היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת ההשכלה, המומחיות ומין המראיין על עמדות המרואין

עבודה מס' 064269

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההבדלים בין עמדותיהם של מרואינים בנושא אפליה מתקנת לנשים בעבודה כאשר קיימים הבדלים בין המראיינים ברמת השכלתם, תחום התמחותם ומינם.

5,948 מילים ,15 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

על פי הספרות המחקרית העוסקת בנושא סקרים, ישנו שוני בין סוקרים ושיטות מחקר, (COLLINS, 1980 :CANNEL, 1968). השוני יכול להיות בין מראיינים שונים כגון, זויג, גיל, השכלה, הפעה חיצונית וכד'.

מטרת העבודה הנוכחית היא לבדוק האם יש שוני בין תשובות הנשאלים כאשר הם נשאלים ע"י סוקרים שונים בעלי השכלה וזויג שונה.
הנושא שיבדק הוא נושא רגיש במקצת- הבדלי שכר בין נשים וגברים בארגון בו אני עובד. שיטת המחקר תהיה כמותית- על ידי חלוקת שאלונים לשלוש קבוצות, לקבוצה 1 אני אחלק (כסטודנט תואר שני לכלכלה), לקבוצה 2 תחלק אשתי שתציג את עצמה כדוקטורנית המבצעת את הדוקטורט שלה בנושא אפליה בעבודה ולקבוצה 3, תחלק חברה אשר תוצג כסטודנטית לתואר ראשון בסוציולוגיה.
השאלון שיועבר יהיה על נושא שכר העובדים מול שכר העובדות- נושא רגיש במקצת, ולהלן אעמוד על הבעייתיות שבנושא רגיש.
הפרק הראשון להלן יעסוק בנושא התוכן- הבדלי שכר בין גברים נשים ובארגונים.
החלק השני יעסוק נושא המתודולוגי על מנת לבחון את המחקרים השונים הדנים בהשפעת הזויג מראיין והשכלתו. ממחקרים אלו אבנה שאלות מחקר ואבדוק אותם באמצעות מחקר אמפירי, כאמור לעיל.
המחקר נערך באמצעות שאלון שהועבר בחברת היולט-פקרד ישראל בשנת 2000.

תוכן עניינים
1. מבוא
2. הצגת נושא התוכן
2.1 מהות אי השוויון
2.2 אפליה על בסיס מיני
3. מחקרים בנושא המתודולוגי
3.1 אינטראקציה בין מראיין למרואיין
3.2 השפעת זויג המראיין על שיעור ההיענות
3.3 השפעת זויג המראיין על תשובות הנשאלים
3.4 השפעת השכלת המראיין ומומחיותו על עמדות ושיעור ההיענות
4. שיטת המחקר
4.1 משתני המחקר
4.2 אוכלוסיית המחקר
4.3 שאלת המחקר
4.4 השערות המחקר
4.5 שיטת הדגימה
4.6 הליך המחקר
4.7 שיטת עיבוד הנתונים
5. תוצאות ודיון
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה
8. שאלון

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את קובצי האקסל.

קטע מהעבודה:

ישנן אינטראקציות חזקות בין מראיינים ומשיבים בראיונות אישיים (סמיאטיסקי 1979,).
בראיונות קיים קשר קולי וויזואלי היכול להשפיע, אי לכך המראיינים חייבים להעריך את מצב הרוח והתנהגות המשיבים וכך לדובב את המרואיין. המרואיין לא יכול לראות דברים מוחשיים וויזואלים ולא יכול לנסות את המוצר(Alreck,; Settle,1995).

מקורות:

מאור, ע. (1997), "נשים הכוח העולה - קידום הנשים בעבודה - ניפוץ "תקרת הזכוכית", הוצאת ספריית פועלים.
"נשים בראי הסטטיסטיקה" (1998). לקט נתונים מפרסום שדולת הנשים.
ברוך מאיר, הדחקה הסתגלות וקבלה עצמית, בר אילן, 1971.
הורניק יעקב (עורך), סקרים, מחקרים ומשאלי דעת קהל, האוניברסיטה הפתוחה, 1988 עמודים 71-72.
Acker, j. (1990), "Hierarchies, jobs, bodies: a theory of gender organizAtions", Gender society.4.
Alreck Pamela L; Settle Robert B; Planning your survey, American Demographics; Ithaca; Aug, 1995.
Casicio, w.f. (1998), "Applied psychology in human resource management". New- jersy
Connell, r.w.(1994), "The state gander and sexual politics:theory and appraisal", In h. Lorraine radtke and henderikus j. London.
Cannel c.f. Et all, The influence of interviewers and respondent psychological and behavioral variabeles on the reporting in household interviwes, Washington 1968.
Catania a j (19960, "effect of intervier gender, interviwer choice and item wording on responses to questions conceRning sexual behavior", Public opinion quarterly, 60 pp.345-375.
Collins martin, "interviewer varibility: a review of the problem",Jounal of market research society", 1980.
Emily w. Kane laura j macaulayת "Intervierwer gender and gender attiudes", Public opinion qUartely volume, 1993, pp.1-28.
Huddy leonie et all (1997), "the effect of interviewer gender on the survey response", political behavior, 19, 3, pp.197-209.
Leeuw Edih D; Van der zouwen Johannes, Data quality in telephone and face to face surveys : a comparative meta- analysis, Telephone survey methodology ,New York , John wiley sons,1988.
Rand t.m. wexley k.n. (1975), "demonstration of the effect similar to me in simulated employment interviews", psychological report, 36, pp.535-544.
Reinecke j and peter schmidt, (1991) Explaining interviewer efect and respoNdent behavior", in Measurment errors in surveys Tucson 1990.
Touraneau r and tom smith (1996), "asking sensitive questions", public opinion quarterly, 60, pp.275-304.
Weinman g (1991), "the influentials:: back to the concept of opinion leaders", Public opinion quarterly 55 pp.267-279.
WILLIAM S.(1994) "INTERVIEW MODE EFFECTS IN SURVEYS OF DRUG AND ALCOHOL USE" PUBLIC OPINION QUARTERLY, ,210-239.

תגים:

זויג מין עמדות · סקר עמדות · עיונים בסקרים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת ההשכלה, המומחיות ומין המראיין על עמדות המרואין", סמינריון אודות "השפעת ההשכלה, המומחיות ומין המראיין על עמדות המרואין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.