היישום אינו מחובר לאינטרנט

ולאדימיר נאבוקוב

עבודה מס' 061683

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: היד המכוונת ביצירות "אביב בפיאלטה" "ולוליטה".

5,403 מילים ,11 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

בעבודה זו אנסה לעמוד על מקור הדמיון הן המבני והן התוכני בין הסיפור "אביב בפיאלטה" והרומן "לוליטה" לולאדימיר נאבוקוב, על פי השלבים הבאים:
בפרק הראשון: אבחן את הפילוסופיה המחשבתית של נאבוקוב כפי שהיא באה לידי ביטוי בשאלת המפגש בין מציאות לדמיון, או לחילופין בין אומנות לחיים.
בפרק השני: אבדוק את האופן בו השפיעה הפילוסופיה המחשבתית על המבנה העלילתי על-ידי התייחסות לדמיון בין המוטיבים השונים הקיימים בין שני היצירות.
בפרק השלישי: אנתח את הדרך בה מקנה נאבוקוב לקוראיו את המסר הרעיוני העומד בגרעין הפילוסופיה המחשבתית שלו.

שאלת המחקר של עבודה זו, היא, אם כן, מהי הדרך אותה "עובר" הקורא על-מנת להגיע בסופו של דבר להבנת המסר החברתי-מוסרי שמעביר נאבוקוב ביצירותיו?
כאשר נקודת ההנחה ממנה נבנית עבודה זו היא, שנאבוקוב וכך גם הגותו החינוכית, הם היד המכוונת, גם אם נדמה שהמספר הוא בונה העלילה.

מקורות:

Amis Martin, on Lolita, Vladimir Nobokov 100 years, in: http://www.randomhouse.com/features/nabokov/amis.html
Beyond Lolita: Nobokov Centennial, in: www.cnn.com/specials/books/1999/nabokov/biography/
Fowler, Douglas, Reading Nobokov, Ithaca: cornell uni. Press, 1974.
Matterson, Stephen, sprung from the music box of memory: "Spring in Fialta", in: A small Alpine form, New York: Garland Pub. ,1993.
Monter Barbara heldt, "Spring in Fialta" the choice that mimics chance, in: Appel Alfred, the Annotated Lolita, Rev updated Ed., New York: vintage, 1991.
Shrayer Maxim D. , A dozen notes to Nabokov's short stories, in:http://www.libraries.psu.edu/iasweb/nabokov/shrayer1.htm
Stegner, page, Escape into Aesthetics: The art of Vladimir Nabokov , New-York: Dial Press, 1966.
Tamir - Ghez Nomi, The art of Persuasion in Nabokov's Lolita, Yeshiva Uni, New York in: spinoza.tau.ac.il/hci/pub/poetics/art/art5.html
פרי מנחם, צלו של הזאב הבדוי, בתוך: נאבוקוב ולאדימיר, לוליטה, בתוך: נאבוקוב ולאדימיר, לוליטה, תל-אביב: הוצאת הקיבוץ המאוחד, תשמ"ו.
שטיינהרט דבורה, איך מתרגמים תשבץ? , בתוך: נאבוקוב ולאדימיר, לוליטה, תל-אביב: הוצאת הקיבוץ המאוחד, תשמ"ו.

תגים:

בקורס · לספרות · מבוא · סיכום · עבודת · רוסית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ולאדימיר נאבוקוב", סמינריון אודות "ולאדימיר נאבוקוב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.