היישום אינו מחובר לאינטרנט

שילוב מדיניות של איכות סביבה באסטרטגיה של חברות מסחריות

עבודה מס' 060956

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מימוש פילוסופית ה"סביבתיות העסקית" בעולם ובארץ.

3,409 מילים ,15 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

תנועות לקידום איכות הסביבה נתפסו כאיום על פעילויות עסקיות של חברות מסחריות רבות בתחילת העשור. יחד עם זאת, חברות אשר השכילו לשלב פעילויות תומכות סביבה, כצעד אסטרטגי, השיגו יתרון תחרותי בשוק בו פעלו, והדבר בא לידי ביטוי בשורה התחתונה - תוצאות הפעילות. מחקרים מלמדים כי חברות אשר שילבו מדיניות תומכת סביבה כחלק מהאסטרטגיה העסקית שלהן, נהנו מהצלחה עסקית מוכחת לאורך זמן. מחקר שבחן חברות בינלאומיות שבסיסן בארה"ב מצא כי שווי השוק של חברות אשר נקטו במדיניות תומכת סביבה היה גבוה יותר מאלה אשר נכשלו באימוץ מדיניות תומכת סביבה או שהתנגדו לה.
מאמרים ומחקרים רבים בנושא זה הם תוצאה של חשיבה אשר מתפתחת בשנים האחרונות ואשר זכתה לכינוי "סביבתיות עסקית" ( MARKET BASED ENVIRONMENTALISM)
חשיבה זו תומכת בעידוד חברות מסחריות לשלב מדיניות תומכת סביבה לאסטרטגיה העסקית שלהן, תוך מתן תמריצים, אשר יאפשרו להן להשיג יתרונות תחרותיים.

העבודה להלן תתאר את עיקרי הפילוסופיה שהוצגה לעיל, את המחקרים שנעשו בתחום זה ותנסה לבחון את מידת המודעות והיישום בישראל. בנוסף, ינסה כותב העבודה להציע קווים בסיסיים שיהוו בסיס מדיניות לעידוד חברות ציבוריות ופרטיות בישראל לאמץ גישות תומכות איכות סביבה כחלק מהאסטרטגיה העסקית שלהן.

בעבודה זו שלושה חלקים: בחלק הראשון תוצג התיאוריה ותובא סקירה של המחקרים שבוצעו בתחום. החלק השני יביא בדיקה אמפירית של מידת היישום של עקרונות ה"סביבתיות העסקית" בארץ, בעיקר על ידי הסקטור העסקי. תובא גם התייחסות של הסקטור הממשלתי (המשרד לאיכות הסביבה). החלק השלישי יכלול דיון בממצאים שיעלו בבדיקה האמפירית והמלצה למדיניות.

תוכן הענינים:
מבוא
חלק א': מהי "סביבתיות עסקית" ?
חלק ב': בדיקה אמפירית של היישום בארץ
חלק ג': דיון
לסיכום
מקורות

מקורות:

אשל מירי, "גלגלי השיניים הירוקים של התעשייה", ירוק כחול לבן, 37, אפריל-מאי 2001.
גלעד הילה, "ניצחון סביבתי במאבק על האבק", ירוק כחול לבן, 37, אפריל-מאי 2001 .
גפני מירה וגברוש שמש, "דור כימיקלים חושבת גם על הדורות הבאים", ירוק כחול לבן, 2, ינואר-פברואר 1995 .
גפני מירה, "ה"טבע" עושה את שלו" , ירוק כחול לבן, 3, מרץ-אפריל 1995.
גפני מירה, "שישה עקרונות, חמישה יסודות", ירוק כחול לבן, 18, פברואר-מרץ 1998.
כץ דפנה, "בית המשפט העליון אמר: יש לחזק את ידיהם", גלובס, 19-20.8.2001
Cohen M., Fenn S., Naimon J., "Environmental and financial performance", 1995.
Dowell G., Hart S., Yeung B. , "Do corporate global environmental standarts create or destroy market value?" , Management Sci., 46, 2000.
Feldman S., Soyka P., Ammer P., " Does improving a firm's Environmental management system and environmental performance result in a higher stock price?" , 1996.
Hamilton J., "Pollution as news: Media and stock market reactions to Toxics Release Inventory", Environment. Econom. Management Rev. , 20, 1995.
Hartman Cathy, Stafford Edwin, "Green Alliances: Building New Business with Environmental groups", Long Range Planning, 30-2, 1997.
Hutchinson Colin, "Integrating Environmental Policy with Business Strategy", Long Range Planning, 29-1, 1996.
Klassen R., McLaughlin C., "The impact of environmental management on firm performance", Management Sci., 42, 1996.
Nehrt C., "Timing and intensity effects of environmental investments", Strategic Management J. , 17, 1996
White M., "Does it pay to be green? Corporate environmental responsibility and shareholder value.", Working paper, University of Virginia, 1995

תגים:

איכות סביבה · אסטרטגיה עסקית · ירוקים · כלכלה ירוקה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שילוב מדיניות של איכות סביבה באסטרטגיה של חברות מסחריות", סמינריון אודות "שילוב מדיניות של איכות סביבה באסטרטגיה של חברות מסחריות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.