היישום אינו מחובר לאינטרנט

שביעות הרצון של הציבור בישראל מהסיקור החדשותי של הבחירות והגורמים המנבאים אותה.

עבודה מס' 062796

מחיר: 471.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית ומחקר שנערך כניתוח משני של נתונים.

32,407 מילים ,157 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

התקשורת משחקת תפקיד מרכזי במערכת הדמוקרטית של החברה המודרנית, כחוליה מקשרת חשובה בין האליטה הפוליטית לבין ציבור האזרחים. תפקיד זה מקבל משנה-חשיבות בעת בחירות; על-פי התיאוריה הדמוקרטית הליברלית, על-מנת לגבש תפיסת-עולם פוליטית, לבחור בין חלופות מדיניות ולהגיע להחלטת-הצבעה, צריך האזרח בראש-ובראשונה לדעת את העובדות הרלוונטיות ולשמוע פרשנות ודעות שונות, שעל בסיסן יוכל לברור באופן שקול בין האלטרנטיבות העומדות בפניו בקלפי (מרידור, 1992; סגל 1996). בעידן המודרני מצופה מן הסיקור החדשותי בתקשורת להעביר לציבור האזרחים מידע זה.
אולם, לאורך השנים ספג הסיקור החדשותי של הבחירות בישראל, כמו במדינות אחרות, ביקורות רבות מצדם של חוקרים, הן בתחום התקשורת (המתמקדות בסיקור כטקסט וגורסות כי יש בו פגמים) והן בתחום מדע-המדינה (המתמקדות בתרומה הצומחת לאזרחים כתוצאה מן החשיפה לסיקור וטוענות כי אינה מספקת). חוקרים אלו בודקים את הסיקור על-פי סטנדרטים "אידיאליים", ומתרכזים בפער שבין הסיקור הקיים לבין הסיקור כפי ש'רצוי' שיהיה, על-פי הקריטריונים שלהם עצמם. לעומת המחקר הרב בתחום זה, רק מעט מאד ידוע על תחושותיו ותפיסותיו של הציבור לגבי סיקור הבחירות. מחקר זה מתווסף לשדה המחקר הפורה על מקומה של התקשורת בישראל במערכות-בחירות, אולם מטרתו להפנות זרקור אל סוגיה שכמעט ולא נחקרה כאן: שביעות-רצונו של הציבור מאופן סיקור הבחירות בישראל בתקשורת.
תחום בתולי נוסף שמחקר זה נוגע בו הנו שביעות-רצון מתוכן תקשורתי. למרות שמושג זה מוזכר רבות במחקר התקשורת ומהווה משתנה מרכזי במחקרים רבים (Palmgreen and Rayburn, 1985) מעט מאד נעשה בעבר כדי למדוד אותו ולהגדירו. מכיוון שתקשורת ההמונים נתפסה מאז הולדתה גם כ"מוצר", המתחרה על "רכישה" של קהלים, מחקר זה מסתופף בצילה של גישה לחקר התקשורת הנקראת גישת השימושים והסיפוקים (Uses and Gratifications), הגורסת כי הבנה לגבי הסיבות לכך שאנשים "רוכשים" תוכן תקשורתי מסויים יכולה לעזור לנו להסביר בחירה של תכנים אלו, את אופן השימוש בהם ואת תוצאות החשיפה אליהם ( ,Rubin, Palmgreen and Sypher 1994). באופן זה, אם נרחיב את הידוע על שביעות-רצונו של הציבור מן "המוצר" התקשורתי של סיקור הבחירות, נוכל ללמוד לגבי תרומתו לאזרחים, על ציפיותיהם ממנו ועל השימוש שהם עושים בו.
מחקר זה נערך כניתוח משני של נתונים שנאספו על-ידי ד"ר יורם פרי וד"ר יריב צפתי במסגרת מכון חיים הרצוג לתקשורת, חברה ופוליטיקה באוניברסיטת ת"א. הנתונים נאספו בסדרת סקרים טלפוניים, כחודש לפני יום הבחירות לכנסת השש-עשרה (28/1/2003), ואוכלוסיית המחקר, הכוללת 1219, משתתפים (שיעור ההיענות היה %29.4) מהווה מדגם מייצג של אוכלוסיית מדינת ישראל.
