היישום אינו מחובר לאינטרנט

קוהביטציה והשפעתה על יציבות הנישואין

עבודה מס' 062016

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת מאמרים והסברים להשפעה השלילית שיש לקוהביטציה על יציבות הנישואין.

2,133 מילים ,4 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בעולם המודרני, בעשור האחרון, התפתח סגנון חיים חדש - Cohabitation - מגורים משותפים ללא נישואין.
בגיל שבו מסיימים את הלימודים בקולג' (בישראל לאחר הצבא), נוצר חלל של זמן, שבו הצעירים לא מסוגלים ולא רוצים לקחת מחויבות כבדה על כתפיהם, מחויבות של בית, עבודה קבועה, חובות, כספים, ילדים וכו', כמו מבקשים הם לדחות את רוע הגזירה ולהרוויח זמן להגשמה עצמית, ללימודים ולהכיר בן-זוג לאורך זמן עם מחויבות מוגבלת.
על פניו ניתן לחשוב כי זמן זה ייתן לבני הזוג תקופת היכרות איכותית ויביא אותם למערכת הנישואין מוכנים ומאושרים, כשלפניהם נישואים יציבים ואיכותיים.
כמו כן ניתן לחשוב שתקופה זאת תפחית משמעותית את אחוזי הגירושין שמטפסים בהתמדה אל-על, אך לא כך הדבר. מחקרים רבים, בפרט בארה"ב, הוכיחו ועל כך יש הסכמה, שזוגות שחיו יחד לפני החתונה - מתגרשים יותר מעמיתיהם ומעבר לכך, גם בשנות נישואיהם מידת שביעות הרצון נמוכה יותר, חילוקי הדעות גבוהים יותר, המסירות האישית פחותה יותר, האינדיווידואליות גבוהה יותר וכל זה בהשוואה לזוגות שנישאו ללא שלב מקדים זה הנקרא Cohabitation.
חוקרים רבים דשו בסוגיה זו וחיפשו הסברים להשפעה השלילית שיש לקוהביטציה על יציבות הנישואין.
בעבודה זו אציג מספר מאמרים הדנים בנושא ואנסה למקד את הסיבות וההדגשים, כשלבסוף אדון בהסברים שיאפשרו לנו להבין סוגיה מורכבת זו.
ארבעת המאמרים אותם אציג נחקרו ונדגמו בארה"ב, שבה תופעה זו הלכה וגדלה עם השנים.

מקורות:

BOOTH, ALAN AND JOHNSON, DAVID. 1992. PREMARITAL COHABITATION AND MARITAL SUCCESS. JOURNAL OF FAMILY ISSUES, 9(2). P. 255-272.
DEMARIS, ALFRED AND VANINADHA, K. 1992. PREMARITAL COHABITATION AND SUBSEQUENT MARITAL STABILITY IN THE UNITED STATES: A REASSESSMENT. JOURNAL OF MARRIAGE AND THE FAMILY 54. P. 178-190.
SCHOEN, ROBERT AND WEINICK, ROBIN M. 1993. PARTNER CHOICE IN MARRIAGES AND COHABITATION. JOURNAL OF MARRIAGE AND THE FAMILY 55. P. 408-414.
THOMSON, ELIZABETH AND GOLELLA UGO. 1992. COHABITATION AND MARITAL STABILITY: QUALITY OR COMMITMENT?. JOURNAL OF MARRIAGE AND THE FAMILY 54. P. 259-267.

תגים:

זוגיות מודרנית · חתונה · גירושין · בן זוג · מגורים משותפים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קוהביטציה והשפעתה על יציבות הנישואין", סמינריון אודות "קוהביטציה והשפעתה על יציבות הנישואין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.