היישום אינו מחובר לאינטרנט

מוטיבציה פנימית וחיצונית

עבודה מס' 063829

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאוריות המתייחסות למוטיבציה פנימית ולמוטיבציה חיצונית.

1,101 מילים ,4 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

מקור המילה מוטיבציה (motivation) הוא במילה תנועה (motion).
מוטיבציה היא מושג המתאר מניעים (motives) להתנהגות, ותיאוריות מוטיבציה מתיימרות להסביר תהליכים המניעים את האדם להתנהג באופן מסויים. אנו מייחסים מוטיבציה להתנהגות הכוללת בחירה בין אלטרנטיבות של מטרות ואמצעים. כלומר, התנהגויות שלהן אנו מיחסים מוטיבציה הן אלו שאנו מניחים שאפשר לשלוט בהן ולכוונן למטרה כלשהי.

תיאוריות המוטיבציה מציעות הסברים לתהליכים המביאים לכך שתלמידים בוחרים, מתמידים, משקיעים בלימודים ובמעורבות חברתית. כמו כן, הן מנסות להסביר מהם הגורמים המביאים לאיכות גבוהה של השקעה לימודית ומעורבות חברתית, הן מבחינת תחושות התלמיד והן מבחינת התוצר הלימודי.
תיאוריות עכשוויות נוטות להכיר בשילוב בין מאפיינים אישיותיים של האדם לבין מאפיינים סביבתיים כמשפיעים על המוטיבציה של האדם במצבים שונים.
בעבודה זו בחרנו לעסוק בתיאוריות המתייחסות למוטיבציה פנימית ולמוטיבציה חיצונית.

ראשי פרקים:
מהי מוטיבציה
מוטביציה פנימית מוטיבציה חיצונית
ביקורת הגישה ההומניסטית על הגישה ההתנהגותית
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במהלך המחצית הראשונה של המאה ה- 20 היה עיקר השפעתה של תומכי המוטיבציה הפנימית בתחום הטיפולי. אחד החוקרים הראשונים בתחום זה היה מאסלו. מאסלו פיתח את התיאוריה ההומניסטית (Maslow, 1954). תיאוריה זו רואה את בסיס המוטיבציה בצרכים של האדם. האדם מונע על ידי שורה של צרכים בסיסיים, חלקם צורכי "חסר" כגון הצרכים הפיזיולוגיים של רעב או הצרכים הפסיכולוגיים של ערך עצמי ושייכות, וחלקם צורכי "צמיחה" המניעים את האדם לפיתוח הפוטנציאל הגלום בו.

מקורות:


תגים:

הנעה · צרכים · מאסלו

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מוטיבציה פנימית וחיצונית", סמינריון אודות "מוטיבציה פנימית וחיצונית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.