שאלת המחקר העיקרית נוגעת לתחושות ולתפיסות של הציבור כלפי סיקור הבחירות, ופורסת את מרכיבי שביעות-הרצון של הציבור ממנו. בהתאם להשערות, נמצאה שביעות-רצון ציבורית נמוכה מן הסיקור החדשותי של מערכת הבחירות. כמו-כן נמצאה מידה נמוכה של הלימה בין הנושאים החשובים לציבור לבין הנושאים בהם, לדעתו, מתמקד הסיקור בפועל. הפער ניכר בעיקר לגבי נושאי העמדות והתוכניות של המועמדים והמפלגות - לגביו חש הציבור כי הוא מקבל חשיבות נמוכה מדי במסגרת הסיקור, ונושא הסקרים וההערכות לגבי המנצחים בבחירות - לגביו חש הציבור כי בולטותו בסיקור גבוהה מדי לנוכח חשיבותו הנמוכה בעיני האזרחים.
שלוש השערות-המחקר הנוספות התמקדו במשתנים הקשורים לשביעות-הרצון והיוצרים בה שונות: גורמים דמוגרפיים, נטייה פוליטית ומעורבות פוליטית.
ניתוח תפיסותיו ותחושותיו של האזרח הישראלי לגבי הסיקור החדשותי של הבחירות מעלה כי לדעת ציבור הבוחרים הסיקור אינו ממלא את התפקידים שמייעדת לו הפילוסופיה הדמוקרטית הליברלית. הציבור שבע-רצון מן הסיקור במידה נמוכה, מידת ההלימה בין הנושאים החשובים לו לבין אלו שהוא חש שהם המרכזיים במסגרת הסיקור היא נמוכה, ולמרות הציפייה התיאורטית, שהסיקור יעמיד לרשות המצביעים מידע, פרשנות ופרספקטיבה שיאפשרו לו להכריע עבור מי להצביע, רוב ברור של הציבור חש כי הסיקור כלל לא יעזור לו להגיע להחלטת-הצבעה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: סיקור חדשותי של בחירות
1.1 רצוי מול מצוי
1.1.1 הדגם האידיאלי
1.1.2 ביקורת
1.2 ביקורות על הסיקור החדשותי של הבחירות
1.2.1 אופן הסיקור
1.2.2 נושאי הסיקור
1.2.3 השפעות הסיקור על הקהל
1.3 סיכום
פרק 2: שביעות-רצון מתוכן תקשורתי
פרק 3: הגדרת המשתנים
פרק 4: השערות המחקר
פרק 5: שיטת המחקר
פרק 6: ממצאים
פרק 7: דיון
7.1 פריסת מרכיבי שביעות-הרצון מן הסיקור
7.2 שביעות-הרצון מן הסיקור וגורמים דמוגרפיים
7.2.1 הגורמים הדמוגרפיים והחשיבות המוענקת לסוגי הנושאים השונים
7.3 שביעות-הרצון מן הסיקור ונטייה פוליטית
7.3.1 הנטייה הפוליטית והחשיבות המוענקת לסוגי הנושאים השונים
7.4 שביעות-הרצון מן הסיקור ומעורבות פוליטית
7.4.1 המעורבות הפוליטית והחשיבות המוענקת לסוגי הנושאים השונים
פרק 8: סיכום
8.1 תרומת המחקר
8.2 מגבלות המחקר והצעות למחקר עתידי
ביבליוגרפיה

מקורות:

אבירי, ש. (2003). "התקשורת ומצב הדמוקרטיה: מקום רע בתחתית," העין השביעית 45: 20-21.
אבנרי, א. (1992). "הפוליטיקאים נגררים אחר העתונות," קטע מהרצאה בסימפוזיון בנושא תקשורת ותעמולת בחירות באוניברסיטת חיפה, יוני 1992. קשר 12: 26-28.
אזרחי, י. (1996). "איזון זו אגדה," העין השביעית 3: 32-33.
אזרחי, י. (1999). "ההחמצה הגדולה," העין השביעית 19: 12-13.
אריאן, א. (1986). משטר ופוליטיקה בישראל. תל אביב: עם עובד.
אריאן, א. (1996). "לא מגייסת, לא מגויסת," העין השביעית 4: 4-5.
אריאן, א. (1997). הרפובליקה הישראלית השנייה: פוליטיקה ומשטר לקראת המאה ה-21. תל-אביב: אוניברסיטת חיפה וזמורה-ביתן.
