היישום אינו מחובר לאינטרנט

הנדסת תעשיה וניהול-פרויקט גמר

עבודה מס' 051061

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מטרת הפרויקט היא לגלות ידע חדש מתוך בסיס נתונים של בי"ח באמצעות יישום שיטת תשעת השלבים של .USAMA FAYYAD

11,311 מילים ,13 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

מטרת פרויקט זה הנקרא "גילוי ידע מבסיסי נתונים רפואיים" הנה לגלות ידע חדש, מתוך בסיס הנתונים של ביה"ח סורוקה. כדי לענות על המטרה הוקם צוות שביצע מחקר אשר מהווה דוגמא מרכזית לאורך כל פרויקט זה, לגילוי ידע מבסיסי נתונים. הצוות יישם את מתודולוגית תשעת השלבים לגילוי ידע של Usama Fayyad. במרכזה של מתודולוגיה זו נמצאת כריית המידע, אשר מהווה את המנוע העיקרי לגילוי ידע מתוך בסיס נתונים גדולים כגון זה שצוות המחקר בחר.
צוות המחקר אשר כלל את מנהלי המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים סורוקה, בחר בשאלת מחקר פתוחה הבאה: "אילו משתנים דמוגרפיים ואחרים משפיעים על הסיכוי שאדם יפנה למיון ?" כדי לענות על שאלה זו בחרנו מספר משתנים רלבנטיים, אשר הוכנסו למסד נתונים נקי ומסודר. בתהליך כריית המידע התגלו מספר רב של תבניות אשר נותחו ופורשו ע"י צוות המחקר לתוצאות ומסקנות מסודרות. הממצא העיקרי של המחקר היה כי למשתנה "לאום" יש השפעה חזקה על הסיכוי שאדם יפנה למיון. התגלה כי אוכלוסיית הבדואים פונה למיון פי 2 בממוצע מאשר אוכלוסיית היהודים, זאת כמובן ביחס לשכיחותם באוכלוסייה. לאחר גילוי ממצא זה התרכז המחקר בהשוואה שתי אוכלוסיות אילו עם משתנים אחרים.
התוצאות נותחו ופורשו למספר המלצות אופרטיביות, בפרט לגבי האוכלוסייה הבדואית, ובכלל לגילוי ידע מבסיסי נתונים רפואי.

תוכן עניינים:
מבוא
סקר ספרות
1. גילוי הידע בתשעת השלבים
2. מהי כריית נתונים
3. דוגמאות לגילוי ידע מבסיסי נתונים רפואיים
השיטה
1. הגדרת הנושא ושאלת מחקר
2. הגדרת הנתונים
3. ניקוי הנתונים ועיבוד מוקדם
4. הכנת הנתונים
5. בחירת משימת כריית המידע
6. בחירת כלי ואלגוריתם לכריית מידע
היישום
7. כריית המידע
תוצאות
8. תוצאות דפוסי כריית המידע
9. ניתוח פירוש והערכה
סיכום הפרויקט
ביבליוגרפיה

תגים:

כריית נתונים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הנדסת תעשיה וניהול-פרויקט גמר", סמינריון אודות "הנדסת תעשיה וניהול-פרויקט גמר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.