היישום אינו מחובר לאינטרנט

חוקיה של תורת הנפש והגלגולים

עבודה מס' 060817

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תהליך ההגעה לשלימות עפ"י "שער הגלגולים" לאר"י הקדוש.

5,558 מילים ,4 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

ספר "שער הגלגולים" עוסק בהגעתו של האדם לידי השלמות. חז"ל דרשו כי חמישה שמות יש לנפש. בדרגה התחתונה ביותר נמצאת הנפש ומבאר רח"ו, כי כל הנפשות הן מעולם העשיה בלבד וכל הרוחות הן מעולם היצירה וכל הנשמות, הן מעולם הבריאה.
במהלך חייו של האדם, הוא אמור לעבור מספר תהליכים כדי שתהיה בו הנשמה.
הנשמה הינה דרגה הגבוהה ביותר וכאשר הנשמה נתקנת, הרי שהאדם שלם ושוב אינו צריך להגיע לעולם ולעבור את אותם תהליכים מלידה ועד מוות, שבהם יתקן את עצמו.

תהליך תיקון האדם מתחיל עם לידתו. התיקון אינו תלוי רק בו, אלא גם בהוריו האמורים לגדלו לתורה, מצוות ומעשים טובים. כיוון שכך, מפורט (1974: י"ג), כי בעת שנולד גוף האדם ונכנסת בו הנפש, אזי הוא מגיע לשלב שבו יוכשרו מעשיו ואם אכן יוכשרו מעשיו, תיכנס בו הרוח כאשר ימלאו לו שלוש עשרה שנים. נאמר יוכשרו מעשיו ולא יכשיר מעשיו, כיוון שבילדותו מוטלת חובת חינוכו על הוריו ורק בגיל שלוש עשרה, נפטר אביו מעולו של זה. אם חונך שלא כהלכה, הרי שאבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה, כיוון שאז לא יהיה בעל רוח החל מגיל שלוש עשרה ותתעכב כניסת הנשמה לגיל עשרים.

מכל מקום, חמישה שמות יש לנפש וכל אחת מהן הינה מעלה גדולה מקודמתה, אך גם לכל אחת מהמעלות יש מדרגות רבות (שם: ט') ומדרגות אלו אמורות להיות מתוקנות ומושלמות, כדי לעבור לשלב הבא. דרגות הנפש הינן נפ"ש, רו"ח, נשמ"ה, חי"ה, יחיד"ה. חמשת שמות אלה הינם דרגות הרוחניות של אדם ואילו גופו הינו רק לבושו, כאשר העצמיות מתבטאת ברוחניות בלבד.
הדרגה התחתונה ביותר היא הנפש, שהינה מעולם העשיה, אך גם לנפש לבדה יש חמישה פרצופים וכדי להשיג את הרוח בגיל שלוש עשרה, אמור האדם להגיע לשלמות בכל חמשת פרצופי הנפש. כלומר, שיהא שלם בדרגת העשייה. (שם: י')

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון: התיקון
פרק שני: תוצאת החטא ותכלית התיקון
פרק שלישי: שכר ועונש
פרק רביעי: אחרית הגלגולים
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

ויטאל, חיים, [רח"ו], (1974), שער הגלגולים, Research Center of New York ,Kabala.
יעקבסון, יורם, "הגאולה האחרונה באספקלריא של אדם הראשון לפי חכמי איטליה בתקופת הרנסאנס", דעת 11, קיץ תשמ"ג, ע"מ 67-89.
כהן-אלורו, "מחכמתא עילאה לחכמתא דטרפי אילנא: הכשוף בספר הזוהר כפועל יוצא של חטא אדם הראשון", דעת 19, קיץ תשמ"ז, ע"מ 65-13.
מולכו, שלמה, (תס"ט), ספר המפואר, לוין-אפשתיין, ורשה.

תגים:

ויטאל · חיים · קבלה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חוקיה של תורת הנפש והגלגולים", סמינריון אודות "חוקיה של תורת הנפש והגלגולים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.