אריאן, א., ג. וימן ו-ג. וולפספלד (1999). "איזון בסיקור הבחירות," בתוך: א. אריאן ו-מ. שמיר (עורכים), הבחירות בישראל - 1996. ירושלים: הוצאת המכון הישראלי לדמוקרטיה: 359-382.
אריאן, א., ד. נחמיאס, ד. נבות ו-ד. שני (2003). מדד הדמוקרטיה הישראל 2003. ירושלים: המכון הישראלי לדמוקרטיה.
בוקעי, ד. (2003). "ערפאת והבחירות בישראל," נתיב 16(90): 4-7.
בנזימן, ע. (1999). "מועלים בתפקידם," העין השביעית 19: 3.
בנזימן, ע. (2003). "כולנו אשמים," העין השביעית 42: 3.
ברנע, נ. (2001). "פקששנו," העין השביעית 31: 4-5.
ברנע, נ. (2003). "חגיגה לדמוקרטיה," העין השביעית 42: 4-5.
גולדברג, ג. (1994). הבוחר הישראלי 1992. ירושלים: מאגנס.
גלילי, א. (2003א). "מדוע ניצח שרון?," העין השביעית 43: 18-19.
גל-נור, י. (1998). "מפלגות, תקשורת והדמוקרטיה הישראלית," בתוך: ד. קורן (עורך), קץ המפלגות: הדמוקרטיה הישראלית במצוקה. תל-אביב: הוצאת הקיבוץ המאוחד: 195-214.
דקל, י. (1999). "כולנו צריכים להתפרנס," העין השביעית 20: 10-11.
הרמן, ת. (1997). הבחירות בישראל: יחידה 9 בקורס "ממשל ופוליטיקה". תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
הרמן, ת. ו-א. יוכטמן-יער (1998). תהליך השלום והשסע הדתי-חילוני. תל אביב: מרכז תמי שטינמץ למחקר שלום: 2.
וייס, ש. (1997). 14,729 קולות חסרים. תל אביב: הקיבוץ המאוחד.
וימן, ג. (1998). "מדבר סקר תרחק? הסיקור של סקרי בחירות בתקשורת הישראלית," בתוך: ק. פוקס ו-ש. בר-לב (עורכים), אמת וסקר. תל-אביב: הוצאת הקיבוץ המאוחד והוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה: 123-147.
וימן, ג. (2001). "טיפקס ואצטון: מדריך הישרדות לעיתונאות שפויה בימי בחירות," העין השביעית 30: 20-21.
וימן, ג. (2003). "שקר החן והבל הסקר," העין השביעית 42: 18-19.
וימן, ג. ו-ג. וולפספלד (1996). "לא שפוטים של אף-אחד: סיקור מערכת הבחירות בטלוויזיה," העין השביעית 5: 20-22.
וימן, ג. ו-ג. וולפספלד (2003). "בחירות 2001: התעמולה שלא שינתה דבר," בתוך: א. אריאן ו-מ. שמיר (עורכים), הבחירות בישראל - 2001. ירושלים: הוצאת המכון הישראלי לדמוקרטיה: 101-123.
זיסר, ב. (1993). "מבורג'ס לביהייוויורליזם והלאה," בתוך: ב. זיסר (עורך), מדע המדינה לגווניו: אסכולות וגישות בחקר הפוליטיקה. תל-אביב: האוניברסיטה הפתוחה, 7-22.
יוכטמן-יער, א. (1989). "דרגת אמינותה של העיתונות בקרב הציבור," ספר השנה של העורכים והעיתונאים, תשמ"ט: 59-63.
יוכטמן-יער, א. (1998). מפלגות ואמון הציבור," בתוך: ד. קורן (עורך), קץ המפלגות: הדמוקרטיה הישראלית במצוקה. תל-אביב: הוצאת הקיבוץ המאוחד: 224-239.
כהן, א. (1999). "עבודת אלילים," העין השביעית 19: 18-19.
כהנא, א. (2002). "קר, ריכוזי ואמביציוזי: על עמרם מצנע," נקודה 258: 46-50.
כהן-אלמגור, ר. (1994). גבולות הסובלנות והחירות: תיאוריה ליברלית והמאבק בכהנאות. ירושלים: נבו.
כהן-אלמגור, ר. ו-י. ינוביצקי (1998) "תפקוד אמצעי התקשורת בעיני הציבור היהודי בישראל: מצוי מול רצוי," מגמות 39(4): 400-419.
