היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמות המהגר בסדרות "משפחת סימפסון" ו"סאותפארק"

עבודה מס' 063365

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם אופן הצגת דמות המהגר מחזק פערים חברתיים ותרבותים בארצות הברית.

6,360 מילים ,13 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

כאשר אנו חוקרים ובודקים נושאים אשר משתייכים לקטגוריה של תעמולה חדשה, יש לבחון כיצד נולדת תעמולה זאת ולמה. מחקרי נעשה עקב הרצון לנסות ולהבין באלו משקפיים רואה היוצר - הבמאי את הצגת התכנים, ויותר מזה, כיצד הצופה הפוטנציאלי עלול לקבל אותם. לפיכך, בחרתי במדיום הטלוויזיוני תוך התייחסות לסדרות פופלאריות וידועות - "משפחת סימפסון" ו "סאותפארק".
לאורך השנים כוחה של התקשורת בכלל והטלויזיה בפרט עולה בהדרגה. חוץ מתפקידה הבידורי משמשת הטלויזיה כסוכנת חיברות משמעותית בחיי הפרט. תכנים רבים נלמדים דרכה, אם זה על נורמות וערכים לגבי עצמך או אם זה על האחר, תפקידיו ומיקומו בחברה.
ארצות הברית ידועה ככור ההיתוך הגדול בעולם, המרכז בתוכו מכלל סוגי האנשים והמדינות. אמריקה תמיד נופפה בדגל הדמוקרטיה ועדיין עושה זאת. כל נציג שלה פרסם מעל גלי האתר את עצם היותה מדינה שיוויונית לכל הבריות.
בעבודתי אציג מספר מאמרים העוסקים בנושא ולמעשה מבקרים את האוטופיה שמוצגת לעיל.
יש הטוענים שאמריקה רחוקה מלהיות כזאת והפערים בין הקבוצות השונות רק הולכים ומתחזקים. מעניין לראות כיצד כל זה מתבטא דווקא בתוכניות המיועדות לכל המשפחה ובפרט לצעירים.
דרך צפייה ביקורתית חוזרת ונשנית של הפרקים אנסה לראות כיצד מוצגת דמות "האחר" בסדרות אלו. חשוב לציין שהמושג "אחר" טומן בחובו משמעויות רבות. בעבודתי זו אתמקד באחר, זה השונה מדמות הטיפוס האמריקאי הלבן אשר בא ממעמד סוציואקונומי בינוני פלוס.
בארצות הברית ,כאמור, יש קבוצות אתניות רבות אשר שונות במנהגיהן, התנהגותן, אמונתן וכו' מהדמות המקובלת ולכן למרות הרצון הטוב עדיין יש פערים חברתיים ותרבותיים בינהן.
יש לזכור שהסדרות שבחרתי לבדוק הינן תוכניות הומור וסאטירה. ישנו את אלמנט הבידור והפארודיה של היוצר על דמויות מסוימות. אך השאלה הנשאלת על מי מתכוון היוצר לצחוק?
האם על הדמויות השונות המייצגות קבוצות אתניות שונות בארצות או הברית או דווקא על האמריקאי שתמיד רואה אותן תחת משקפי הסטריאוטיפ? מהי כוונתו האמיתית של היוצר לא נוכל אף פעם לדעת אך ידוע וברור שבעזרת ההומור ניתן לשים ללעג תופעות אנושיות מכוערות בתקווה שעל ידי כך נוכל להכחידן.
האם עושה זאת העומד מאחורי סדרות אלו? וגם אם כן באיזה אלמנטים? ולמעשה השאלה החשובה ביותר היא האם הוא מצליח בתפקידו וברצונו לבקר. דהיינו כיצד הצגת התכנים, הדימויים והסטריאויפים משפיעים על הצופה בין אם הוא נולד באמריקה או שמא היגר אליה?
סוגייה זו תבדק על ידי ככול שאוכל ואענה על השאלה המרכזית: האם וכיצד הייצוג של דמות המהגר בסדרות "משפחת סימפסון" ו"סאותפארק" מחזק פערים חברתיים ותרבותים בארצות הברית?

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת ספרות - תיאורטית ומחקרית
השערות מחקריות
מתודולוגיה
הצגת הממצאים וניתוחם
דיון
סיכום ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית

מקורות:

בודריאר, ז. (2000). אמריקה. תל-אביב : בבל.
בן שאול, נ. (2000). מבוא לתיאוריות קולנועיות. תל-אביב : דיונון.
גוטפלד, א. (2002). הדמוקרטיה האמריקנית : הממשי, המדומה והכוזב. תל-אביב : זמורה-ביתן.
גירץ, ק. (1990). פרשנות של תרבויות. ירושלים : כתר, 1990.
הומי ק. באבא, שאלת האחר: הבדל, אפליה ושיח פוסט - קולוניאלי", תיאוריה וביקורת, במה ישראלית , מס' 5, סתיו 1994 עמ' 144-158.
זיו, א. (1996). הומור ואישיות. תל-אביב : פפירוס.
לאסן, ק. ( 2002). שיבוש תרבות : ביטול הקוליות של אמריקה . תל-אביב : בבל.
למיש, ד. (1994). החופש לצפות : מבט שני בטלוויזיה. אבן יהודה : רכס.
למיש, ד. (2002). לגדול עם הטלוויזיה: המסך הקטן בחייהם של ילדים ובני נוער. תל-אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
Adoni, H. Mane, S. (1984). Media and the social construction of reality. Communication Research, 11, 323 - 340.
Gerbner, G.Gross, L.(1976) Living with Television: The violence profile. Journal of communication, 26(2), p.173 - 199.
Macbeth, T. (1996). Tuning in to young viewers : social science perspectives on television. Thousand Oaks, Calif. : Sage.
Sowell, T (1996). Migrations and cultures: a world view. New York: Basic Books.

תגים:

בידור · טלביזיה · טלויזיה · אנימציה · מצוייר · סדרות · סימפסון · שיכנוע · תעמולה · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמות המהגר בסדרות "משפחת סימפסון" ו"סאותפארק"", סמינריון אודות "דמות המהגר בסדרות "משפחת סימפסון" ו"סאותפארק"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.