

בהכללה גסה ניתן לומר שקיימות שתי גישות מרכזיות בנוגע למטרות דיני הנזיקין. מקובל להציג את שתי הגישות ע"י הדימוי של עוגת הרווחה , לפיו כל פרט בחברה נהנה "מפרוסת עוגה", המשקפת את מידת הנאתו מהרווחה הכללית.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תקרות הפיצוי בישראל לנפגעי תאונות דרכים", סמינריון אודות "תקרות הפיצוי בישראל לנפגעי תאונות דרכים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.