היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפקוד יחידת ניהול משאבי אנוש בארגון בעת שינוי ארגוני

עבודה מס' 064073

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תפקידה של יחידת משאבי אנוש כמסייעת לדרג הניהולי בהחדרתו של שינוי ארגוני.

3,046 מילים ,10 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

הארגון הנחקר הוא האוניברסיטה העברית, בשנות ה-90, בתחום בינוי ותחזוקה. כתוצאה מהתלות, CONTINGENCY, שבה המבנה הארגוני נבחן ונכשל בדרישות הסביבה, שהתבטאו בכישלון סקרי שביעות רצון ולחץ כלכלי במקביל לצמצום בעלויות, התבצע שינוי ארגוני יזום, מטיפוס פורץ (בבת אחת), שאול פוקס, (הפסיכולוגיה של ההתנגדות לשינוי),שמשמעותו שינדוס, RE-ENGINERING, מהמעלה השנייה (האמר וצמפי), שהיה כרוך בהוצאה מוקדמת של עובדים לפנסיה (הקטנת מצבת העובדים) וקיזוז עובדים בין-מחלקתי במקביל.
כל זאת בהתאם לחזון הקיים באוניברסיטאות בארה"ב,המדבר על: שינוי מבני ,שינוי טכנולוגי , שינוי אנושי, המתאים גם למודל לשינוי ארגוני מתוכנן של תיאודור לוי (1965), שבבסיסו, איחוד
ארבעת משקי הקמפוסים והקמת מטה מקצועי מרוכז מוקטן ומשותף, הנשען טכנולוגית, על זרימת המידע הממוחשב.
סוכן השינוי במקרה זה, היה מנכ"ל האוניברסיטה שהוא בעל CAPI: יכולת, סמכות, עוצמה והשפעה (אדיג'ס) שהסביר והדגיש שבסיס השינוי הוא הלחץ הכלכלי הסביבתי ועיתוי השינוי נקבע
ע"י מהפכת המחשוב שמאפשרת מעבר לארגון וירטואלי, כלומר: ארגון המאגד תחת רשת
תקשורת אחת אנשי מקצוע המחויבים למטרה ארגונית משותפת אך אינם נמצאים באתר אחד,
אלא בארבע קמפוסים נפרדים וניזונים אינפורמטיבית ע"י תחזוקנית 2000, מוקדי תקלות ובקרות קמפוסיות, המאפשרות כמכלול הפעלת רשת קורי עכביש, ריכוז וירטואלי של המוחות המרכזים
בארגון.
מאחר ולא הייתי שותף או עד לתהליך השינוי, אני מנתחו תיאורטית במבט לאחור, כאשר החלק שבו אני מתקשר לשינוי הוא החלק המיחשובי, הבלתי בדיד, שבו אני שותף בהטמעתו המתמשכת, לכן בעבודה זו, בחרתי להתמקד, תיאורטית, בבסיס השינוי, בניהול השינוי הטכנולוגי בארגון, שכלל: מחשוב, מערכות הפעלה, ותוכנות חדשניות כגון :
תחזוקנית 2000, בנארית, רשתNOVEL ,WINDOWS XP,ACCES,AUTCAD

תוכן עניינים:
מבוא
תאור הארגון וסביבתו
השינוי שחל בסביבה ובארגון
השלכותיו של השינוי הטכנולוגי בארגון
תהליכים המביאים לצורך בשינוי, TRIGGER , ההדק לשינוי
ההשלכות על ניהול משאבי אנוש בארגון
השפעת פעילות משאבי אנוש על הצלחת השינוי
סיכום
הערכת תפקוד משאבי אנוש בארגון
המלצות:
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השינוי הארגוני חשף את מערך משאבי האנוש בארגון לבעיות שונות ונלווית התחושה של הארגון לא היתה יכולת שליטה טובה על המתרחש. יש לזכור כי שינויים מואצים בסביבה ובארגון נוטים להופיע בשרשרת כיוון שחריקה או מתח בחלק אחד מהמערכת גורר אי התאמות וקונפליקטים בחלקים האחרים שלה. מכאן הקישור הבלתי נמנע בין הארועים הנגרמים בשרשרת לבין חוליה של משבר. משבר מתרחש כאשר התאמה של מערכת ארגונית כמו זו של משאבי אנוש לנתוניה הפנימיים או לסביבתה החיצונית נפגמת באופן מהותי, כלומר - מופיעה הפרה בשיווי המשקל והדרך להתמודד עם חוסר איזון זה הוא ליצור מצב אם בתהליך בסביבה הפנימית של המערכת ואם ביחס לסביבה החיצונית. בדרך כלל בעת משבר, כמו שינוי ארגוני, קיימת הרגשה שישנו פער בין חומרת הבעיה לבין הכלים או המשאבים והפתרונות אשר עומדים לרשותו של הארגון בהתמודדות עם המצב של השינוי הטכנולוגי בארגון.

מקורות:

כפיר, א. (1997) "ארגון וניהול - עיצוב ושינוי". הוצאת צ'ריקובר, תל-אביב.
סמואל י. (1996). "ארגונים - מאפיינים, מבנים, תהליכים". אוניברסיטת חיפה.
פוקס, ש. (1998). "הפסיכולוגיה של ההתנגדות לשינוי", אוניברסיטת בר-אילן.
שגיא ואליצור (1999). "תגובות עובדים לביצוע שינויים בתרבותם האירגונית". "פיתוח ארגוני בישראל". מאי 1999.
Coats, F.J., "The Highly Probable future - 83 assumptions about the year 2025", The world future society.
Naisbiit, J. 1998. "Megatrends 2000 William Morrow and Co. 2Inc, New York.
O'reilly, B. 1996. "The new deal", Fortune, June 15, pp 28-33.
Sims, R. R., 1994, "Human resources management's role in clarifying the new psychological contract", Human resources management, fall, vol. 33, pp 373-382.
Hiltrolp, F. 1995. "The changing psychological contract: The human resource challenge of the 1990's, European management. journal, Vol 13 (3), September, pp 286-294.
Kanter, R.M., 1994, "Change in the global economy: An Interview with Rosabeath Moss Kanter", European management journal, 12 (1) pp, 1-9.

תגים:

שינוי · ארגוני · משאבי · אנוש

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפקוד יחידת ניהול משאבי אנוש בארגון בעת שינוי ארגוני ", סמינריון אודות "תפקוד יחידת ניהול משאבי אנוש בארגון בעת שינוי ארגוני " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.