כספי, ד. (1997). תקשורת ופוליטיקה: יח' 10 בקורס "ממשל ופוליטיקה במדינת ישראל". רמת-אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
כספי, ד. (2001). תמונות בראש: דעת קהל ודמוקרטיה. תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
כספי, ד. ו-י. לימור (1992). המתווכים: אמצעי התקשורת בישראל 1948-1990. תל-אביב: מכון אשכול ועם עובד.
כרמון, א. (2003). "המלחמה של אתמול," העין השביעית 42: 14-15.
לביא, מ. (2003). "שאלת ראש הממשלה," העין השביעית 42: 36.
ליבס, ת., י. פרי ו-צ. גרבלסקי (1996). היכן חבויה ההשפעה האמיתית?: תקשורת ותקשורת אלטרנטיבית בבחירות בישראל 1996," קשר 20: 5-20.
ליימן-ווילציג, ש. (1999). "דמוקרטיה ישראלית: עד כמה דמוקרטית? עד כמה ליברלית?," בתוך: ר. כהן-אלמגור (עורך), סוגיות יסוד בדמוקרטיה הישראלית. תל אביב: ספריית פועלים: 265-284.
לימור, י. (2001). "תקשורת ההמונים בישראל," בתוך: יוכטמן-יער, א. ו-ז. שביט (עורכים), מגמות בחברה הישראלית, תל-אביב: האוניברסיטה הפתוחה, 1017-1004.
ליפסט, ס. מ. (1973) . האדם המדיני. תל אביב: יחדיו.
מרידור, ד. (1992). "עתונות חופשית ותפקידה הציבורי," קשר 12: 32-36.
מרמרי, ח. (1996). "שבויים בקונספציה," העין השביעית 4: 28-29.
נגבי, מ. (1995). חופש העיתונות בישראל: ערכים בראי המשפט. ירושלים: מכון ירושלים לחקר ישראל.
נקדימון, ש. (1992). "מה צרכן התקשורת איננו יודע?," קטע מהרצאה בסימפוזיון בנושא תקשורת ותעמולת בחירות באוניברסיטת חיפה, יוני 1992. קשר 12: 28-30.
סגל, ז. (1996). חופש העיתונות: בין מיתוס למציאות. תל-אביב: הוצאת פפירוס, אוניברסיטת ת"א.
פולק, א. ו-י. מידד (1996). "התקשורת מגויסת: ראשי 'האגודה לזכות הציבור לדעת' חולקים על מסקנות המחקרים שקבעו כי העיתונות המודפסת והטלוויזיונית סיקרה את מערכת הבחירות ללא הטיות," העין השביעית 4: 23-25.
פולק, א. ו-י. מידד (1999). "סימנים מבשרי רע: אגודת 'לדעת' - ערוצי הטלוויזיה מעדיפים את מפלגת המרכז על חשבון מפלגת העבודה," העין השביעית 19: 22.
פרי, י. ו-י. צפתי (2003). מדד אמון הציבור בתקשורת - חוברת מספר 1. תל-אביב: מכון חיים הרצוג לתקשורת, חברה ופוליטיקה.
פרס, י. ו-א. יוכטמן-יער (1998). בין הסכמה למחלוקת: דמוקרטיה, ביטחון ושלום בתודעה הישראלית. ירושלים: המכון הישראלי לדמוקרטיה.
צפתי, י. ו-א. ליביו (2003). מחקר על דמותו של העיתונאי הישראלי. העין השביעית 43: 4-9.
קיטל, ש. (1992). "קול ישראל: 'מי יצחק?'," קשר 12: 11-13.
קנת, ר. (1998). "סוגיות בתכנון וביצוע סקרי שביעות-רצון," בתוך: ק. פוקס ו-ש. בר-לב (עורכים), אמת וסקר. תל-אביב: הוצאת הקיבוץ המאוחד והוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה: 219-241.
קרמניצר, י. ו-א. ליביו (2003). "התקשורת ומצב הדמוקרטיה: הגה כוח," העין השביעית 45: 12-15.
רובינשטיין, ג. (2003). "'האדם הסובייטי' ו'האישיות הסמכותנית': השוואת רמות הסמכותנות של עולי שנות השבעים ושנות התשעים מברית המועצות לשעבר," מדינה וחברה 2(1): 67-83.
ריצ'י, ד. מ. (1993). "האמונה הביהוויורלית," בתוך: ב. זיסר (עורך), מדע המדינה לגווניו: אסכולות וגישות בחקר הפוליטיקה. תל-אביב: האוניברסיטה הפתוחה, 43-92.
