היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול עצמי בחינוך

עבודה מס' 063500

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אוטונומיה בית ספרית.

3,956 מילים ,15 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

העבודה דנה בשאלות הבאות: מהי אוטונומיה הבית ספרית? האם ניהול עצמי של בית הספר מאפשר אוטונומיה? מהם הגורמים המעכבים העברה לניהול עצמי ולא מאפשרים אוטונומיה במערכת החינוך?
בעבודה מובאות הגדרות של המושג אוטונומיה בתחומים שונים ובפרט בחינוך (פדגוגיה, פוליטיקה, ארגון, הערכה). כמו כן, מוצגים מניעים לפיתוח האוטונומיה במערכת החינוך: מניע פוליטי-כלכלי, מניע פדגוגי.
פרק נפרד דן בשינויים שעלולים להתרחש בעקבות מתן האוטונומיה לבתי הספר: תפקיד המורה, הלומד העצמאי, הקהילה, המנהל, המפקח, צוות ניהול.
לצד היתרונות מוצגים גורמים המעכבים העברה לניהול עצמי ולא מאפשרים אוטונומיה לבתי הספר, התנגדויות עיקריות.
העבודה כוללת ביבליוגרפיה מוערת לצד הביבליוגרפיה הרגילה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1 - המניעים לפיתוח האוטונומיה של בתי-הספר
מניע פוליטי-כלכלי
מניע פדגוגי
פרק 2 - תחומים בהם אמור בית הספר לרכוש אוטונומיה
פרק 3 - גורמים המעכבים אוטונומיה הבית-ספרית
גורמים חיצוניים המעכבים אוטונומיה הבית-ספרית
גורמים פנימיים המעכבים אוטונומיה הבית -ספרית
סיכום
ביבליוגרפיה
ביבליוגרפיה מוערת

מקורות:

ד''ר אליעזר מרכוס, פרופ' שלמה שרן, פרופ' משה זילברשטיין, צופייה יועד, רב-שיח: האם תיתכן אוטונומיה בית-ספרית, בתוך: איתן פלדי (עורך), החינוך במבחן הזמן, "רמות". אוניברסיטת תל-אביב, 1997, עמ' 353-359.
פוקס שאול, הפסיכולוגיה של התנגדות לשינוי, אוניברסיטת בר-אילן, רמת-גן, 1998, עמ' 89-199.
עינבר דן, התיתכן אוטונומיה במערכת חינוך ריכוזית? בתוך: פרידמן, י.(עורך), אוטונומיה בחינוך - מסגרות מושגיות ותהליכי ביצוע, מכון סאלד, 1990, עמ' 58-78.
פרידמן, יצחק, 1990. משמעויות ומיקוד באוטונומיה. בתוך: י' פרידמן (עורך), אוטונומיה בחינוך - מסגרות מושגיות ותהליכי ביצוע, ירושלים: מכון סאלד, עמ' 32-44.
גורדון, דוד, 1990. האוטונומיה של התלמיד ובית הספר האוטונומי. בתוך: י' פרידמן (עורך), אוטונומיה בחינוך - מסגרות מושגיות ותהליכי ביצוע, ירושלים: מכון סאלד, עמ' 45-57.
דו''ח ועדת ההיגוי לבתי''ס בניהול עצמי, 1993, משרד החינוך והתרבות.
זילברשטיין, משה, 1990. בית-הספר האוטונומי: שילוב של גישות תיכנוניות. בתוך: י' פרידמן (עורך), אוטונומיה בחינוך - מסגרות מושגיות ותהליכי ביצוע, ירושלים: מכון סאלד, עמ' 100-129.
עמנואל, דליה, 1997. אוטונומיה של בתי-ספר, בתוך: יצחק קשתי, מרדכי אריאלי, שמחה שלסקי (עורכים ), לקסיקון החינוך וההוראה, הסתדרות המורים, עמ' 19-22.
בירנבוים, מנוחה, 1997. הערכה חלופית, בתוך: יצחק קשתי, מרדכי אריאלי, שמחה שלסקי (עורכים), לקסיקון החינוך וההוראה, הסתדרות המורים, עמ' 151-153.
ד''ר חבינסקי, אבי, 1998. בית-ספר בניהול עצמי, משרד החינוך, התרבות והספורט, אגף התכנון.
רשף, ש. 1990. אוטונומיה של בית-הספר - עידן חדש בחינוך הממלכתי. בתוך: י' פרידמן (עורך), אוטונומיה בחינוך - מסגרות מושגיות ותהליכי ביצוע, ירושלים: מכון סאלד, עמ' 13-31.
גבתון, דן, 1995. ניצוץ של החרות או שביבים של מחלוקת: סיכויים וסיכונים לחינוך לדמוקרטיה בבית-הספר האוטונומי בישראל, בתוך: פרופ' דוד חן (עורך), החינוך לקראת המאה ה - 21, אוניברסיטת תל-אביב:"רמות", עמ' 141-154.
Goodlad , J. I.. A Place called School: Prospects for the Future. New York: McGraw - Hill, 1984.
Brian J. Caldwell Jim M. Spinks, Leading the self-managing school, London, Washington, 1993.
Brian J. Caldwell Jim M Spinks, Beyond the Self-Managing School, Student Outcomes and the Reform of Education, 1998.

תגים:

אוטונומיה · חינוך · ניהול · עצמי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול עצמי בחינוך", סמינריון אודות "ניהול עצמי בחינוך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.