היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות עקרון חופש הביטוי באספקלריית התקדים המשפטי (בג"צ)

עבודה מס' 061102

מחיר: 300.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בנושא תוך התייחסות לפסקי דין.

4,297 מילים ,16 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

חופש הביטוי הוכר כזכות יסוד בסיסית מאז שנותיה הראשונות של מדינת ישראל. עיגון לעקרון זה נמצא בפסיקה כחוט השני החל בפס"ד קול העם המיתולוגי וכלה בפרשת שניצר. חופש הביטוי הינו נושא המעסיק רבים כעניין מהותי בדמוקרטיה, וראוי להקדיש לו בחינה מעמיקה. חופש הביטוי המקדם אלמנטים רבים כגון חופש המידע, חופש הבחירה הנכונה, והבעת המסר כשיקוף לאישיות האדם ולגרעין יישותו. בעבודתי ארחיב בנוגע להתפתחות עקרון היסוד של הביטוי שקנה לו אחיזה חריגה וייחודית בפסיקה הישראלית, שהשפיעה גם על התוצר הסטטוטורי והחוקתי, בארץ, מעבר לעקרונות אחרים יצירי הפסיקה.
היבט ציבורי מהותי, שחופש הביטוי מקדם - ההנחה היא כי חופש הביטוי מקדם את החברה. חברה בה יש מידע רב היא חברה יותר מפותחת ומתקדמת. ההנחה היא שכאשר הציבור יכול לקבל את כל המידע, הדבר מאפשר את גילוי האמת או מאפשר לציבור גם בעניינים אידיאולוגיים לשפוט ולהכריע וגם בעניינים שאינם נושא למערכת בחירות - קשה מאוד להגיע להתקדמות מדעית, ללא חופש ביטוי - כאשר יש צנזורה על פרסומים מדעיים.
...

מקורות:

הלל סומר, "הזכויות הבלתי-מנויות - על היקפה של המהפכה החוקתית", משפטים כח (תשנ"ו)

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות עקרון חופש הביטוי באספקלריית התקדים המשפטי (בג"צ)", סמינריון אודות "התפתחות עקרון חופש הביטוי באספקלריית התקדים המשפטי (בג"צ)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.