שחר, ר. (1992). נאמנות מפלגתית כתהליך הרגל במודל בחירה דינמי: תיאוריה וממצאים אמפיריים. חיבור לשם קבלת תואר "דוקטור לפילוסופיה", אוניברסיטת תל אביב.
שחר, ר. (2001). מנהיג בהזמנה: על בוחרים ואסטרטגיות של שיווק פוליטי. תל אביב: ידיעות אחרונות.
שמיר, מ. ו-א. אריאן (1982). "הצבעה עדתית בבחירות 1981," מדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים 25: 115-130.
שמיר, מ. ו-א. אריאן (2002). "הימנעות והצבעה בבחירות 2001," בתוך: א. אריאן ו-מ. שמיר (עורכים), הבחירות בישראל - 2001. ירושלים: המכון הישראלי לדמוקרטיה.
שפר, ת. ו-ג. ויימן (2003). "ניתוח מאוזן ושיטתי של שאלת היעדר איזון שיטתי בסיקור התקשורתי של המפלגות והמועמדים בבחירות בישראל, 1996-2003," בתוך: א. אריאן ו-מ. שמיר (עורכים), הבחירות בישראל - 2003, טרם פורסם.
Nicol, A. M and P. M. Pexman (1999). Presenting Your Findings: A Practical Guide for Creating Tables. Washington: American Psychological Association.
Arian, A. (1995). "The Peace Process and Terror: Conflicting Trends in Israeli Public Opinion in 1995," in: Memorandum #45 of the Jaffe Center for Strategic Studies, Tel Aviv University: 4-23.
Shamir, M. and J. Sullivan (1983). "The Political Context of Tolerance: A Cross-National Perspective from Israel and the United Staes," American Political Science Review 77: 28-911.
Hallin, D. (1994). We Keep America on Top of the World: Television, Journalism and the Public Sphere. London: Routledge.
Abramson, P. R. (1976). "Generation Change and the Decline of Party Identification in America," American Political Science Review 70(2): 469-478.
Adorno, T. W., E. Frenkel-Brunswick, D. J. Levinson and R. N. Sanford (1950). The Authoritarian Personality. New York: Norton & Company.
Almond, G. A. and S. Verba (1965). Civic Culture: Political Attitudes and Democracy in Five Nations. Boston: Little and Brown.
Altemeyer, B. (1988). Enemies of Freedom. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
Altemeyer, B. (1996). The Authoritarian Specter. Cambridge: Harvard University Press.
Arian, A. (1980). "The Israeli Electorate, 1977," in: A. Arian (ed.), The Elections in Israel 1977, Jerusalem: Academic Press: 253-276.
Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
Bandura, A. (1987). Self-Efficacy: The Exercise of Control. New York: Freeman.
Berelson, B. R., P. F. Lazarsfeld and W. N. McPhee (1948). Voting: A Study of Opinion Formation in a Presidential Campaign. Chicago: The University of Chicago Press.
Blendon, R. (1996). Public Opinion Poll Conducted for the Washington Post and the Kaiser Family Foundation.
Boyce, G. (1980). "The Fourth Estate: The Reappraisal of a Concept," in: G. Boyce et al (eds.). Newspaper History from the 17th Century to the Present. London: Sage: 19-40.
Campbell, A., P. Converse, W. Miller and D. Stokes (1960). The American Voter. New York: Wiley.
Cappella, J. N. and K. H. Jamieson (1997). Spiral of Cynicism: The Press and the Public Good. New York: Oxford University Press.
Carey, J. W. (1995). "The Press, Public Opinion, and Public Discourse," in: T. L. Glaser and C. T. Salmon (eds.), Public Opinion and the Communication of Consent. New York: Guilford Press: 373-402.
Cohen, A. A., H. Adony and C. R. Bantz (1990). Social Conflict and Television News. Newbury Park, CA: Sage Publications.
Converse, P. (1964). "The Nature of Belief in Mass Publics," in: D. Apter (ed.), Ideology and Discontent. New York: Free Press, 96-122.
Crozier, M., S. P. Huntington and J. Watanuki (1975). The Crisis of Democracy. New York: NY University Press.
Deutsch, K. W. (1966). The Nerves of Government: Models of Political Communication and Control. New York: Free Press.
Easton, D. (1965). A Systems Analysis of Political Life. New York: Wiley.
Elazar, D. (1979). "Israel Compound Polity," in: H. Penniman (ed.), Israel at the Polls - The Knesset Elections of 1977. Washington: The American Insitute for Public Enterprise Policy Research: 1-39.
Feuer, J. (1988). "Good Morning America," in: J. Carey (ed.), Media, Myths and Naratives: Television and the Press. Newbury Park, CA: Sage.
Gaziano, C. (1988). "How Credible is the Credibility Crisis?," Jurnalism Quarterly 65(2): 267-278.
Graber, D. A. (1993). Mass media and American politics. Washington D.C.: CQ Press.
Gunther, A. C. (1992). "Biased Press or Biased Public?: Attitudes Toward Media Coverage of Social Groups," Public Opinion Quarterly 56: 147-167.
Habermas, J. (1991). "The Public Sphere," in: J. Mukerji and M. Schudson (eds.), Rethinking Popular Culture: Contemporary Perpectives in Cultural Studies. Berkeley, CA: University of California Press, 398-401.
Jamieson, K. H. (1992). Dirty Politics: Deception, Distruction and Democracy. New York: Oxford University Press.
Katz, E. (1980). "On Conceptualizing Media Effects," Studies in Communication 1: 119-141.
Key, V. O. (1966). The Responsible Electorate: Rationality in Presidential Voting. Cambridge (Mass.): Harvard University Press.
Lazarsfled, P. F., B. Berelson and H. Gaudet (1944). The People's Choise: How the Voter Makes Up His Mind and a Presidential Campaign. New York: Duell, Sloan and Pearce.
Lehaman-Wilzig, S. (1995). "The 1992 Media Campaign: Toward the Americanization of Israeli Elections?," in: Elazar, D. and S. Sandler (eds.), Israel at the Polls 1992. Lanham, MR: Rowman & Littlefield Publishers: 251-282.
Liebes, T. and R. Ribak (1991). "Democracy at Risk: The Reflection of Political Alienation in Attitudes Toward the Media," Communication Theory 1(3): 239-252.
Martin, J. L. (2001). "The Authoritarian Personality, 50 Years Later: What Lessons Are There for Political Psychology?," Political Psychology 22(1): 1-26.
McDonald, N. and J. Rosenau (1968). "Political Theory as Academic Field and Intellectual Activity," in: M. D. Irish (ed.), Political Science: Advance of the Dicipline. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall: 26-52.
Meyrowitz, J. (1995). "New Sense of Politics: How Television Changes the Political Drama," in: P. C. Washburn (ed.), Mass Media and Politics. New York: JAI Press, 115-136.
Miller, A. N., E. N. Goldenberg and L. Erbring (1979). "Type-Set Politics: Impact of Newspapers on Public Confidance," American Political Science Review 73: 67-84.
Neuman, W. R. (1986). The Paradox of Mass Politics: Knowledge and Opinion in the American Electorate. Cambridge, Massachusetts: Harvard University Press.
Oliver, R. L. (1980). "A Cognitive Model of the Antecedents and Consequences of Satisfation Decisions," Journal of Marketing Research 17: 460-469.
Oliver, R. L. (1981). "Measurement and Evaluation of Satisfaction Processes in Retail Settings," Journal of Retailing 57: 25-48.
Owen, B., J. H. Beebee and W. G. Manning (1975). Television Economics. Lexington: Lexington Books.
Paletz, D. L. and R. M. Entman (1981). Media Power Politics. New York: Free Press.
Palmgreen, P. and J. D. Rayburn (1982). "Gratification Sought and Media Exposure: An Expectancy Value Model," Communication Research 9: 561-580.
Palmgreen, P. and J. D. Rayburn (1985). "A Comparison of Gratification Modles of Media Satisfaction," Communication Monographs 52: 334-346.
Palmgreen, P., L. A. Wenner and J. D. Rayburn (1980). "Relations Between Gratifications Sought and Obtained: A Study of Television News," Communication Research 7(2): 161-192.
Patterson, T. E. (1991). "More Style Than Substance: Television News in U.S. National Elections," Political Communication and Persuasion 8: 145-161.
Patterson, T. E. (1993). Out of Order. New York: Vintage Books.
Patterson, T. E. (1998). "Time and News: The Media's Limitation as an Instrument of Democracy," International Political Science Review 19(1): 55-67.
Patterson, T. E. (2000). "The United States: News in a Free-Market Society," in: R. Gunther and A. Mughan (eds.), Democracy and the Media: A Comparative Perspective. Cambridge: Cambridge University Press, 241-265.
Patterson, T. E. and R. D. McClure (1976). The Unseeing Eye: The Myth of Televition Power in National Elections. New York: Putnam.
Peters, J. D. (1995). "Historical Tensions in the Concept of Public Opinion," in: T. L. Glaser and C. T. Salmon (eds.), Public Opinion and the Communication of Consent. New York: Guilford Press: 3-32.
Ray, J. J. (1976). "Do Authoritarians Hold Authoritarian Attitudes?," Human Relations 29: 307-325.
Rayburn, J. D. and P. Palmgreen (1984). "Merging Uses and Gratifications and Expectancy-Value Theory," Communication Research 11(4): 537-562.
Rayburn, J. D., P. Palmgreen and T. Acker (1984). "Media Gratifications and Choosing A Morning News Program," Journalism Quarterly 61(1): 149-156.
Rubin, R. B., P. Palmgreen and H. E. Sypher (eds.) (1994). Communication Research Measures: A Sourcebook. New York: Guilford Press.
Schudson, M. (1978). Discovering the News: A Social History of American Newspapers. New York: Basic Books.
Schultz, J. (1998). Reviving the Fourth Estate: Democracy, Accountability and the Media. Cambridge: Cambridge University Press.
Shachar, R. and M. Shamir (1995). "Moddeling Victory in the 1992 Elections," in: Arian, A. and M. Shamir (eds.), The Elections in Israel 1992. New York: State University of New York Press: 55-80.
Shamir, M. (1986). "Realignment in the Israeli Party System," in: Arian, A. and M. Shamir (eds.), The Elections in Israel 1984, Tel Aviv: Ramot: 55-80.
Shumpeter, J. A. (1950). Capitalism, Socialism and Democracy (3rd Edition). New York: Harper & Row.
Sniderman, P. M. (1981). A Question of Loyalty. Berkley, CA: University of California Press.
Swanson, D. L. (1977). "The Uses and Misuses of Uses and Gratifications," Human Communication Research 3: 214-221.
Swanson, D. L. and P. Mancini (1996). Politics, Media and Modern Society. Westport, CT: Praeger.
Tarde, G. (1898). "Opinion and Conversation," in: T. N. Clark (ed.), On Communication and Social Influence: Selected Papers. Chicago: University of Chicago Press: 297-317. Previously Published in: L'Opinion et la Foule, Paris: Alean (1922).
Truman, D. B. (1951). "The Implications of Political Behavior Research," Items: 37-38.
Tsfati, Y. (2002). The Consequences of Mistrust in the News Media: Media Skeptism as a Moderator in Media Effects and as a Factor Influencing News Media Exposure. Presented to the faculties of the University of Pennsylvania in partial fulfillment of the requirements for the Ph.D. Advised by Prof. Joseph N. Cappella.
Vallone, R. P., L. Ross and M. R. Lepper (1985). "The Hostile Media Phenomenon: Biased Perception and Perceptions of Media Bias in Coverage of the Beirut Massacre," Journal of Personality and Social Psychology 49(3): 577-585.
Verba, S., K. L. Schlozman and H. E. Brady (1995). Voice and Equality: Civic Voluntarism in American Politics. Cambridge: Harvard University Press.
Weaver, D. H. (1996). "What Voters Learn from Media", Annals of the American Academy of Political and Social Sciences 546: 34-47.
Wolfsfeld, G. (1988). The Politics of Provocation: Participation and Protest in Israel. New York: NY University Press.
Wolfsfeld, G. (1993). "The Politics of Provocation Revisited: Participation and Protest in Israel," in: Spinzak, Ehud and Larry Diamons (eds.), Israeli Democracy Under Stress. Boulder, CO: Lynne Rienner Publishers, 199-220.
Wolfsfeld, G. (1997). Media and Political Conflict: News from the Middle East. Cambridge: Cambridge University Press.
Yuchtman-Ya'ar, E. (1989). "The Israeli Public and Its Institutions," Israeli Democracy: 7-11.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שביעות הרצון של הציבור בישראל מהסיקור החדשותי של הבחירות והגורמים המנבאים אותה.", סמינריון אודות "שביעות הרצון של הציבור בישראל מהסיקור החדשותי של הבחירות והגורמים המנבאים אותה." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.